BR52, Ty2, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: marcin r »

Kondensacyjna wersja to ciekawy rozdział. Stary mistrz fotografii kolejowej Belingrodt miał super fotki tych maszyn po wojnie na początkach kolei DB.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: T_Domagalski »

marcin r pisze:Po wojnie w Polsce było 13szt...
...które szybciutko (do 1952r.) przerobiono na tradycyjne tendry. W warunkach polskich kondensaty nie miały racji bytu...
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: marcin r »

Ciekawe czy Tillig zrobił by 52ke z tendrem kondensacyjnym?. Dużo osób tutaj dobrze pamięta w H0 ten model z tendrem 5cio osiowym Gutzolda bez wiatrownic. Po wojnie w Polsce było 13szt jak podaje literatura.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: piotrek092 »

Nic bardzo nie zrobisz w tym temacie ,a możesz uszkodzić napęd :roll:
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: wicy »

Eh.. :( masz rację. Obejrzałem to dopiero po rozmontowaniu wózka. Cała jego skrętność opiera się na luzie między zębatką kolumny wózka a sąsiednimi zębatkami w wózku.
Próbowałem trochę podszlifować część kolumny o którą opiera się wózek, ale bez większych efektów.
IMG_20190419_212031.jpg
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: drlukasz »

Raczej nikt nie "poprawiał skrętności".
Wg mojego rozeznania
- rozfrezować otwory
- zabudować mechanizm powrotny wózków
- prawdopodobnie przerobić przeniesienie napędu z silnika na wózek (kąty współpracy zębatki ze ślimakiem)
Gra nie warta świeczki.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: wicy »

Panowie, próbuję rozłożyć tender na atomy i utknąłem już na tym etapie. Jak dalej wyjąć silnik i wózki?
IMG_20190419_204940.jpg
Poradziłem sobie.
To może zamiast tego podpowiedź jak poprawić skrętność wózków? Ktoś to robił?
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: T_Domagalski »

Maciej pisze:Jak mogłeś ;)
Dawca dobry jak każdy inny. Ale jeśli komuś zależy na wersji SNCB (bo to faktycznie rodzynek, już niedostępny), to mogę się zamienić.
[destruct on]
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: Maciej »

T_Domagalski pisze:Ja już ponad rok temu nabyłem taki w celu przeróbki na Ty42...
Jak mogłeś ;)
Był też bardzo ładny SNCF swojego czasu :)
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: marcin r »

Ciekawa wersja. Maszyny tej serii parowozów na Zachodzie nie miały długiego żywota.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: T_Domagalski »

ArturSchŁ pisze:Jakoś tak bez echa...
Bo to w sumie żadna nowość. Ja już ponad rok temu nabyłem taki w celu przeróbki na Ty42...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Jakoś tak bez echa, a przecież ładne i ciekawe, przemknęło malowanie wersji R 26 038 kolei SNCB (Belgijska Państwowa Kompania Kolejowa):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[Wiecej: 02288]
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: krzysztof »

witam,
po dwóch godzinach dłubaniny, z czego pół godziny zeszło mi na wyśledzeniu maleńkiego elementu wiązarów, który podjął zuchwałą próbę ucieczki :D , i ja wymieniłem tą ramę.
przy okazji nasunęły mi się takie myśli:
moja loka leżakowała w pudełku, niespecjalnie jeździła, ale z czasem miała bardzo zadarty nos, zablokowane koła. po rozłożeniu okazało się, że rama miała "tylko" 1 mm krzywizny na całej długości. przy montażu nowej zauważyłem, że kocioł jakby ją wygina, tzn. wywołuje naprężenie, bo jest nadzwyczaj ciasno spasowany.
co do blokowania kół: miałem ogromny problem z wyjęciem kół z tej ramy - prawie je wydłubywałem. jeszcze większy problem stanowiło wyjęcie tych cienkich miedzianych blaszek. tak koła jak i blaszki były jakby czymś sklejone - pozostałości smarowidła? oczyszczenie blaszek alkoholem nie było łatwe. po całej operacji wymiany wszystko pracuje poprawnie.
jaki wniosek?
należy sprawdzić czy blokownie kół to wyłącznie kwestia "dżumy cynkowej" ramy, czy tez ma swoją przyczynę w tym "sklejeniu" osi do ramy?
pozdrawiam: krzysztof
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: wicy »

Ja tylko mam cichą nadzieję, że wymienione nowe ramy BR52 mają lepszy skład stopu niż te stare z Ty2 ;)
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2280
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: Borczy »

Próba wyprostowania ramy Ty2 :D . Jedynie środkowa część jest bardzo mocna. Reszta rozpada się przy niewielkim nacisku.
20180504_115851-1305x734.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości