Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Czy ktoś już widział w sprzedaży wersję DRG?
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
W rzeczywistości w stawidle Allana-Tricka wszystkie elementy (drążek wstecz, drążek naprzód oraz jarzmo) powinny poruszać się niezależnie na dwóch mimośrodach. Tillig zrobił spore uproszczenie, scalając je w sztywny trójkąt i osadzając na jednej korbie... Aby tylko coś tam się ruszało, choć kompletnie bez kinetycznego sensu...wicy pisze:...porusza się tylko przy jeździe w przód, w tył nie. Na drugim boku ten element działa przeciwnie. Czy tak macie i czy tak powinno być?
Brak ruchu tego elementu na twoim filmie jest spowodowany za dużymi luzami na tej fejkowej korbie. W jedną stronę luz całkowicie "kasuje" mimośrodowość korby. Musiałbyś jakoś ograniczyć ten luz, ale wtedy całość może przestać działać poprawnie... Biorąc pod uwagę i tak dużą "umowność" tego mechanizmu, nie wiem, czy warto ryzykować...
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Światła manewrowe palą się "po skosie".
A mam inne pytanie. Ten element: porusza się tylko przy jeździe w przód, w tył nie. Na drugim boku ten element działa przeciwnie. Czy tak macie i czy tak powinno być?
https://youtu.be/CsAdeRCmfaI
A mam inne pytanie. Ten element: porusza się tylko przy jeździe w przód, w tył nie. Na drugim boku ten element działa przeciwnie. Czy tak macie i czy tak powinno być?
https://youtu.be/CsAdeRCmfaI
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Mam pytanie do posiadaczy tej Tkh1 czy światła manewrowe (Tb1) palą się wam po jednej stronie czy po przeciwnych jak się je załączy. Teoria mówi ze powinna palić się tylko po jednej stronie - przynajmniej do tej pory tak sądziłem, ale może ktoś bardziej obeznany to sprostuje.
Jeszcze takie moje spostrzeżenie jeśli chodzi o wartość CV dla klawiszy funkcyjnych:
Zapalenie świateł manewrowych to wartość 64 a jest 16, natomiast spowolnieni 16 a jest 32
Zresztą do F3 fabrycznie przypisane jest wartość 80 czyli (64+16) natomiast 32+16 jakoś tej wartości nie chce dać
Jeszcze takie moje spostrzeżenie jeśli chodzi o wartość CV dla klawiszy funkcyjnych:
Zapalenie świateł manewrowych to wartość 64 a jest 16, natomiast spowolnieni 16 a jest 32
Zresztą do F3 fabrycznie przypisane jest wartość 80 czyli (64+16) natomiast 32+16 jakoś tej wartości nie chce dać
-
- Posty: 423
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Zapraszam do Krakowa będzie kursował na makiecie.
- piottrw
- Posty: 756
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
nic nie schodzi, tak się światło lampy odbiło. A sam wiązar jest metalowy. reszta tworzywo.
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
W tym świetle, w tym ujęciu i perspektywie, wszystko wygląda OK, ale na foto z modelarstwo.info wiązar wygląda jakby już z niego farba schodziła.
- piottrw
- Posty: 756
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Złudzenie, nie mam teraz jak zrobić zdjęcia w świetle dziennym.
Fotki w świetle sztucznym
Fotki w świetle sztucznym
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Pozwolę sobie na link do innego forum i zapytam z przerażeniem - lokomotywa sztuka nówka i już tak ma zjechany wiązar? To złudzenie optyczne, czy złudzenie jakości?piottrw pisze:http://forum.modelarstwo.info/attachmen ... pg.521233/
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Jak na takiego małego pyrdka to całkiem fajny uciąg:)
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
- Lokalizacja: Londyn/Torun
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
https://youtu.be/xrzvbzmOqEYArturSchŁ pisze:Nowa loka Tilliga wzbudza spore zainteresowanie nie tylko u nas na FTT.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Aż się zdziwisz jak ci wrzucę, i dlatego jesteśmy doceniani jako fachowcy bo nawet z g bat Polak ukreci. Koniec, bo odchodzimy od tematu Tkh.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Dzięki temu coś umiemy zrobić sami a nie liczyć tylko na gotowce.piotrek092 pisze:Mamy mentalność naprawiaczy, nikt nie wyrzuci czegokolwiek co się da naprawić będziemy kombinować jak to zrobić (...)
Gdybyśmy zawsze kupowali nowe bo stare się zepsuło to bylibyśmy upośledzeni manualni.
Ja proponuję jak Ci się zepsuje jakiś model to wyrzuć go do mojej skrzynki pocztowej
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Mamy mentalność naprawiaczy, nikt nie wyrzuci czegokolwiek co się da naprawić będziemy kombinować jak to zrobić, a nie stać nas na odstawienie uszkodzonego modelu spalony silnik, plytka i kupienia drugiego 99zl drożej niż silnik. Kiedyś może to się zmieni
- piottrw
- Posty: 756
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Bo taniej pewnie wyjdzie zakup nowej lokomotywy.piotrek092 pisze:Martwi mnie jedna rzecz ,w ulotce pdf erzatzteile Tkh nie ma silnika i płytki jako części zamiennej
Np silnik do br80 roco prawie 200, model cały 299
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości