BR50, Ty5, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ty5 - 10
Dokładna nazwa modelu
Parowóz towarowy Ty5, PKP, Ep. III
Dokładna nazwa producenta modelu
Przemalowanka by Modelmania na bazie Tillig 02296
Charakter produkcji
Krótka seria
Numer katalogowy modelu
02096PL
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
III
Oznaczenie modelu
Ty5 - 10
Stacjonowanie/Data
Par. Poznań Tow. DOKP Poznań / -
Wersje modelu
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
Podsumowanie:
Modelmania co jakiś czas oferuje przemalowane wersje lokomotyw. Mieliśmy wcześniej zielone wersje TKt3, teraz Ty5-10.
Dokładna nazwa modelu
Parowóz towarowy Ty5, PKP, Ep. III
Dokładna nazwa producenta modelu
Przemalowanka by Modelmania na bazie Tillig 02296
Charakter produkcji
Krótka seria
Numer katalogowy modelu
02096PL
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
III
Oznaczenie modelu
Ty5 - 10
Stacjonowanie/Data
Par. Poznań Tow. DOKP Poznań / -
Wersje modelu
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
Podsumowanie:
Modelmania co jakiś czas oferuje przemalowane wersje lokomotyw. Mieliśmy wcześniej zielone wersje TKt3, teraz Ty5-10.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2012, 11:19 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
...częściej lepiej czy gorzej?ArturSchŁ pisze:Tillig wykonuje malowanie ...jak mu wyjdzie. Raz lepiej, raz gorzej.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2012, 08:42 przez jafrap, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Wszystkie projekty PKP są tworzone przy współudziale AMC, a strona techniczna jest konsultowana z pracownią K.Koja.jafrap pisze:...czy Tillig z własnej inicjatywy wykonał to malowanie...
Niezależnie od projektu Tillig wykonuje malowanie ...jak mu wyjdzie. Raz lepiej, raz gorzej.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
A ja zastanawiam się, czy Tillig z własnej inicjatywy wykonał to malowanie (przyznać trzeba że jak dotąd najlepsze pod względem podobieństwa do oryginału, brak tabliczek ostrzegających o sieci trakcyjnej, trupia czaszka z napisem woda zatruta - czyli tak jak to było zaraz po wojnie w epoce III na parowozach przejętych po DRG) czy ktoś z PL mu w tym pomagał. Bo trend wydaje się coraz lepszy. Trzymam kciuki, że będzie.cichonęk pisze:Biorąc pod uwagę, że model reprezentuje epokę IIIb, trudno znaleźć tutaj jakieś niezgodności z hipotetycznym oryginałem.
A tak na zakończenie mojego wywodu małe porównanie. Fotka prawdziwej pochodzi z http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?p=80899 , a modelu z tego tematu.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2012, 08:23 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
...i bardzo dobrze. To się nazywa fachowa korektacichonęk pisze:Przepraszam, że koryguję Twój post ale...
Trzeba koniecznie wsadzić głośnik. Nie będzie żalu, że coś zakrywaScio pisze:Proponuję zajrzeć do środka
Ostatnio zmieniony 25 cze 2012, 13:32 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
- Scio
- Posty: 696
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Może być. Początkowo nie przywiązywano za bardzo wagi do oznaczeń tendra, parowóz był istotniejszy. Dopiero później, pod koniec lat 50-tych zaczęto montować tabliczki na tendrach.
- Jerzyr
- Posty: 340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
- Lokalizacja: Łapy
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Pytanie laika: Czy oznakowanie tendra samym orzełkiem jest prawidłowe?
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Przepraszam, że koryguję Twój post ale to o czym piszesz nazywa się podgrzewaczem, a dokładnie podgrzewaczem powierzchniowym Knorra i służy do podgrzewania wody, która zostaje wtłoczona do kotła za pomocą pompy tłokowej (to ten detal na lewym pomoście parowozu), która na parowozach konstrukcji niemieckiej była używana jako drugi (obok inżektora) przyrząd zasilający kocioł w wodę. Woda wtłaczana za pomocą inżektora ulegała podgrzaniu już w inżektorze, pompa natomiast tłoczyła wodę o temperaturze nieznacznie wyższej od tej jaka panowała w tendrze parowozu i wymagała podgrzania jej do temperatury co najmniej 100 stopni C ze względu na uniknięcie znacznych różnic temperaturowych w samym kotle i poprawienia jego bilansu cieplnego.Lokomotywy w tym czasie nie miały jeszcze zdjętego przegrzewacza pary
Ostatnio zmieniony 17 cze 2012, 17:29 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ta trupia czaszka z napisem WODA ZATRUTA na tendrze jest charakterystyczna dla okresu powojennego. Malowanie jest więc całkiem poprawne (w tym brak żółtych tabliczek z ostrzeżeniem o sieci trakcyjnej których wówczas po prostu nie było, a które Tillig nadrukował niepotrzebnie np. na Tkt3-28). Lokomotywy w tym czasie nie miały jeszcze zdjętego przegrzewacza pary i modernizowanego osprzętu charakterystycznego dla parowozów DRG. Tak więc szczerze mówiąc malowanie i wygląd jest do przyjęcia. Naprawa główna 1952 rok to też jest dobra informacja dla tego malowania i wyglądu parowozu. Widać chyba ingerencję z Polski w to malowanie. Jedyne co mnie razi to ta tabliczka na drzwiach dymnicy. Ale zawsze można to usunąć Szkoda też, że chcąc wsadzić dźwięk, wciąż trzeba kombinować, bo nie ma miejsca przewidzianego specjalnie na głośnik poza tym w kabinie (dobre i to). Generalnie 4 na 5 moim zdaniem. Warto zakupić.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2012, 16:25 przez jafrap, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Biorąc pod uwagę, że model reprezentuje epokę IIIb, trudno znaleźć tutaj jakieś niezgodności z hipotetycznym oryginałem. Pewną ambiwalencję budzi tabliczka na drzwiach dymnicy. Na Forum była już mowa o występowaniu tabliczek na polskich parowozach w okresie powojennym, ale mnie nie udało się potwierdzić tej informacji. Trudno również wyrokować o prawidłowości umieszczenia oznaczeń serii na skrzyni narzędziowej tendra (zazwyczaj umieszczano je centralnie, na środku ale rzeczywiście malowano je również na drzwiach skrzyni). Moim zdaniem, Tillig przy minimalnym nakładzie środków dokonał najbardziej (jak na razie) prawidłowego spolszczenia (wielkoseryjnego) modelu parowozu, bijąc pod względem zgodności z oryginałem nie tylko swoje poprzednie produkty ale również model Ok1. Wynika to w głównej mierze z prawidłowego historycznie pozycjonowania posiadanej formy z polskimi realiami kolejowymi - pozdrawiamWidać gołym okiem uproszczenia przy przystosowywaniu wyglądu BR50 do Ty5, tu koledzy zapewne wyliczą różnice.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2012, 11:45 przez cichonęk, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Ty5-12, Tillig (02095)
Ty5 - 12
Dokładna nazwa modelu
Dampflok Reihe Ty5, PKP, Ep. III/Parowóz towarowy Ty5, PKP, Ep. III
Liczba osi
1 + 5
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02095
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
III
Oznaczenie modelu
Ty5 - 12
Stacjonowanie/Data
Par. Jarocin DOKP Poznań / 18.10.1952
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
02090 - BR 50 1812-2 Altbau, DR, Ep. IV,
02094 - BR 50 008, DRG, Ep. II,
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
02298 - BR 50 791, DB, Ep. III,
02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra
Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy
DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia lokomotywy, do tendra wchodzi bez większych problemów mały dekoder dźwiękowy, natomiast w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru".
Uwagi
Nowe większe pudełko (36 cm dł.), w którym znajdujemy także poprawioną wytłoczkę styropianową, przekładka z gąbki i nasuwana pokrywa - model wyjmuje się o wiele wygodniej niż dotychczas, ale pudło jest wielkie - ciekawe jak wielkie będzie takie pudło dla Desiro
Podsumowanie:
Trzeci już, po Tkt3 i Ty2, parowóz ze stajni Tilliga w malowaniu PKP. Widać gołym okiem uproszczenia przy przystosowywaniu wyglądu BR50 do Ty5, tu koledzy zapewne wyliczą różnice.
Dla tych, którym te rozbieżności nie przeszkadzają jest to kolejna "pozycja obowiązkowa" miłośników pary w III Epoce,
Dokładna nazwa modelu
Dampflok Reihe Ty5, PKP, Ep. III/Parowóz towarowy Ty5, PKP, Ep. III
Liczba osi
1 + 5
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02095
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
III
Oznaczenie modelu
Ty5 - 12
Stacjonowanie/Data
Par. Jarocin DOKP Poznań / 18.10.1952
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
02090 - BR 50 1812-2 Altbau, DR, Ep. IV,
02094 - BR 50 008, DRG, Ep. II,
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
02298 - BR 50 791, DB, Ep. III,
02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra
Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy
DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia lokomotywy, do tendra wchodzi bez większych problemów mały dekoder dźwiękowy, natomiast w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru".
Uwagi
Nowe większe pudełko (36 cm dł.), w którym znajdujemy także poprawioną wytłoczkę styropianową, przekładka z gąbki i nasuwana pokrywa - model wyjmuje się o wiele wygodniej niż dotychczas, ale pudło jest wielkie - ciekawe jak wielkie będzie takie pudło dla Desiro
Podsumowanie:
Trzeci już, po Tkt3 i Ty2, parowóz ze stajni Tilliga w malowaniu PKP. Widać gołym okiem uproszczenia przy przystosowywaniu wyglądu BR50 do Ty5, tu koledzy zapewne wyliczą różnice.
Dla tych, którym te rozbieżności nie przeszkadzają jest to kolejna "pozycja obowiązkowa" miłośników pary w III Epoce,
Ostatnio zmieniony 15 cze 2012, 21:12 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 6 razy.
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Dziękuję tak myślałem ale bałem się uszkodzić
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 13:10 przez aviaTTor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 cze 2008, 16:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Troche odwrotnie, też najlepiej na torach. Płytkę drukowaną dwustronnie w kształcie Y należy wsunać pomiędzy dwie pary styków w tendrze , tak aby ich nie pogiąć, i z lekką siłą wcisnąć.
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Dzięki ale chodzi mi pierwszy raz jak spiąc loka z tendrem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości