BR50, Ty5, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: LemingAnadyrski »

Zeszlifowanie podgrzewacza, wymiana armatury, reflektorów, wymiana płyt przeciwpancernych :-> udających wiatrownice Wagnera na prawdziwe uszy
słonia
, ;-) etc. - to jedno. Pozostaje jeszcze aspekt czysto użytkowy: masa tendra w BR 50 wynosi 86 g, dwie osie z obręczami przyczepnościowymi.
Gdyby nie fakt osadzenia osi w wachliwych wózkach, wyszłaby prawie taka kaszana pod względem uciągu jak w BR 38 Roco (tamten tender ma 82 g
i trzy osie z obręczami przyczepnościowymi w różnych konfiguracjach nie pomagają zbytnio).

W oryginale BR 50 był parowozem średniej mocy, o relatywnie małym nacisku osiowym, ale w modelu został tylko mały nacisk osiowy - w tendrze. ;-)
Czy ktoś już próbował wepchnąć do tendra dodatkowe obciążenie? Koło miejsca na dekoder jest i tak już dodatkowy, przewidziany przez producenta
ciężarek. W zależności od dekodera (i od wlutowania go na krótkich drutach, z równoczesnym pozbyciem się gniazda) można tam jeszcze co nieco
zmieścić.

Dla porównania: BR 52 - tender wannowy 107 g (+24% masy); BR 44 Roco - tender 134 g (+56% masy, odrobinę krótszy niż w BR 50 za to ciut
wyższa skrzynia wodna).
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2015, 20:15 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3826
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Ranger »

Lampy to nie wszystko. Wlasnie przymirzam sie do pełnej konwersji Ty5.
Za jakiś czas pokaze efekty i zestaw części do przebudowy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Te z Elriwy mogą nie pasować do Tilliga, na rys. jest jakaś PCB !!
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: daraśekp »

makieciarz pisze:Na pewno jak ich znam nie wydrukowali nowej instrukcji serwisowej i nie ma poprawnego numeru katalogowego na te lampy.
Zgadza się. Mało tego, lampa nie ma swojego numeru jako osobna część.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: krzysztof »

https://www.elriwa.de/produkte/loks/spu ... iterplatte

wyjmujesz hak, odlutowujesz w kotle, trochę precyzji i wiele cierpliwości...

są tez inne lampy, nawet na tender
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: makieciarz »

Na pewno jak ich znam nie wydrukowali nowej instrukcji serwisowej i nie ma poprawnego numeru katalogowego na te lampy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Ale takie lampy chyba można dokupić (jako część zamienna, ciekawe jaki numer art.) i podmienić ??
:mrgreen:
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: daraśekp »

Otrzymałem wersję Ty5 z dużymi lampami. Warto było poczekać, i wydać prawie połowę mniej :mrgreen:
Załączniki
DSC07224.JPG
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

TT Kurier 2/2008 test BR50.35 i opis oryginału.
Obrazek Obrazek
TEST, TT-Kurier 2/2008, s. 8-9.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 16:12 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: jafrap »

Na filmikach można obejrzeć w wersji czeskiej (02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III) z zainstalowanym generatorem dymu i dekoderem dźwięku ESU micro v.4.0:
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=3TvuLCP2Z3g
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=-gB0gljBaVg
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 21:35 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: oelka »

cichonęk pisze:Witam, ponieważ temat mnie interesuje, a widzę fachowe podejście do sprawy, tak więc zapytanie - jakie są widoczne różnice w osprzęcie kotła pomiędzy modelami w wersji altbau, a reko (bez podgrzewacza DBundesbahn)? - pozdrawiam
Wersja Reko wyróżnia się małymi wiatrownicami Wittego, zamiast oryginalnych dużych wiatrownic Wagnera. Są też znaczne różnice w armaturze kotła. Charakterystyczną cechą lokomotyw DR po modernizacji jest nowy, typowy podgrzewacz wody typu IfS/DR. Choć nie był montowany we wszystkich lokomotywach podlegających modernizacji. Po za tym BR50.35-37 otrzymywały te same kotły co BR52 przebudowywane na Reko (na 52.80). Kocioł posiadał m. in. krótsze od oryginalnego rury w kotle, dłuższą skrzynię paleniska. W niektórych lokomotywach zamontowano charakterystyczny komin o podłużnym przekroju konstrukcji austriackiego inżyniera Giesla.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 29 sty 2013, 11:43 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
cichonęk
Posty: 485
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: cichonęk »

Mamy tak naprawdę do wyboru trzy wersje kotła/wiatrownic: altbau, reko i z podgrzewaczem DBundesbahn.
Witam, ponieważ temat mnie interesuje, a widzę fachowe podejście do sprawy, tak więc zapytanie - jakie są widoczne różnice w osprzęcie kotła pomiędzy modelami w wersji altbau, a reko (bez podgrzewacza DBundesbahn)? - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 15:21 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikimoto
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Mikimoto »

Przepraszam za pomyłkę - chodziło oczywiście o podobieństwo napędu tejże lokomotywy do BR52...
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Furia pisze:
maciej_kolej pisze:Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ).
U nas też takie były;)
http://farm6.staticflickr.com/5094/5390 ... 9f73_z.jpg
Mamy tak naprawdę do wyboru trzy wersje kotła/wiatrownic: altbau, reko i z podgrzewaczem DBundesbahn.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:16 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Furia »

maciej_kolej pisze:Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ).
U nas też takie były ;)
http://farm6.staticflickr.com/5094/5390 ... 9f73_z.jpg
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:14 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości