BR86/TKt3 28, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
cichonęk
Posty: 484
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: cichonęk »

U mnie nic nie lata wszystko trzyma się sztywno bez żadnych luzów (nie licząc opisanego powyżej problemu). Przy okazji sprawdź, czy w Twojej Tkt3 również jest problem z płynnością jazdy (skokowe poruszanie się w którymś kierunku jazdy) i czy obserwujesz jakieś bicia kół po odwróceniu "na plecy" lokomotywy i uruchomieniu jej dotykając przewodami obręczy - pozdrawiam
JANTARSA
Posty: 212
Rejestracja: 27 kwie 2006, 19:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: JANTARSA »

Witajcie,

dzisiaj odebrałem swoją taką lokomotywę i buda kabiny i kocioł nie trzyma się na sztywno podwozia a porusza się do tyłu i przodu o jakies kilka milimetrów. Powoduje to niepokój np. przy podnoszeniu do góry, że reszta spadnie na dół. To standard w tej lokomtywie? Dla mnie to wada i mam zamiar reklamować
Pozdrawiam
Artur
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Kilkujadek »

cichonek pisze:Pytanie tylko, jak taką sytuację zinterpretuje TH (gdzie zakupiłem Tkt3) i czy będzie skłonne uznać, że model podlega reklamacji, czy może dalszej eksploatacji (docieraniu) w celu ułożenia mechanizmu?
Docieranie może być na tyle długie, że nastąpi samoistne zużycie innych elementów. Reklamuj !!
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 861
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: brovarek »

Reklamuj, wada to wada. Ma działać, jesli taka dostaniesz odpowiedź, niech Ci sprzedawca dotrze...
cichonęk
Posty: 484
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: cichonęk »

Czytałem chyba wszystkie posty dotyczące BR86/Tkt3. Jednak rozbiórka napędu nie wchodzi w rachubę. Śruby zamykające pokrywę osi od spodu są zamalowane jakąś szarą farbą a w karcie gwarancyjnej znalazłem zapis, że uszkodzenie tej farby (czyli odkręcenie śrub) powoduje utratę praw gwarancyjnych.... Sądzę jednak, że ostatnia oś wiązana w tej lokomotywie nie jest sprzężona z żadną przekładnią (może się mylę), a winę ponoszą bądź niecentrycznie założone koła (na tej osi), bądź złe mocowanie do niej wiązarów. Tak jak powiedziałem, po półgodzinnych jazdach z różnymi prędkościami na moim odcinku testowym płynność ruchu lokomotywy uległa poprawie, jednak ten problem (stukanie obręczy koła o szczęki) pozostał. Pytanie tylko, jak taką sytuację zinterpretuje TH (gdzie zakupiłem Tkt3) i czy będzie skłonne uznać, że model podlega reklamacji, czy może dalszej eksploatacji (docieraniu) w celu ułożenia mechanizmu?
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Marcin »

cichonek pisze:... niby jeździ płynnie (po półgodzinnym dotarciu) ale przy większych prędkościach słychać stukanie,
Poczytaj tu:
Moją musiałem poprawić. Lokomotywa "galopowała". Ze strachem w oczach rozebrałem cały dół. Okazało się, że jeden z zestawów kołowych jest przestawiony względem innych na zębatce. Podczas jazdy ten zestaw napinał wiązar bo jeden z trzpieni wyprzedzał inne. To już drugi przypadek niedopatrzenia w montażu zestawów jaki miałem. To samo było w BR 346 pressnitzal, tam oprócz złego ustawienia nadlew na zębatce zahaczał o blaszkę i lokomotywa tak samo sie zachowywała.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2009, 09:53 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
cichonęk
Posty: 484
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: cichonęk »

Witam, nie mam DCC :( - pozdrawiam
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

cichonek pisze:...choć (..) lokomotywa w analogu jeździ (...) płynnie...
A w DCC nie jeździ płynnie ??
cichonęk
Posty: 484
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: cichonęk »

Witam, a ja ze swoją mam taki problem (?) - niby jeździ płynnie (po półgodzinnym dotarciu) ale przy większych prędkościach słychać stukanie, które jest wynikiem uderzania obręczy koła ostatniej osi wiązanej o luźno zamontowaną szczękę hamulcową. Dodam jeszcze, że po odwróceniu "na plecy" i uruchomieniu lokomotywy za pomocą dotykania przewodami obręczy kół, ostatnia oś z kołami wykazuje wyraźne bicie spowodowane moim zdaniem oddziaływaniem wiązarów. Nie wiem czy ktoś zaobserwował takie objawy i czy kwalifikuje się to do ewentualnej reklamacji, choć tak jak powiedziałem, lokomotywa w analogu jeździ dosyć płynnie - pozdrawiam
K4ULTRA
Posty: 49
Rejestracja: 18 kwie 2006, 18:50
Lokalizacja: Małęczyn Nowy
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: K4ULTRA »

Witam wszystkich
No mam już swoją Tkt3 z powrotem, a właściwie nową w Sebnitz po dwóch tygodniach od reklamacji nie czekali na zwrot od Tilliga tylko wydali nowy egzemplarz, który jak na razie jeździ bez problemu.
Makieciarz masz punkt za szybkie załatwienie sprawy.

Pozdrawiam Tomasz
Ostatnio zmieniony 09 lut 2009, 08:05 przez K4ULTRA, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Fantomas »

Testowana na kółku bettungsów ze składem 30 osi. Moim zdaniem nie jest to dla niej problem. Co innego, że przy minimalnej prędkości potrafi "zawiesić się" na łączniu torów (bettungsy pod tym względem nie są doskonałe). Lekarstwo: ustawić w DCC prędkość minimalną na "10". Co prawda nie "liczy podkładów", ale efekt moim zdaniem jest zadowalający.
Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Jacula »

Parę szczególików:
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 sty 2010, 10:45 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Karol »

Bez USP nie ma się co nawet wygłupiać :D
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 861
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: brovarek »

Nie strasz mnie, moja w analogu jeździ dobrze, nawet bardzo dobrze. Na razie czekam na deki i nie testowałem jej, oby nie było kichy :evil:
K4ULTRA
Posty: 49
Rejestracja: 18 kwie 2006, 18:50
Lokalizacja: Małęczyn Nowy
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: K4ULTRA »

Witajcie
Ja myślałem ze pod DCC Tkt 3 będzie o wiele lepiej jeździła no i na początku nawet byłem zadowolony, bo i z moimi podjazdami ciągnąc 5 węglarek i 3 wapniarki z Pmt dawała sobie rade, ale tez po małej poprawce torowiska na podjeździe typu S wysokość podjazdu na 2 metry 6cm, bo się wieszała na odcinku 3 cm
Może przejechała w sumie 15 metrów i właśnie ją wysyłam do reklamacji
Do tyłu jeszcze jeździ, ale do przodu totalna porażka skacze, staje, albo wydaje dziwne odgłosy, w analogu jej nie sprawdzałem, bo i po co chyba będzie tak samo. Jak wróci z reklamacji to napisze, co i jak?
Pozdrawiam Tomasz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości