BR52, Ty2, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
jaceks196
Posty: 48
Rejestracja: 25 lis 2014, 21:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: jaceks196 »

A nie jeżdzi płynnie .Dziwnie zachowuje się na zakrętach wiązary nie pracują jak powinny i pewnie gumki do wymiany
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: piotrek092 »

A mu/jej jak kto woli dolega ??
jaceks196
Posty: 48
Rejestracja: 25 lis 2014, 21:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: jaceks196 »

Witam.Który z kolegów na forum serwisuje loki.Może ktoś podpowie?Pozdrawiam
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dzięki.
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: kolejkowicz »

Spróbuj tu http://www.kolejowemodele.pl/spis-doste ... hlerhaass/.
Jest dźwięk do BR52 - Ty2. Możliwość wgrania polskich zapowiedzi.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: Wojtek_Kraków »

Koledzy to jaki polecacie dekoder dźwiękowy do Ty2?
Gdzieś tam było pisane o SL75, ktoś próbował zimo MX646F ale relacji nie znalazłem.

A może coś innego?
Jest w ogóle szansa na wgranie dźwięku z "polskim" gwizdkiem?

Bo mam roco Ok1 i gwizdki są raczej niemieckie
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: krzysztof »

no i u mnie to samo... dziwne trochę, bo pół roku temu jeszcze jeździła. teraz środkowa oś całkowicie zablokowana a nos zadarty nawet bardziej niż na fotkach Kolegi wicy poniżej załączonych... widać "dżuma cynkowa" jest zaraźliwa...
Awatar użytkownika
przemekw
Posty: 216
Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: przemekw »

Daję na prośbę wicy'ego :) Cała korespondencja, bo podał wskazówki.
wicy pisze:Daj ten swój PW w całości na forum. Myślę, że więcej ludzi może mieć podobny problem tylko jeszcze o nim nie wie :(
Zastanawiające jest, że cena tej jednej części w przeciągu 2 miesięcy skoczyła dwukrotnie w górę.
Ja zamówiłem tylko tę jedną część i tylko ją wymieniłem.
Wymiana to niestety rozebranie całej loki zaczynając od zdjęcia budki, kotła, pomostu, silników, płytki. Demontażu spodu - hamulce, koła, blaszki dociskowe, kończąc na czołownicy włącznie z przednim (tylnym też) kks. Trzeba rozebrać dosłownie wszystko. Zdaje się - tylko wiązary z kołami trzymały się kupy - chociaż mnie się rozleciały z jednej strony a ponowny montaż to 2h wyjęte z życia.
Jedyne pocieszenie, że koła nie mają ślimaka, więc nie trzeba ich potem pasować przy składaniu.
przemekw pisze:No i niestety u mnie też problem z podniesionym nosem i krzywą ramą w parowozie PKP. Model w ogóle nieużywany. Non stop od zakupu w pudelku, wyciagany raz na pół roku do oglądania, nieużywany, bez dostępu światła, wilgoci. Syf coraz większy w Tilligu. Wyciągnąlem dziś i mało się nie przewróciłem - krzywa. A że u mnie wszystko idealne kolekcjonerskie to muszę zrobić. Czy zamówić trzeba tylko ten nr części, który podałeś 209980? Normalnie załamka.
Kolega z pracy podsunął mi pomysł, aby wydrukować tę ramę. Mam do dyspozycji drukarkę 3DGence ONE i głowice 0,5mm 0,4mm i 0,3mm. Trzeba jeszcze "tylko" wymierzyć i narysować.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: wicy »

Wymieniłem tylko cześć nr 22 z obrazka, czyli Lockrahmen 209980. Innej części nie wymieniałem i chyba nie ma takiej potrzeby.
cichonęk
Posty: 485
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: cichonęk »

Witam, a czy spodnią płytę (Rahmenunterteil Tillig 303830) też warto wymienić? U mnie również jest podobny problem do Twojego i zanik właściwości trakcyjnych jak u Grzegorza66, tak więc czeka mnie rozbiórka i przekładka.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: aviaTTor »

kurde chyba się nie zdecyduję ,ciekawi mnie jeszcze po jakim czasie ta nowa rama się znowu skrzywi....powinien Tillig to wymieniać za darmo :>
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: wicy »

Koszt samej ramy to 33zł.
Sama wymiana wymaga niemal kompletnej rozbiórki. Mnie rozsypały się wiązary, co zabrało mi 2h z życia na ponowny montaż tych małych pierdółek.
Trzeba też uważać by nie pourywać wąsów zaczepowych ramy. Ona jednak krucha jest :(
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: aviaTTor »

A jaki koszt tej ramy?i czy dużo pracy z jej wymianą?
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: piotrek092 »

Nie ,jest ok wszystkie są deczko niżej,ale żeby rama pokrzywiła się to już przesada. było zastawić dla p Tlliga :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości