BR50, Ty5, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: oelka »

cichonęk pisze:Witam, ponieważ temat mnie interesuje, a widzę fachowe podejście do sprawy, tak więc zapytanie - jakie są widoczne różnice w osprzęcie kotła pomiędzy modelami w wersji altbau, a reko (bez podgrzewacza DBundesbahn)? - pozdrawiam
Wersja Reko wyróżnia się małymi wiatrownicami Wittego, zamiast oryginalnych dużych wiatrownic Wagnera. Są też znaczne różnice w armaturze kotła. Charakterystyczną cechą lokomotyw DR po modernizacji jest nowy, typowy podgrzewacz wody typu IfS/DR. Choć nie był montowany we wszystkich lokomotywach podlegających modernizacji. Po za tym BR50.35-37 otrzymywały te same kotły co BR52 przebudowywane na Reko (na 52.80). Kocioł posiadał m. in. krótsze od oryginalnego rury w kotle, dłuższą skrzynię paleniska. W niektórych lokomotywach zamontowano charakterystyczny komin o podłużnym przekroju konstrukcji austriackiego inżyniera Giesla.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 29 sty 2013, 11:43 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
cichonęk
Posty: 484
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: cichonęk »

Mamy tak naprawdę do wyboru trzy wersje kotła/wiatrownic: altbau, reko i z podgrzewaczem DBundesbahn.
Witam, ponieważ temat mnie interesuje, a widzę fachowe podejście do sprawy, tak więc zapytanie - jakie są widoczne różnice w osprzęcie kotła pomiędzy modelami w wersji altbau, a reko (bez podgrzewacza DBundesbahn)? - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 15:21 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikimoto
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Mikimoto »

Przepraszam za pomyłkę - chodziło oczywiście o podobieństwo napędu tejże lokomotywy do BR52...
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Furia pisze:
maciej_kolej pisze:Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ).
U nas też takie były;)
http://farm6.staticflickr.com/5094/5390 ... 9f73_z.jpg
Mamy tak naprawdę do wyboru trzy wersje kotła/wiatrownic: altbau, reko i z podgrzewaczem DBundesbahn.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:16 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Furia »

maciej_kolej pisze:Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ).
U nas też takie były ;)
http://farm6.staticflickr.com/5094/5390 ... 9f73_z.jpg
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:14 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Mikimoto pisze: Otóż konstrukcja w zasadzie jest taka sama jak w BR50,
A O JAKIEJŻE TO LOKOMOTYWIE JEST TEN POST JAK NIE O BR 50 ????
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:14 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikimoto
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Mikimoto »

Jeszcze parę zdań nt napędu tejże lokomotywy. Otóż konstrukcja w zasadzie jest taka sama jak w BR50, na napęd której nikt nie narzeka. Rozmawiałem w Modelmanii o tym modelu i wada ta jest łatwa do usunięcia - trzeba tylko zmienić jedną z zębatek (niestety nie dowiedziałem się którą) - i model zachowuje się już jak należy.
Problem natomiast mogą sprawiać odbieraki prądu w tendrze zrobione z jakiegoś sztywnego metalu i hamujące dość mocno koła napędowe...
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Maciej »

BR 50.3548-0

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 50.3548-0, DR, Ep. IV/Parowóz towarowy BR 50. 3548-0, DR, Ep. IV

:arrow: Liczba osi
1 + 5

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02091

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
BR 50.3548-0 G5615
:arrow: Stacjonowanie/Data
Magdeburg / 15.10.1979

:arrow: Elementy specyficzne
Złoty dzwon

:arrow: Wersje modelu
02090 - BR 50 1812-2 Altbau, DR, Ep. IV,
02094 - BR 50 008, DRG, Ep. II,
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
02298 - BR 50 791, DB, Ep. III,
02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra

:arrow: Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy

:arrow: DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia tej lokomotywy, w tendrze możemy zamontować dekoder dźwiękowy, problemem i to poważnym, może okazać się umiejscowienie głośnika - w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru", jednak to może stanowić poważny problem w eksploatacji i zeszpecić filigranową budkę maszynisty, mocno spasowaną z tendrem. Wybór trudny.

:arrow: Uwagi
Model przejedzie przez ostre łuki... ale nie znosi takiego traktowania.

:arrow: Podsumowanie:
Urokliwy i po prostu piękny. Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ). Ma swoją moc i serce wprawia w drżenie. Polecam. Model ma ma masę detali i szczegółów, finezyjne wykonanie jednak kłóci się z odwieczną wada u Tilliga - koszmarnie plastikowe czerwone wózki w tendrze - pozostaje patyna, reszta jest rzeczą gustu. Polecam po raz drugi.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 10:46 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Ranger »

A moze jakieś foto, bede coś mógł powiedzieć bo mam niejakie pojęcie o PKM. Być moze jest jakieś proste rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Dziwne niepewne rozwiązanie dotyczące silnika/uchwytu/przeniesienia napędu/samej płytki.
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ibm »

jak dobrez rozumiem to loko ma wadę fabryczną (konstrukyjną) napędu
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Kilka lok, w tym moje już robiłem, tillig dał dupy z tym rozwiązaniem tendra
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 08:56 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ibm »

To znaczy , że zakup tej lokomotywy jest bez sensu!?
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Mikimoto pisze:Po drugiej jeździe i ostygnięciu lokomotywa jechała dalej do przodu, zaś do tyłu - zaczęła przeskakiwać jakaś zębatka, lokomotywa jedzie tym razem do naprawy.
Pisałem już o tym, to fabryczna wada tych napędów.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 13:42 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikimoto
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Mikimoto »

Pora na dalszą relację z testowania lokomotywy ze składem 5 Eilzugów.
Otóż przy jeździe z szybkością (oczywiście w przeliczeniu) 51km/h lokomotywa pobierała ok. 127mA; 25 minut jazdy.
Po porządnym ostygnięciu jazda 72km/h, 140mA; 20 minut.
Obydwie powyższe próby z wyłączonym oświetleniem. Po drugiej jeździe i ostygnięciu lokomotywa jechała dalej do przodu, zaś do tyłu - zaczęła przeskakiwać jakaś zębatka, lokomotywa jedzie tym razem do naprawy.
Dość ciekawe są wyniki pomiarów poboru prądu przy różnych szybkościach. Otóż lokomotywa przy ruszaniu bierze już ok 90mA, zaś przy max szybkości 80km/h - 150mA
Poza tym oświetlenie jest strasznie prądożerne (lub miałem szczęście trafić na dziwny egzemplarz) - przednie 20mA, tylne aż 38mA
Czy ktoś może dokonał pomiarów poboru prądu, być może "ten typ tak ma" i jest to wtedy lokomotywa do gabloty...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości