BR86/TKt3 28, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
U mnie nic nie lata wszystko trzyma się sztywno bez żadnych luzów (nie licząc opisanego powyżej problemu). Przy okazji sprawdź, czy w Twojej Tkt3 również jest problem z płynnością jazdy (skokowe poruszanie się w którymś kierunku jazdy) i czy obserwujesz jakieś bicia kół po odwróceniu "na plecy" lokomotywy i uruchomieniu jej dotykając przewodami obręczy - pozdrawiam
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 27 kwie 2006, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Witajcie,
dzisiaj odebrałem swoją taką lokomotywę i buda kabiny i kocioł nie trzyma się na sztywno podwozia a porusza się do tyłu i przodu o jakies kilka milimetrów. Powoduje to niepokój np. przy podnoszeniu do góry, że reszta spadnie na dół. To standard w tej lokomtywie? Dla mnie to wada i mam zamiar reklamować
Pozdrawiam
Artur
dzisiaj odebrałem swoją taką lokomotywę i buda kabiny i kocioł nie trzyma się na sztywno podwozia a porusza się do tyłu i przodu o jakies kilka milimetrów. Powoduje to niepokój np. przy podnoszeniu do góry, że reszta spadnie na dół. To standard w tej lokomtywie? Dla mnie to wada i mam zamiar reklamować
Pozdrawiam
Artur
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Docieranie może być na tyle długie, że nastąpi samoistne zużycie innych elementów. Reklamujcichonek pisze:Pytanie tylko, jak taką sytuację zinterpretuje TH (gdzie zakupiłem Tkt3) i czy będzie skłonne uznać, że model podlega reklamacji, czy może dalszej eksploatacji (docieraniu) w celu ułożenia mechanizmu?
- brovarek
- Posty: 862
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Reklamuj, wada to wada. Ma działać, jesli taka dostaniesz odpowiedź, niech Ci sprzedawca dotrze...
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Czytałem chyba wszystkie posty dotyczące BR86/Tkt3. Jednak rozbiórka napędu nie wchodzi w rachubę. Śruby zamykające pokrywę osi od spodu są zamalowane jakąś szarą farbą a w karcie gwarancyjnej znalazłem zapis, że uszkodzenie tej farby (czyli odkręcenie śrub) powoduje utratę praw gwarancyjnych.... Sądzę jednak, że ostatnia oś wiązana w tej lokomotywie nie jest sprzężona z żadną przekładnią (może się mylę), a winę ponoszą bądź niecentrycznie założone koła (na tej osi), bądź złe mocowanie do niej wiązarów. Tak jak powiedziałem, po półgodzinnych jazdach z różnymi prędkościami na moim odcinku testowym płynność ruchu lokomotywy uległa poprawie, jednak ten problem (stukanie obręczy koła o szczęki) pozostał. Pytanie tylko, jak taką sytuację zinterpretuje TH (gdzie zakupiłem Tkt3) i czy będzie skłonne uznać, że model podlega reklamacji, czy może dalszej eksploatacji (docieraniu) w celu ułożenia mechanizmu?
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Poczytaj tu:cichonek pisze:... niby jeździ płynnie (po półgodzinnym dotarciu) ale przy większych prędkościach słychać stukanie,
Moją musiałem poprawić. Lokomotywa "galopowała". Ze strachem w oczach rozebrałem cały dół. Okazało się, że jeden z zestawów kołowych jest przestawiony względem innych na zębatce. Podczas jazdy ten zestaw napinał wiązar bo jeden z trzpieni wyprzedzał inne. To już drugi przypadek niedopatrzenia w montażu zestawów jaki miałem. To samo było w BR 346 pressnitzal, tam oprócz złego ustawienia nadlew na zębatce zahaczał o blaszkę i lokomotywa tak samo sie zachowywała.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2009, 09:53 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Witam, nie mam DCC - pozdrawiam
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
A w DCC nie jeździ płynniecichonek pisze:...choć (..) lokomotywa w analogu jeździ (...) płynnie...
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Witam, a ja ze swoją mam taki problem (?) - niby jeździ płynnie (po półgodzinnym dotarciu) ale przy większych prędkościach słychać stukanie, które jest wynikiem uderzania obręczy koła ostatniej osi wiązanej o luźno zamontowaną szczękę hamulcową. Dodam jeszcze, że po odwróceniu "na plecy" i uruchomieniu lokomotywy za pomocą dotykania przewodami obręczy kół, ostatnia oś z kołami wykazuje wyraźne bicie spowodowane moim zdaniem oddziaływaniem wiązarów. Nie wiem czy ktoś zaobserwował takie objawy i czy kwalifikuje się to do ewentualnej reklamacji, choć tak jak powiedziałem, lokomotywa w analogu jeździ dosyć płynnie - pozdrawiam
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 kwie 2006, 18:50
- Lokalizacja: Małęczyn Nowy
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Witam wszystkich
No mam już swoją Tkt3 z powrotem, a właściwie nową w Sebnitz po dwóch tygodniach od reklamacji nie czekali na zwrot od Tilliga tylko wydali nowy egzemplarz, który jak na razie jeździ bez problemu.
Makieciarz masz punkt za szybkie załatwienie sprawy.
Pozdrawiam Tomasz
No mam już swoją Tkt3 z powrotem, a właściwie nową w Sebnitz po dwóch tygodniach od reklamacji nie czekali na zwrot od Tilliga tylko wydali nowy egzemplarz, który jak na razie jeździ bez problemu.
Makieciarz masz punkt za szybkie załatwienie sprawy.
Pozdrawiam Tomasz
Ostatnio zmieniony 09 lut 2009, 08:05 przez K4ULTRA, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Testowana na kółku bettungsów ze składem 30 osi. Moim zdaniem nie jest to dla niej problem. Co innego, że przy minimalnej prędkości potrafi "zawiesić się" na łączniu torów (bettungsy pod tym względem nie są doskonałe). Lekarstwo: ustawić w DCC prędkość minimalną na "10". Co prawda nie "liczy podkładów", ale efekt moim zdaniem jest zadowalający.
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Ostatnio zmieniony 03 sty 2010, 10:45 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Bez USP nie ma się co nawet wygłupiać
- brovarek
- Posty: 862
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Nie strasz mnie, moja w analogu jeździ dobrze, nawet bardzo dobrze. Na razie czekam na deki i nie testowałem jej, oby nie było kichy
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 kwie 2006, 18:50
- Lokalizacja: Małęczyn Nowy
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Witajcie
Ja myślałem ze pod DCC Tkt 3 będzie o wiele lepiej jeździła no i na początku nawet byłem zadowolony, bo i z moimi podjazdami ciągnąc 5 węglarek i 3 wapniarki z Pmt dawała sobie rade, ale tez po małej poprawce torowiska na podjeździe typu S wysokość podjazdu na 2 metry 6cm, bo się wieszała na odcinku 3 cm
Może przejechała w sumie 15 metrów i właśnie ją wysyłam do reklamacji
Do tyłu jeszcze jeździ, ale do przodu totalna porażka skacze, staje, albo wydaje dziwne odgłosy, w analogu jej nie sprawdzałem, bo i po co chyba będzie tak samo. Jak wróci z reklamacji to napisze, co i jak?
Pozdrawiam Tomasz
Ja myślałem ze pod DCC Tkt 3 będzie o wiele lepiej jeździła no i na początku nawet byłem zadowolony, bo i z moimi podjazdami ciągnąc 5 węglarek i 3 wapniarki z Pmt dawała sobie rade, ale tez po małej poprawce torowiska na podjeździe typu S wysokość podjazdu na 2 metry 6cm, bo się wieszała na odcinku 3 cm
Może przejechała w sumie 15 metrów i właśnie ją wysyłam do reklamacji
Do tyłu jeszcze jeździ, ale do przodu totalna porażka skacze, staje, albo wydaje dziwne odgłosy, w analogu jej nie sprawdzałem, bo i po co chyba będzie tak samo. Jak wróci z reklamacji to napisze, co i jak?
Pozdrawiam Tomasz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości