Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Dzięki
- piottrw
- Posty: 756
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Numer (5), reszta sie zgadza.
- piottrw
- Posty: 756
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Nr 3 (6) maj 2001
Moje ulubione
Moje ulubione
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Pamiętasz może, w którym numerze?piottrw pisze:Był artykuł w Kolejach małych i dużych o składach z lat 60 tych
- piottrw
- Posty: 756
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Tr6 pasuje do starych eilzugów. I do tych wagonów mi był potrzebny, zamiast starej 56 bttb z naklejkami pkp.
Był artykuł w Kolejach małych i dużych o składach z lat 60 tych
Był artykuł w Kolejach małych i dużych o składach z lat 60 tych
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
No cóż, nie chciałem nikomu obrzydzać tego modelu- sam bardzo mocno kibicowałem jego powstaniu i jak już wspomniałem napisałem z Kolejkowiczem do Tilliga trochę uwag nad jego ewentualnym malowaniem i wyglądem. Niestety również u Tilliga rządzą księgowi i widać to już było podczas przygotowania produkcji Eilzug'ów z "IV epoki", których malowanie zostało zestawione ze wszystkich posiadanych przez Tilliga projektów (chyba tylko za wyjątkiem tych z EKA) i braku koncepcji składu jako całości - rewizja lata 80, a gdzie do tego jakaś lokomotywa?
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Rzeczywiście!!cichonęk pisze:Wszyscy zwrócili uwagę na czarną czołownicę a nikt na czarne malowanie wiązarów...
Obrzydziłeś mi lokomotywkę A tak się na nią szykowałem. Pozostaje czekać na opamiętanie Tilliga i wypust wersji beta 2 albo dokup czerwonych wiązarów z osobna.
- golab
- Posty: 1365
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Konrada też ma czarne wiązary...
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
chciałem to napisać...cichonęk pisze:/.../Ewentualnie pozbył się starych zapasów ram oraz wiązarów do produkowanego wcześniej modelu nr 02162.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Wszyscy zwrócili uwagę na czarną czołownicę a nikt na czarne malowanie wiązarów... oznacza to, że niebawem wśród "nowości" ukaże się nowa wersja 437 CSD z III epoki. Właśnie takie malowanie ramy i wiązarów miały czechosłowackie parowozy z III epoki np. (w polskich parowozach wiązary były malowane zawsze na czerwono). Moim zdaniem Tillig zamówił ramy oraz wiązary do wersji czechosłowackiej i przy okazji nakładając budę z polskimi oznaczeniami + dodając bandaże na kołach zmontował "Tr6". Ewentualnie pozbył się starych zapasów ram oraz wiązarów do produkowanego wcześniej modelu nr 02162.
- piottrw
- Posty: 756
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Tak gdześ słyszałem.
Model jest przemalowanką jak wszystko tilliga w PKP, data naprawy 65, więc żółte tabliczki moga być.
Model jest przemalowanką jak wszystko tilliga w PKP, data naprawy 65, więc żółte tabliczki moga być.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Szczerze wątpię, czy K. Koj ma coś wspólnego z projektem malowania tego parowozu. Wraz z Kol. Kolejkowiczem napisaliśmy swego czasu maila do Tilliga (za pośrednictwem p. Ćwieczkowskiego), w którym sugerowaliśmy pominięcie żółtych tabliczek, które na polskich parowozach pojawiły się po 1960 roku i "wycentrowanie" napisów na budce. Otrzymaliśmy taką odpowiedź: Odnośnie umiejscowienia typu i numeru parowozu, to ma być symetrycznie. Ze względów technicznych nie będzie żadnych napisów na kopułkach kotła (na piasecznicy, zbieralniku pary …). Odnośnie decyzji o epoce: IIIb czy IIIc – nie mam informacji ostatecznej. Ostatni człon odpowiedzi dotyczył naszej sugestii aby planowany parowóz pomalować i oznakować w epoce IIIb (mamy piękne wagony z EKA w tej epoce, a Tr6 jest przecież parowozem towarowym). Pamiętajmy, że oferowana przez Tilliga forma odzwierciedla parowóz z typową niemiecką armaturą, a takie maszyny mogły być na PKP na początku lat 50-tych XX wieku, czyli we wczesnej epoce IIIb. Jednak Tillig jak zwykle zrobił po swojemu i mamy kolejną przemalowankę nie mającą wiele wspólnego z rzeczywistością.piottrw pisze:...dobrze że oznakowania nie sa tak jak projekt przewidywal z boku boku kabiny, podobno zmienili po sugestiach pana Koja. Lampy takie jak w TKt3 i Ok1, ciut większe niż dr/db
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Tak masz rację. Potem to do mnie dotarłoPiasTT pisze:To trochę nie to samo. Na tej podmiance nie tylko czołownica jest czerwona ale i elementy podwozia. Tak czy siak, trzeba malować.
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
To trochę nie to samo. Na tej podmiance nie tylko czołownica jest czerwona ale i elementy podwozia. Tak czy siak, trzeba malować.Wojtek_Kraków pisze:Jakby co to za niecałe 5 zł można mieć na podmiankę http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=45392
- piottrw
- Posty: 756
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Parowóz Tr6 PKP - Tillig
Takiego dostałem z MM, na stronie tilluga też jest takie malowanie. Mi się podoba, dobrze że oznakowania nie sa tak jak projekt przewidywal z boku boku kabiny, podobno zmienili po sugestiach pana Koja. Lampy takie jak w TKt3 i Ok1, ciut większe niż dr/db
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości