BR 18 201 (Jago)
Nazwa Modelu:
Parowóz pośpieszny BR 18 201 kolei Deutsche Reichsbahn.
Liczba osi:
2' C 1' (2 + 3 + 1)
Nazwa producenta modelu:
JAGO - Modellbau
Hailingstr. 28
D - 73033 Göppingen
Forma/Charakter produkcji:
Model gotowy/Produkcja wielkoseryjna.
Technologia/Materiał:
Odlewy z metalu.
Numer katalogowy modelu:
111 181
Zarząd kolejowy:
DR
Epoka:
III
Oznaczenie modelu:
BR 18 201
Sprzęg:
Brak KKS, mocowanie sprzęgu możliwe tylko z tyłu tendra, gniazdo NEM.
Napęd:
Silnik Mashima 5 polowy, małe koło zamachowe, napęd przenoszony przez ślimak na zębatki trzech osi wiązanych, zębatki na osiach kół metalowe.
Oświetlenie:
Białe LEDy, 2 z przodu i 2 z tyłu, zmienne w zależności od kierunku jazdy.
DCC:
Brak gniazda, można polutować dekoder z kabelkami.
Inne wersje modelu:
111 182 - BR 02 0201 ep.IV
111 183 - BR 18 201 ep.V (czerwona)
111 184 - BR 18 201 ep.III (opalana węglem)
111 186 - BR 18 201 parowóz muzealny, ciemnozielona
Szczelina nad przednimi zderzakami to efekt mojego małego doświadczenia w upychaniu kabli od dekodera, nie jest to wada fabryczna.
Uwagi
Czarne tabliczki na parowozie to trawione i pomalowane blaszki a same napisy na kalkach czytelne tak jak u Tilliga. Cały model wykonany jest z metalu i nie ma plastikowych elementów (no chyba że sprzęg czy diody). Nie daje rady przejechać po łuku na rozjazdach EW1 i jest za długi na obrotnicę flajśmana.