Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Moderator: mod-Tabor

romanpumas
Posty: 1205
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: romanpumas »

Czy ktoś już widział w sprzedaży wersję DRG?
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: T_Domagalski »

wicy pisze:...porusza się tylko przy jeździe w przód, w tył nie. Na drugim boku ten element działa przeciwnie. Czy tak macie i czy tak powinno być?
W rzeczywistości w stawidle Allana-Tricka wszystkie elementy (drążek wstecz, drążek naprzód oraz jarzmo) powinny poruszać się niezależnie na dwóch mimośrodach. Tillig zrobił spore uproszczenie, scalając je w sztywny trójkąt i osadzając na jednej korbie... Aby tylko coś tam się ruszało, choć kompletnie bez kinetycznego sensu... :roll:

Brak ruchu tego elementu na twoim filmie jest spowodowany za dużymi luzami na tej fejkowej korbie. W jedną stronę luz całkowicie "kasuje" mimośrodowość korby. Musiałbyś jakoś ograniczyć ten luz, ale wtedy całość może przestać działać poprawnie... :roll: Biorąc pod uwagę i tak dużą "umowność" tego mechanizmu, nie wiem, czy warto ryzykować...
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: wicy »

Światła manewrowe palą się "po skosie".
A mam inne pytanie. Ten element:
IMG_20190225_191602.jpg
porusza się tylko przy jeździe w przód, w tył nie. Na drugim boku ten element działa przeciwnie. Czy tak macie i czy tak powinno być?
https://youtu.be/CsAdeRCmfaI
Century
Posty: 190
Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: Century »

Mam pytanie do posiadaczy tej Tkh1 czy światła manewrowe (Tb1) palą się wam po jednej stronie czy po przeciwnych jak się je załączy. Teoria mówi ze powinna palić się tylko po jednej stronie - przynajmniej do tej pory tak sądziłem, ale może ktoś bardziej obeznany to sprostuje.

Jeszcze takie moje spostrzeżenie jeśli chodzi o wartość CV dla klawiszy funkcyjnych:
Zapalenie świateł manewrowych to wartość 64 a jest 16, natomiast spowolnieni 16 a jest 32
Zresztą do F3 fabrycznie przypisane jest wartość 80 czyli (64+16) natomiast 32+16 jakoś tej wartości nie chce dać :)
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: adrian pander »

Zapraszam do Krakowa będzie kursował na makiecie.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: piottrw »

nic nie schodzi, tak się światło lampy odbiło. A sam wiązar jest metalowy. reszta tworzywo.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: wicy »

W tym świetle, w tym ujęciu i perspektywie, wszystko wygląda OK, ale na foto z modelarstwo.info wiązar wygląda jakby już z niego farba schodziła.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: piottrw »

Złudzenie, nie mam teraz jak zrobić zdjęcia w świetle dziennym.
Fotki w świetle sztucznym
IMG_20171122_070014.jpg
IMG_20171122_065953.jpg
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: wicy »

Pozwolę sobie na link do innego forum i zapytam z przerażeniem - lokomotywa sztuka nówka i już tak ma zjechany wiązar? To złudzenie optyczne, czy złudzenie jakości?
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: Wojtek_Kraków »

Jak na takiego małego pyrdka to całkiem fajny uciąg:)
agrest12
Posty: 293
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
Lokalizacja: Londyn/Torun

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: agrest12 »

ArturSchŁ pisze:Nowa loka Tilliga wzbudza spore zainteresowanie nie tylko u nas na FTT.
https://youtu.be/xrzvbzmOqEY
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: piotrek092 »

Aż się zdziwisz jak ci wrzucę, i dlatego jesteśmy doceniani jako fachowcy bo nawet z g bat Polak ukreci. Koniec, bo odchodzimy od tematu Tkh.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: Wojtek_Kraków »

piotrek092 pisze:Mamy mentalność naprawiaczy, nikt nie wyrzuci czegokolwiek co się da naprawić będziemy kombinować jak to zrobić (...)
Dzięki temu coś umiemy zrobić sami a nie liczyć tylko na gotowce.
Gdybyśmy zawsze kupowali nowe bo stare się zepsuło to bylibyśmy upośledzeni manualni.
Ja proponuję jak Ci się zepsuje jakiś model to wyrzuć go do mojej skrzynki pocztowej :P
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: piotrek092 »

Mamy mentalność naprawiaczy, nikt nie wyrzuci czegokolwiek co się da naprawić będziemy kombinować jak to zrobić, a nie stać nas na odstawienie uszkodzonego modelu spalony silnik, plytka i kupienia drugiego 99zl drożej niż silnik. Kiedyś może to się zmieni
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: piottrw »

piotrek092 pisze:Martwi mnie jedna rzecz ,w ulotce pdf erzatzteile Tkh nie ma silnika i płytki jako części zamiennej :(
Bo taniej pewnie wyjdzie zakup nowej lokomotywy.
Np silnik do br80 roco prawie 200, model cały 299
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość