BR64/OKl2-6, Schirmer
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Pierwsza rzecz która przychodzi mi do głowy to sprawdzenie wiązarów. Położyłbym lokę "na plecach" i podałbym zasilanie bezpośrednio na koła obserwując co się będzie działo.
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Cześć,
proszę o pomoc. Moja OKL2 tak bardzo mi się podoba, że bałem się jej używać Wyciągam ją raz po raz z pudełka żeby pooglądać i ewentualnie przejechać kawałeczek. A tu dzisiaj przykra niespodzianka. W pewnym momencie się zatrzymała. Świeci, silnik wchodzi na wysokie obroty (przynajmniej tak to słychać) i stoi. Gdy jej trochę pomogłem, znów ruszyła. Do pierwszego rozjazdu i wszystko się powtórzyło.Czy możecie wyjaśnić co się stało? I jak to naprawić?
Pozdrawiam
Grzegorz
proszę o pomoc. Moja OKL2 tak bardzo mi się podoba, że bałem się jej używać Wyciągam ją raz po raz z pudełka żeby pooglądać i ewentualnie przejechać kawałeczek. A tu dzisiaj przykra niespodzianka. W pewnym momencie się zatrzymała. Świeci, silnik wchodzi na wysokie obroty (przynajmniej tak to słychać) i stoi. Gdy jej trochę pomogłem, znów ruszyła. Do pierwszego rozjazdu i wszystko się powtórzyło.Czy możecie wyjaśnić co się stało? I jak to naprawić?
Pozdrawiam
Grzegorz
- daraśekp
- Posty: 982
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Witam
W modelu 30052 zamontowano płytkę, na której z jednej strony umieszczono gniazdo dekodera 6 pin, a z drugiej strony gniazdo 3 pin. Wie ktoś może do czego to gniazdo ma służyć? Z pewnością nie do generatora dymu, ponieważ komin jest zajęty przez śrubkę...instrukcja nic na temat tego gniazda nie mówi...
W modelu 30052 zamontowano płytkę, na której z jednej strony umieszczono gniazdo dekodera 6 pin, a z drugiej strony gniazdo 3 pin. Wie ktoś może do czego to gniazdo ma służyć? Z pewnością nie do generatora dymu, ponieważ komin jest zajęty przez śrubkę...instrukcja nic na temat tego gniazda nie mówi...
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
W kominie jest ukryta śrubka, którą należy wykręcić (u mnie była bardzo mocno wkręcona), a następnie ściągasz obudowę.
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
panowie mam pytanie jak zdejmuje się budę(kabine z kotłem)w Oklce?
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Miałeś ja do mnie wysłać wieki temu
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Witam.Odświeżę nieco temat.Potrzebna przeróbka na dcc modelu.
Added in 20 minutes 1 second:
Sorry ale loka nie jest na sprzedaż zbieram drg.Roman
Added in 20 minutes 1 second:
Sorry ale loka nie jest na sprzedaż zbieram drg.Roman
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Podeślij go do mnie. Zrobię Ci go w DCC.
Darek 5860 wypuścił swojego czasu płytki pod tą lokomotywę dostosowane pod dekoder 6pin.
Właśnie zamówiłem takie płytki u niego w liczbie 4szt. Ew. jeśli chcesz sam się pobawić podeślę Ci płytkę. Więcej dowiesz się na PW.
Darek 5860 wypuścił swojego czasu płytki pod tą lokomotywę dostosowane pod dekoder 6pin.
Właśnie zamówiłem takie płytki u niego w liczbie 4szt. Ew. jeśli chcesz sam się pobawić podeślę Ci płytkę. Więcej dowiesz się na PW.
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Zlecę wlutowanie dekodera do OKL2-6-osoby,które są w stanie to wykonać proszę na priv-co jak i za ile
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
UUU.... śliczności. Szkoda, że seryjna taka nie jest
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2011, 11:04 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Ranger mnie uprzedził. Właśnie to samo miałem napisać o Okl2 (BR64) Schrimer'a.
Może i jeździ fajowo, silnik i napęd OK. Ale mnie razi dodatkowo wygląd tych przesadzistych "nitów" utrzymujących wiązary na kołach - jak na XXI wiek to są nieporozumieniem.... Poza tym model nie razi szczegółowością za te pieniądze...
Bez obrazy, ale już w N-ce lepiej ta seria wygląda:
Może i jeździ fajowo, silnik i napęd OK. Ale mnie razi dodatkowo wygląd tych przesadzistych "nitów" utrzymujących wiązary na kołach - jak na XXI wiek to są nieporozumieniem.... Poza tym model nie razi szczegółowością za te pieniądze...
Bez obrazy, ale już w N-ce lepiej ta seria wygląda:
Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 17:20 przez kolmod, łącznie zmieniany 4 razy.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Dostałem model do rąk i powiem krótko, totalna kaszanka połączona z majstersztykiem - wyjaśnienie poniżej.
Najpierw o tym drugim. Świetny naped, prosty i jednocześnie doskonały. Moment przekazywany z Mashimy 1020D z jednym kołem zamachowym na ślimak 4mm m=0,2, dalej na dwustopniową zębatke na koła pośrednie i wreszcie koła biegowe. Widać, że ktoś nad tym pomyślał.
Cała lokomotywa to masakra, zupełnie nieserwisowalna. Wszystko połaczone na klej, żadnych wpustów, zatrzasków itd. Do tego wiązary ustawione nieosiowo co z góry wygląda dość karykaturalnie. Stojan z blaszki to już przesada.
Jak na lokomotywę za 650zł to jakaś porażka. BR86 Tilliga to przy niej doskonałość pomimo słabej jazdy.
Dla kogoś kto chce sobie postawić na parowozik na półeczce w gablocie jeszcze ujdzie. Dla tych co chcą zrobić z tego lokomotywe z IVep. odradzam szczerze. Sam mam taki plan ale jak zobaczyłem z czym trzeba sie zmierzyć to posiwiałem.
I na koniec, te bufory to mogli juz kupic od Tiiliga zamiast pchać to gówno z dziurką w model za 850zł/1250zł.
Najpierw o tym drugim. Świetny naped, prosty i jednocześnie doskonały. Moment przekazywany z Mashimy 1020D z jednym kołem zamachowym na ślimak 4mm m=0,2, dalej na dwustopniową zębatke na koła pośrednie i wreszcie koła biegowe. Widać, że ktoś nad tym pomyślał.
Cała lokomotywa to masakra, zupełnie nieserwisowalna. Wszystko połaczone na klej, żadnych wpustów, zatrzasków itd. Do tego wiązary ustawione nieosiowo co z góry wygląda dość karykaturalnie. Stojan z blaszki to już przesada.
Jak na lokomotywę za 650zł to jakaś porażka. BR86 Tilliga to przy niej doskonałość pomimo słabej jazdy.
Dla kogoś kto chce sobie postawić na parowozik na półeczce w gablocie jeszcze ujdzie. Dla tych co chcą zrobić z tego lokomotywe z IVep. odradzam szczerze. Sam mam taki plan ale jak zobaczyłem z czym trzeba sie zmierzyć to posiwiałem.
I na koniec, te bufory to mogli juz kupic od Tiiliga zamiast pchać to gówno z dziurką w model za 850zł/1250zł.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2011, 00:30 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR64/OKl2-6, Schirmer
Należy zaznaczyć, że armatura kotła modelu pozycjonuje go na początek lat 50-tych i przedstawia parowóz z tego właśnie okresu. TUTAJ można poczytać uzasadnienie wyglądu parowozu Okl2 w modelu (co prawda inny numer boczny i H0 - ale to nieistotne) autorstwa pana Krzysztofa Koja.ArturSch pisze:Więcej na temat oryginału: TU.
Ostatnio spotykane w necie zdjęcia prawdziwej maszyny w barwach PKP (również te, o których wspomina kol. ArturSch) pokazują ją bowiem już bez armatury kotła typowej dla DRG (są zwykle z lat 70-tych i późniejszych).
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2010, 10:31 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość