BR52, Ty2, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Może kogoś zainteresuje: http://forum.modelarstwo.info/threads/t ... nia.14232/
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Zapewne. Zdjęcie bardzo ciekawe przyznaję. Osobiście wolę epokę IV bo tą pamiętam z osobistych doświadczeń.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Niezupełnie - jeżeli chcesz mieć Ty2 w IV epoce to może i prawda, ale jeśli chcesz być wierny realiom historycznym... to najpierw pokaż na Forum zdjęcie Ty2-670 z I połowy lat 60-tych XX wieku, a później rozpocznij dyskusję. Owszem wiadomo, że Tillig zrobił przemalowankę ale tak naprawdę nie wszystko jest w niej złe np. oświetlenie można pozostawić w zasadzie bez zmian (patrz zdjęcie poniżej), wywietrznik na budce maszynisty również, brak odgarniaczy także nie musi być błędem (nie wszystkie egzemplarze miały w tym okresie odgarniacze), drzwi dymnicy powinni być w tym okresie wypukłe. Co zmienić/przerobić? - zdecydowanie wiatrownice i ich mocowania, dodać blachę poddymniczną, przenieść prądnicę z kotła na lewy pomost (i zeszlifować nadlewy imitujące jej podłączenie), dorobić zawory Pop-Coale. Dla wytrwałych - prasa smarna Fridmanna (na pomoście), inżektory (i znowu bez dokumentacji fotograficznej możemy tylko gdybać jakie były), tak więc wszystko zależy od naszych oczekiwań i posiadanych materiałów ikonograficznych.Wiem, że odgrzewam kotleta z tym Ty 2 - ale dobrze powiedziane kol. Ranger.
Do niczego innego się ten Tilligowski wypust nie nadaje.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2012, 16:25 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Każda z moich 52 jeździ bez zarzutu......Ranger pisze:Grzanie się tendra to ostatnio standard. Dźwięki wydawane przez silnik są skandaliczne. To ona nagrzewa korpus.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2012, 17:45 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Wiem, że odgrzewam kotleta z tym Ty 2 - ale dobrze powiedziane kol. Ranger.Ranger pisze:Będzie dobra baza do pociącia na plasterki
Do niczego innego się ten Tilligowski wypust nie nadaje.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2012, 17:44 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Grzanie się tendra to ostatnio standard. Dźwięki wydawane przez silnik są skandaliczne. To ona nagrzewa korpus.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Add 1. pytanie czy to grzeje się silnik czy dekoder ?
Add 2. Po wyłączeniu dźwięku, głośnik milknie wtedy nie powinien być słyszany szum. Jeśli mamy dźwięk załączony, to wtedy zawsze z głośnika coś słychać mimo iż nie "gada".
Add 2. Po wyłączeniu dźwięku, głośnik milknie wtedy nie powinien być słyszany szum. Jeśli mamy dźwięk załączony, to wtedy zawsze z głośnika coś słychać mimo iż nie "gada".
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
W ostatnich dniach wmontowałem do swojej BR52 02270 dekoder SL75 SL75 obeszło się nawet bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych modelu. (dekoder zmieścił się pod "węglem" głośnik powędrował do kabiny) Wszystko gra i świeci.
Mam teraz 2 pytanka do innych użytkowników owej lokomotywy i dekodera.
1. Zauważyłem ze tender dość mocno się nagrzewa po ~10min jazdy, czy to normalne?
2. Po włączeniu dźwięków przy postoju loki z głośnika dobywa się dość głośny szum, czy to "syk pary" czy jakaś usterka dekodera? Dla niektórych pytanie wyda się trywialne ale ja parowozy pamiętam jak przez mgłę, a raczej kłęby dymu i pary.
Mam teraz 2 pytanka do innych użytkowników owej lokomotywy i dekodera.
1. Zauważyłem ze tender dość mocno się nagrzewa po ~10min jazdy, czy to normalne?
2. Po włączeniu dźwięków przy postoju loki z głośnika dobywa się dość głośny szum, czy to "syk pary" czy jakaś usterka dekodera? Dla niektórych pytanie wyda się trywialne ale ja parowozy pamiętam jak przez mgłę, a raczej kłęby dymu i pary.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
I tak uważam, że w dzisiejszych czasach oferowanie modeli kolejowych bez dźwięku, a nawet opcji (brak miejsca na dedykowane moduły dźwiękowe, trzeba ciąć, piłować, kombinować) to przegięcie. To tak, jak gdyby dzisiaj producenci oferowali samochody bez radia, głośników, czy też bez klimy... nie do pomyślenia. Nie mówię aby każdy model miał być z dźwiękiem. Ale twierdzę, że jest ich zdecydowanie za mało. Głównie parowozy. Tylko Roco się stara. BR18, teraz BR38. Planują ponoć odpowiednik polskiego Ty1 z dźwiękiem (BR58). A Tillig?... posucha w temacie dźwięku. Słabiutko. Coraz ładniejsze modele Tilliga zachwycają oko, naprawdę. Ale jak się odpali - czegoś brakuje...
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, 08:57 przez jafrap, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
http://www.youtube.com/watch?v=mYmAy5HZMzg (od ok.50 sek.),114 pisze:A czy jest Ty2 z dźwiękiem (...) na jakim głośniku, gdzie zamontowanym i jakim dekoderze?.
http://www.youtube.com/watch?v=hmw2PoNKy4w (porównanie z BR 18 201 Roco).
Zwykłe BR52 (02277) i BR50 (02092) by Tillig + SL75
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2012, 18:44 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 12 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Witam.
A czy jest Ty2 z dźwiękiem nawet zrobiona "blacharsko"? - na jakim głośniku, gdzie zamontowanym i jakim dekoderze?.
A czy jest Ty2 z dźwiękiem nawet zrobiona "blacharsko"? - na jakim głośniku, gdzie zamontowanym i jakim dekoderze?.
Pozdrawiam.maciej_kolej pisze:Mnie tez to irytuje, po co mi ingerencja w model za 1000 pln, na której się nie znam Ja chcę model z dźwiękiem GOTOWY Te wszystkie chałupnicze montaże przypominają mi blacharskie zakłady samochodowe Roco choć w małym stopniu coś kombinuje w tej materii. Tillig? No cóż - to tylko Tilligjafrap pisze:Szkoda, że w chwili obecnej producenci TT przeważnie nie przewidują możliwości zainstalowania wewnątrz zestawów głośnikowych bez konieczności kombinowania ze strony użytkownika modelu.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Mnie tez to irytuje, po co mi ingerencja w model za 1000 pln, na której się nie znam Ja chcę model z dźwiękiem GOTOWY Te wszystkie chałupnicze montaże przypominają mi blacharskie zakłady samochodowe Roco choć w małym stopniu coś kombinuje w tej materii. Tillig? No cóż - to tylko Tilligjafrap pisze:Szkoda, że w chwili obecnej producenci TT przeważnie nie przewidują możliwości zainstalowania wewnątrz zestawów głośnikowych bez konieczności kombinowania ze strony użytkownika modelu.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2012, 16:59 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Szkoda, że w chwili obecnej producenci TT przeważnie nie przewidują możliwości zainstalowania wewnątrz zestawów głośnikowych bez konieczności kombinowania ze strony użytkownika modelu. Jedyny znany mi przykład to Gagarin Roco, który ma wygospodarowane fabrycznie miejsce na głośnik. Nie mam BR130 Roco ale ten model chyba też ma przewidzianą leżankę.
Brak miejsca na 'lok-sound' to główna bolączka modeli parowozów. Ale skoro dało się założyć fabrycznie głośnik do BR38 (Roco) to znak, że można tak zaprojektować model, aby coś takiego uwzględnić. Wiem że to tylko narzekanie - ale w dzisiejszych czasach coraz większej popularności dźwięku w modelach kolejowych mogliby się bardziej postarać w projektowaniu modeli pod tym kątem rozbudowy, głównie największy producent - Tillig.
Fleischmann w skali N potrafił wsadzić dźwięk do parowozów: BR76.0 oraz S3/6. Planuje też wypuścić w eNce BR50 z dźwiękiem. A skoro w N-ce się da to w TT powinno tym bardziej.
Brak miejsca na 'lok-sound' to główna bolączka modeli parowozów. Ale skoro dało się założyć fabrycznie głośnik do BR38 (Roco) to znak, że można tak zaprojektować model, aby coś takiego uwzględnić. Wiem że to tylko narzekanie - ale w dzisiejszych czasach coraz większej popularności dźwięku w modelach kolejowych mogliby się bardziej postarać w projektowaniu modeli pod tym kątem rozbudowy, głównie największy producent - Tillig.
Fleischmann w skali N potrafił wsadzić dźwięk do parowozów: BR76.0 oraz S3/6. Planuje też wypuścić w eNce BR50 z dźwiękiem. A skoro w N-ce się da to w TT powinno tym bardziej.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2012, 11:43 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 12 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Do BR52/Ty2 pasuje (z drobnymi przeróbkami, na kabelkach, głośnik w np w kabinie) SL75 firmy CT-Elektronik, możliwe, że i ZIMO któryś mini.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2012, 08:50 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości