BR50, Ty5, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ta trupia czaszka z napisem WODA ZATRUTA na tendrze jest charakterystyczna dla okresu powojennego. Malowanie jest więc całkiem poprawne (w tym brak żółtych tabliczek z ostrzeżeniem o sieci trakcyjnej których wówczas po prostu nie było, a które Tillig nadrukował niepotrzebnie np. na Tkt3-28). Lokomotywy w tym czasie nie miały jeszcze zdjętego przegrzewacza pary i modernizowanego osprzętu charakterystycznego dla parowozów DRG. Tak więc szczerze mówiąc malowanie i wygląd jest do przyjęcia. Naprawa główna 1952 rok to też jest dobra informacja dla tego malowania i wyglądu parowozu. Widać chyba ingerencję z Polski w to malowanie. Jedyne co mnie razi to ta tabliczka na drzwiach dymnicy. Ale zawsze można to usunąć Szkoda też, że chcąc wsadzić dźwięk, wciąż trzeba kombinować, bo nie ma miejsca przewidzianego specjalnie na głośnik poza tym w kabinie (dobre i to). Generalnie 4 na 5 moim zdaniem. Warto zakupić.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2012, 16:25 przez jafrap, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Biorąc pod uwagę, że model reprezentuje epokę IIIb, trudno znaleźć tutaj jakieś niezgodności z hipotetycznym oryginałem. Pewną ambiwalencję budzi tabliczka na drzwiach dymnicy. Na Forum była już mowa o występowaniu tabliczek na polskich parowozach w okresie powojennym, ale mnie nie udało się potwierdzić tej informacji. Trudno również wyrokować o prawidłowości umieszczenia oznaczeń serii na skrzyni narzędziowej tendra (zazwyczaj umieszczano je centralnie, na środku ale rzeczywiście malowano je również na drzwiach skrzyni). Moim zdaniem, Tillig przy minimalnym nakładzie środków dokonał najbardziej (jak na razie) prawidłowego spolszczenia (wielkoseryjnego) modelu parowozu, bijąc pod względem zgodności z oryginałem nie tylko swoje poprzednie produkty ale również model Ok1. Wynika to w głównej mierze z prawidłowego historycznie pozycjonowania posiadanej formy z polskimi realiami kolejowymi - pozdrawiamWidać gołym okiem uproszczenia przy przystosowywaniu wyglądu BR50 do Ty5, tu koledzy zapewne wyliczą różnice.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2012, 11:45 przez cichonęk, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Ty5-12, Tillig (02095)
Ty5 - 12
Dokładna nazwa modelu
Dampflok Reihe Ty5, PKP, Ep. III/Parowóz towarowy Ty5, PKP, Ep. III
Liczba osi
1 + 5
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02095
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
III
Oznaczenie modelu
Ty5 - 12
Stacjonowanie/Data
Par. Jarocin DOKP Poznań / 18.10.1952
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
02090 - BR 50 1812-2 Altbau, DR, Ep. IV,
02094 - BR 50 008, DRG, Ep. II,
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
02298 - BR 50 791, DB, Ep. III,
02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra
Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy
DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia lokomotywy, do tendra wchodzi bez większych problemów mały dekoder dźwiękowy, natomiast w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru".
Uwagi
Nowe większe pudełko (36 cm dł.), w którym znajdujemy także poprawioną wytłoczkę styropianową, przekładka z gąbki i nasuwana pokrywa - model wyjmuje się o wiele wygodniej niż dotychczas, ale pudło jest wielkie - ciekawe jak wielkie będzie takie pudło dla Desiro
Podsumowanie:
Trzeci już, po Tkt3 i Ty2, parowóz ze stajni Tilliga w malowaniu PKP. Widać gołym okiem uproszczenia przy przystosowywaniu wyglądu BR50 do Ty5, tu koledzy zapewne wyliczą różnice.
Dla tych, którym te rozbieżności nie przeszkadzają jest to kolejna "pozycja obowiązkowa" miłośników pary w III Epoce,
Dokładna nazwa modelu
Dampflok Reihe Ty5, PKP, Ep. III/Parowóz towarowy Ty5, PKP, Ep. III
Liczba osi
1 + 5
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02095
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
III
Oznaczenie modelu
Ty5 - 12
Stacjonowanie/Data
Par. Jarocin DOKP Poznań / 18.10.1952
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
02090 - BR 50 1812-2 Altbau, DR, Ep. IV,
02094 - BR 50 008, DRG, Ep. II,
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
02298 - BR 50 791, DB, Ep. III,
02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra
Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy
DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia lokomotywy, do tendra wchodzi bez większych problemów mały dekoder dźwiękowy, natomiast w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru".
Uwagi
Nowe większe pudełko (36 cm dł.), w którym znajdujemy także poprawioną wytłoczkę styropianową, przekładka z gąbki i nasuwana pokrywa - model wyjmuje się o wiele wygodniej niż dotychczas, ale pudło jest wielkie - ciekawe jak wielkie będzie takie pudło dla Desiro
Podsumowanie:
Trzeci już, po Tkt3 i Ty2, parowóz ze stajni Tilliga w malowaniu PKP. Widać gołym okiem uproszczenia przy przystosowywaniu wyglądu BR50 do Ty5, tu koledzy zapewne wyliczą różnice.
Dla tych, którym te rozbieżności nie przeszkadzają jest to kolejna "pozycja obowiązkowa" miłośników pary w III Epoce,
Ostatnio zmieniony 15 cze 2012, 21:12 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 6 razy.
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Dziękuję tak myślałem ale bałem się uszkodzić
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 13:10 przez aviaTTor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 cze 2008, 16:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Troche odwrotnie, też najlepiej na torach. Płytkę drukowaną dwustronnie w kształcie Y należy wsunać pomiędzy dwie pary styków w tendrze , tak aby ich nie pogiąć, i z lekką siłą wcisnąć.
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Dzięki ale chodzi mi pierwszy raz jak spiąc loka z tendrem?
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 cze 2008, 16:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Lokomotywa stoi na torach, jedną ręką mocno łapiesz za kocioł, drugą za tender i zdecydowanie rozciągasz, ewentualnie z lekkim szarpnięciem.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 13:09 przez devonn, łącznie zmieniany 1 raz.
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Panowie pomóżcie, mój pierwszy parowóz tilliga z tendrem, na jakiej zasadzie jest połączenie tendra z parowozem? Nie chciał bym czegoś zepsuć
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 13:09 przez aviaTTor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
- Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
- Kontakt:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
- Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
A co zdjęcia modelu potrzebujesz?
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ja mam, zamieszczę wieczorem jesli mozna.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Czy ma ktoś opis i ulotkę z częściami do modelu BR50.?
Jeżeli tak - to czy można prosić o zamieszczenie jej tutaj, tak jak przy innych modelach.
Jeżeli tak - to czy można prosić o zamieszczenie jej tutaj, tak jak przy innych modelach.
- brovarek
- Posty: 865
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Nie Grzesiu, problem zauważył Piotrek Wróbel w swoim zakupionym egzemplarzu.Dorzucę trzeci - jak spostrzegł Brovarek w lokomotywach serii 50, przy jeździe przodem po wyjściu z łuku KKS nie prostuje lokomotywy względem tendra.
Ponieważ tender z 50 dołączył do swojego Ty2, przerobił KKs-a w tendrze. Ponoć wada jest nie do usunięcia bez przeróbki i nie wynika z montażu.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 08:49 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości