BR50, Ty5, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Zeszlifowanie podgrzewacza, wymiana armatury, reflektorów, wymiana płyt przeciwpancernych :-> udających wiatrownice Wagnera na prawdziwe uszy
słonia, ;-) etc. - to jedno. Pozostaje jeszcze aspekt czysto użytkowy: masa tendra w BR 50 wynosi 86 g, dwie osie z obręczami przyczepnościowymi.
Gdyby nie fakt osadzenia osi w wachliwych wózkach, wyszłaby prawie taka kaszana pod względem uciągu jak w BR 38 Roco (tamten tender ma 82 g
i trzy osie z obręczami przyczepnościowymi w różnych konfiguracjach nie pomagają zbytnio).
W oryginale BR 50 był parowozem średniej mocy, o relatywnie małym nacisku osiowym, ale w modelu został tylko mały nacisk osiowy - w tendrze. ;-)
Czy ktoś już próbował wepchnąć do tendra dodatkowe obciążenie? Koło miejsca na dekoder jest i tak już dodatkowy, przewidziany przez producenta
ciężarek. W zależności od dekodera (i od wlutowania go na krótkich drutach, z równoczesnym pozbyciem się gniazda) można tam jeszcze co nieco
zmieścić.
Dla porównania: BR 52 - tender wannowy 107 g (+24% masy); BR 44 Roco - tender 134 g (+56% masy, odrobinę krótszy niż w BR 50 za to ciut
wyższa skrzynia wodna).
słonia, ;-) etc. - to jedno. Pozostaje jeszcze aspekt czysto użytkowy: masa tendra w BR 50 wynosi 86 g, dwie osie z obręczami przyczepnościowymi.
Gdyby nie fakt osadzenia osi w wachliwych wózkach, wyszłaby prawie taka kaszana pod względem uciągu jak w BR 38 Roco (tamten tender ma 82 g
i trzy osie z obręczami przyczepnościowymi w różnych konfiguracjach nie pomagają zbytnio).
W oryginale BR 50 był parowozem średniej mocy, o relatywnie małym nacisku osiowym, ale w modelu został tylko mały nacisk osiowy - w tendrze. ;-)
Czy ktoś już próbował wepchnąć do tendra dodatkowe obciążenie? Koło miejsca na dekoder jest i tak już dodatkowy, przewidziany przez producenta
ciężarek. W zależności od dekodera (i od wlutowania go na krótkich drutach, z równoczesnym pozbyciem się gniazda) można tam jeszcze co nieco
zmieścić.
Dla porównania: BR 52 - tender wannowy 107 g (+24% masy); BR 44 Roco - tender 134 g (+56% masy, odrobinę krótszy niż w BR 50 za to ciut
wyższa skrzynia wodna).
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2015, 20:15 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 3 razy.
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Lampy to nie wszystko. Wlasnie przymirzam sie do pełnej konwersji Ty5.
Za jakiś czas pokaze efekty i zestaw części do przebudowy.
Za jakiś czas pokaze efekty i zestaw części do przebudowy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Te z Elriwy mogą nie pasować do Tilliga, na rys. jest jakaś PCB
- daraśekp
- Posty: 981
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Zgadza się. Mało tego, lampa nie ma swojego numeru jako osobna część.makieciarz pisze:Na pewno jak ich znam nie wydrukowali nowej instrukcji serwisowej i nie ma poprawnego numeru katalogowego na te lampy.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
https://www.elriwa.de/produkte/loks/spu ... iterplatte
wyjmujesz hak, odlutowujesz w kotle, trochę precyzji i wiele cierpliwości...
są tez inne lampy, nawet na tender
wyjmujesz hak, odlutowujesz w kotle, trochę precyzji i wiele cierpliwości...
są tez inne lampy, nawet na tender
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Na pewno jak ich znam nie wydrukowali nowej instrukcji serwisowej i nie ma poprawnego numeru katalogowego na te lampy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ale takie lampy chyba można dokupić (jako część zamienna, ciekawe jaki numer art.) i podmienić
- daraśekp
- Posty: 981
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Otrzymałem wersję Ty5 z dużymi lampami. Warto było poczekać, i wydać prawie połowę mniej
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 16:12 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Na filmikach można obejrzeć w wersji czeskiej (02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III) z zainstalowanym generatorem dymu i dekoderem dźwięku ESU micro v.4.0:
http://www.youtube.com/watch?v=3TvuLCP2Z3g
http://www.youtube.com/watch?v=-gB0gljBaVg
http://www.youtube.com/watch?v=3TvuLCP2Z3g
http://www.youtube.com/watch?v=-gB0gljBaVg
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 21:35 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Wersja Reko wyróżnia się małymi wiatrownicami Wittego, zamiast oryginalnych dużych wiatrownic Wagnera. Są też znaczne różnice w armaturze kotła. Charakterystyczną cechą lokomotyw DR po modernizacji jest nowy, typowy podgrzewacz wody typu IfS/DR. Choć nie był montowany we wszystkich lokomotywach podlegających modernizacji. Po za tym BR50.35-37 otrzymywały te same kotły co BR52 przebudowywane na Reko (na 52.80). Kocioł posiadał m. in. krótsze od oryginalnego rury w kotle, dłuższą skrzynię paleniska. W niektórych lokomotywach zamontowano charakterystyczny komin o podłużnym przekroju konstrukcji austriackiego inżyniera Giesla.cichonęk pisze:Witam, ponieważ temat mnie interesuje, a widzę fachowe podejście do sprawy, tak więc zapytanie - jakie są widoczne różnice w osprzęcie kotła pomiędzy modelami w wersji altbau, a reko (bez podgrzewacza DBundesbahn)? - pozdrawiam
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 29 sty 2013, 11:43 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Witam, ponieważ temat mnie interesuje, a widzę fachowe podejście do sprawy, tak więc zapytanie - jakie są widoczne różnice w osprzęcie kotła pomiędzy modelami w wersji altbau, a reko (bez podgrzewacza DBundesbahn)? - pozdrawiamMamy tak naprawdę do wyboru trzy wersje kotła/wiatrownic: altbau, reko i z podgrzewaczem DBundesbahn.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 15:21 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Przepraszam za pomyłkę - chodziło oczywiście o podobieństwo napędu tejże lokomotywy do BR52...
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Mamy tak naprawdę do wyboru trzy wersje kotła/wiatrownic: altbau, reko i z podgrzewaczem DBundesbahn.Furia pisze:U nas też takie były;)maciej_kolej pisze:Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ).
http://farm6.staticflickr.com/5094/5390 ... 9f73_z.jpg
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:16 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
U nas też takie byłymaciej_kolej pisze:Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ).
http://farm6.staticflickr.com/5094/5390 ... 9f73_z.jpg
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:14 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości