P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: kbosak »

Doszukałem się co jest grane z tymi kolorami.
W IV epoce KPEVY muzealne w niemczech zaczęto notorycznie malować na zieleń groszkową, i taki też kolor miało pierwsze G8.2 od BTTB a także Roco P8, które imituje kolor loka bodajrze z muzeum w Bohum.

A zatem nowy Tilligowski ma barwy z epoki, a ROCOwski ma barwy muzealne..
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: kbosak »

Wyniki inwestygacji: tender br 38 jeździ świetnei na samych osiach zewnętrznych, kontakt elektryczny jest wystarczający.
środkowe tylko przeszkadzają. Subtelny balans pomiędzy siłą docisku do szyn i oporem stawianym przez blaszki odbiorcze jest praktycznie nie do przejścia, zawsze jak nie na łuku to grzieś indziej osie środkowe tendra mają poślizg, alebo są tak dociskane że zewnętrzne tracą przyczepność. smarowanie blaszek dociskających nic nie pomaga. To co działało przy ciężkim tendrze BR01, jest kompletną pomyłką przy BR38. pozostaje odgięcie blaszek obu osi by koła wisiały własnym ciężarem.

Co oznacza że trzeba dorzucić kapacytorków i sterownik DCC żeby zabawa miała sens.
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: kbosak »

O proszę, dokładnie ten objaw mam.
https://www.tt-board.de/forum/threads/t ... leme.49990
https://www.youtube.com/watch?v=4wA0S6YOBBM

Rok konstrukcji 2019 a Tillig odwalił ewidentny błąd konstrukcyjny. Ja chyba od nich już tylko wagony będę kupował.
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: kbosak »

Właśnie do mnie dotarł 02029 - P8 2498, K.P.E.V., Ep. I, z 2019
I porównuję go do Gutzolda BR65 z 2007...
Jest słabo.
w kabinie plastikowa kotara, która jest z plastyku w kolorze takiegoplastykowego beżu.
Lok dotarł z jedną lampą z tendra ktra spadła z światowodu - oczywiście nałożyłem ale widać że atwo się zsuwają (do góry i trochę pod kątem - będą się gubić).
Miło że dodali zbiorniki i kilka rur w stosunku do poprzedniej wersji.

Kolor plastyku jest wątpliwy: to jest kolor DRG, użyli plastyku jak BR01 z 2000. Tylko że KPEVovski powinien być jaśńiejszy jeśli oprzeć się na tym co stosują inni producenci np w H0.

Niestety tragicznie mały uciąg: sprężynki 2 środkowych osi tendra tak bardzo przyciskają do szyn, że unosi to osie zewnętrzne i mają one minimalną przyczepność. W pewnym sensie ok zachowuje się jak BR250 BTTB, ale powinno być to naprawialne wypłaszczeniem sprężynek.

Na plus: miałem dokupić G12 Arnoldowe w KPEVie, ale jak zobaczyem groszkowaty kolor rur na zbiornikach to Tillig jest lepszy...
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: jafrap »

Marcin pisze:Dekoder dźwięku wchodzi ale jeden z mniejszych, ESU micro lub ZIMO MX649
Miejsce na głośnik jest w ciężarku umieszczonym w palenisku, wejdzie tam głośnik np Zimo 10x15 z komorą. Aby to zrobić trzeba zdjąć kocioł, głośnik lutuje się do płytki z gniazdem, która jest już w lokomotywie.

Tu jest instrukcja ale strona Tilliga coś wirusuje ostatnio: https://www.tillig.com/einbau_sound_br_382.html
Super, dzięki.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: ArturSchŁ »

Rozwiązanie jest praktycznie identyczne z Roco.

PS: strona wchodzi bez problemów i komunikatów o wirusach (Firefox).
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: Marcin »

Dekoder dźwięku wchodzi ale jeden z mniejszych, ESU micro lub ZIMO MX649
Miejsce na głośnik jest w ciężarku umieszczonym w palenisku, wejdzie tam głośnik np Zimo 10x15 z komorą. Aby to zrobić trzeba zdjąć kocioł, głośnik lutuje się do płytki z gniazdem, która jest już w lokomotywie.

Tu jest instrukcja ale strona Tilliga coś wirusuje ostatnio: https://www.tillig.com/einbau_sound_br_382.html
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: jafrap »

Mam pytanie czy jest miejsce na dekoder dźwięku i głośnik?
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2280
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: Borczy »

Ale ładny
PiotrZ
Posty: 676
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: PiotrZ »

W uzupełnieniu powyższego opisu dodałem w GALERII kilka zdjęć pociągu z parowozem P 8 (przykład poniżej).

Nie kopiuję ulotek z instrukcjami do modelu, gdyż te są podlinkowane na stronie ArturaSch.
Załączniki
22 IMG_2318cM.jpg
PiotrZ
Posty: 676
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

P 8, BR38 Tillig

Post autor: PiotrZ »

P 8 (później jako BR 38)

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Dampflokomotive P 8 der KPEV / Parowóz P8 kolei KPEV

:arrow: Układ osi
2-3-0 (+tender 4-osiowy)

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig, Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02022

:arrow: Zarząd kolejowy
KPEV

:arrow: Epoka
I

:arrow: Oznaczenie modelu
P8 2425

:arrow: Stacjonowanie/Data
Essen / 5.11.13.

:arrow: Elementy specyficzne
Brak wiatrownic (odchylaczy dymu).
Kurtyna w budce maszynisty

:arrow: Wersje modelu
02020 - BR 38 1883, DR, Ep. III,
02021 - BR 38 553, DB, Ep. IV
02022 - P 8 2425, KPEV, Ep. I
02023 - BR 38 3233, DRG, Ep. II
02024 - R 377.0504, ČSD, Ep. III,
02025 - BR 38 3276-3, DR, Ep. IV,
02026 - Ok1-126, PKP, Ep. III,
02027 - BR 38 3885, DB, Ep. III z tendrem wannowym,
02028 - BR 38 1804, DR, Ep. III,
02029 - P8 2498, K.P.E.V., Ep. I,
02030 - BR 38 1979, DRG, Ep. II.

:arrow: Napęd
Silnik Mashima z małym kołem zamachowych. Napęd na 2 skrajne osie tendra (obręcze gumowe).

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazda NEM 358 (z obu stron)

:arrow: Oświetlenie
Oświetlenie 2-punktowe, zmienne w zależności od kierunku jazdy.

:arrow: DCC:
Posiada gniazdo NEM 662 (Next 18). Płytka montażowa znajduje się w kotle parowozu, a dostęp do niej jest poprzez drzwi dymnicy

:arrow: Długość modelu
155 mm

:arrow: Uwagi
Płynna i cicha praca napędu.

:arrow: Podsumowanie
Piękny model parowozu z dawnej epoki, każdy powinien go mieć (cyt. z piosenki "Koń na biegunach" :-)). Według mnie jest ładniejszy niż wersja P8 od Roco, choć tego ostatniego widziałem tylko na zdjęciach.
Recenzja modelu BR38 (po niemiecku) ukazała się w MIBA 11/2014 (LINK od ArturaSch)

:arrow: Foto
LINK DO WSZYSTKICH ZDJĘĆ
Załączniki
01 IMG_2301c.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin

Post autor: ArturSchŁ »

MIBA 11/2014 s.20-23 [PDF] :
Prima Preußin
Ostatnio zmieniony 21 cze 2015, 09:54 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości