P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
Doszukałem się co jest grane z tymi kolorami.
W IV epoce KPEVY muzealne w niemczech zaczęto notorycznie malować na zieleń groszkową, i taki też kolor miało pierwsze G8.2 od BTTB a także Roco P8, które imituje kolor loka bodajrze z muzeum w Bohum.
A zatem nowy Tilligowski ma barwy z epoki, a ROCOwski ma barwy muzealne..
W IV epoce KPEVY muzealne w niemczech zaczęto notorycznie malować na zieleń groszkową, i taki też kolor miało pierwsze G8.2 od BTTB a także Roco P8, które imituje kolor loka bodajrze z muzeum w Bohum.
A zatem nowy Tilligowski ma barwy z epoki, a ROCOwski ma barwy muzealne..
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
Wyniki inwestygacji: tender br 38 jeździ świetnei na samych osiach zewnętrznych, kontakt elektryczny jest wystarczający.
środkowe tylko przeszkadzają. Subtelny balans pomiędzy siłą docisku do szyn i oporem stawianym przez blaszki odbiorcze jest praktycznie nie do przejścia, zawsze jak nie na łuku to grzieś indziej osie środkowe tendra mają poślizg, alebo są tak dociskane że zewnętrzne tracą przyczepność. smarowanie blaszek dociskających nic nie pomaga. To co działało przy ciężkim tendrze BR01, jest kompletną pomyłką przy BR38. pozostaje odgięcie blaszek obu osi by koła wisiały własnym ciężarem.
Co oznacza że trzeba dorzucić kapacytorków i sterownik DCC żeby zabawa miała sens.
środkowe tylko przeszkadzają. Subtelny balans pomiędzy siłą docisku do szyn i oporem stawianym przez blaszki odbiorcze jest praktycznie nie do przejścia, zawsze jak nie na łuku to grzieś indziej osie środkowe tendra mają poślizg, alebo są tak dociskane że zewnętrzne tracą przyczepność. smarowanie blaszek dociskających nic nie pomaga. To co działało przy ciężkim tendrze BR01, jest kompletną pomyłką przy BR38. pozostaje odgięcie blaszek obu osi by koła wisiały własnym ciężarem.
Co oznacza że trzeba dorzucić kapacytorków i sterownik DCC żeby zabawa miała sens.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
O proszę, dokładnie ten objaw mam.
https://www.tt-board.de/forum/threads/t ... leme.49990
https://www.youtube.com/watch?v=4wA0S6YOBBM
Rok konstrukcji 2019 a Tillig odwalił ewidentny błąd konstrukcyjny. Ja chyba od nich już tylko wagony będę kupował.
https://www.tt-board.de/forum/threads/t ... leme.49990
https://www.youtube.com/watch?v=4wA0S6YOBBM
Rok konstrukcji 2019 a Tillig odwalił ewidentny błąd konstrukcyjny. Ja chyba od nich już tylko wagony będę kupował.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
Właśnie do mnie dotarł 02029 - P8 2498, K.P.E.V., Ep. I, z 2019
I porównuję go do Gutzolda BR65 z 2007...
Jest słabo.
w kabinie plastikowa kotara, która jest z plastyku w kolorze takiegoplastykowego beżu.
Lok dotarł z jedną lampą z tendra ktra spadła z światowodu - oczywiście nałożyłem ale widać że atwo się zsuwają (do góry i trochę pod kątem - będą się gubić).
Miło że dodali zbiorniki i kilka rur w stosunku do poprzedniej wersji.
Kolor plastyku jest wątpliwy: to jest kolor DRG, użyli plastyku jak BR01 z 2000. Tylko że KPEVovski powinien być jaśńiejszy jeśli oprzeć się na tym co stosują inni producenci np w H0.
Niestety tragicznie mały uciąg: sprężynki 2 środkowych osi tendra tak bardzo przyciskają do szyn, że unosi to osie zewnętrzne i mają one minimalną przyczepność. W pewnym sensie ok zachowuje się jak BR250 BTTB, ale powinno być to naprawialne wypłaszczeniem sprężynek.
Na plus: miałem dokupić G12 Arnoldowe w KPEVie, ale jak zobaczyem groszkowaty kolor rur na zbiornikach to Tillig jest lepszy...
I porównuję go do Gutzolda BR65 z 2007...
Jest słabo.
w kabinie plastikowa kotara, która jest z plastyku w kolorze takiegoplastykowego beżu.
Lok dotarł z jedną lampą z tendra ktra spadła z światowodu - oczywiście nałożyłem ale widać że atwo się zsuwają (do góry i trochę pod kątem - będą się gubić).
Miło że dodali zbiorniki i kilka rur w stosunku do poprzedniej wersji.
Kolor plastyku jest wątpliwy: to jest kolor DRG, użyli plastyku jak BR01 z 2000. Tylko że KPEVovski powinien być jaśńiejszy jeśli oprzeć się na tym co stosują inni producenci np w H0.
Niestety tragicznie mały uciąg: sprężynki 2 środkowych osi tendra tak bardzo przyciskają do szyn, że unosi to osie zewnętrzne i mają one minimalną przyczepność. W pewnym sensie ok zachowuje się jak BR250 BTTB, ale powinno być to naprawialne wypłaszczeniem sprężynek.
Na plus: miałem dokupić G12 Arnoldowe w KPEVie, ale jak zobaczyem groszkowaty kolor rur na zbiornikach to Tillig jest lepszy...
-
- Posty: 308
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
Super, dzięki.Marcin pisze:Dekoder dźwięku wchodzi ale jeden z mniejszych, ESU micro lub ZIMO MX649
Miejsce na głośnik jest w ciężarku umieszczonym w palenisku, wejdzie tam głośnik np Zimo 10x15 z komorą. Aby to zrobić trzeba zdjąć kocioł, głośnik lutuje się do płytki z gniazdem, która jest już w lokomotywie.
Tu jest instrukcja ale strona Tilliga coś wirusuje ostatnio: https://www.tillig.com/einbau_sound_br_382.html
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
Rozwiązanie jest praktycznie identyczne z Roco.
PS: strona wchodzi bez problemów i komunikatów o wirusach (Firefox).
PS: strona wchodzi bez problemów i komunikatów o wirusach (Firefox).
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
Dekoder dźwięku wchodzi ale jeden z mniejszych, ESU micro lub ZIMO MX649
Miejsce na głośnik jest w ciężarku umieszczonym w palenisku, wejdzie tam głośnik np Zimo 10x15 z komorą. Aby to zrobić trzeba zdjąć kocioł, głośnik lutuje się do płytki z gniazdem, która jest już w lokomotywie.
Tu jest instrukcja ale strona Tilliga coś wirusuje ostatnio: https://www.tillig.com/einbau_sound_br_382.html
Miejsce na głośnik jest w ciężarku umieszczonym w palenisku, wejdzie tam głośnik np Zimo 10x15 z komorą. Aby to zrobić trzeba zdjąć kocioł, głośnik lutuje się do płytki z gniazdem, która jest już w lokomotywie.
Tu jest instrukcja ale strona Tilliga coś wirusuje ostatnio: https://www.tillig.com/einbau_sound_br_382.html
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
Mam pytanie czy jest miejsce na dekoder dźwięku i głośnik?
- Borczy
- Posty: 2296
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
W uzupełnieniu powyższego opisu dodałem w GALERII kilka zdjęć pociągu z parowozem P 8 (przykład poniżej).
Nie kopiuję ulotek z instrukcjami do modelu, gdyż te są podlinkowane na stronie ArturaSch.
Nie kopiuję ulotek z instrukcjami do modelu, gdyż te są podlinkowane na stronie ArturaSch.
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
P 8, BR38 Tillig
P 8 (później jako BR 38)
Dokładna nazwa modelu
Dampflokomotive P 8 der KPEV / Parowóz P8 kolei KPEV
Układ osi
2-3-0 (+tender 4-osiowy)
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02022
Zarząd kolejowy
KPEV
Epoka
I
Oznaczenie modelu
P8 2425
Stacjonowanie/Data
Essen / 5.11.13.
Elementy specyficzne
Brak wiatrownic (odchylaczy dymu).
Kurtyna w budce maszynisty
Wersje modelu
02020 - BR 38 1883, DR, Ep. III,
02021 - BR 38 553, DB, Ep. IV
02022 - P 8 2425, KPEV, Ep. I
02023 - BR 38 3233, DRG, Ep. II
02024 - R 377.0504, ČSD, Ep. III,
02025 - BR 38 3276-3, DR, Ep. IV,
02026 - Ok1-126, PKP, Ep. III,
02027 - BR 38 3885, DB, Ep. III z tendrem wannowym,
02028 - BR 38 1804, DR, Ep. III,
02029 - P8 2498, K.P.E.V., Ep. I,
02030 - BR 38 1979, DRG, Ep. II.
Napęd
Silnik Mashima z małym kołem zamachowych. Napęd na 2 skrajne osie tendra (obręcze gumowe).
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazda NEM 358 (z obu stron)
Oświetlenie
Oświetlenie 2-punktowe, zmienne w zależności od kierunku jazdy.
DCC:
Posiada gniazdo NEM 662 (Next 18). Płytka montażowa znajduje się w kotle parowozu, a dostęp do niej jest poprzez drzwi dymnicy
Długość modelu
155 mm
Uwagi
Płynna i cicha praca napędu.
Podsumowanie
Piękny model parowozu z dawnej epoki, każdy powinien go mieć (cyt. z piosenki "Koń na biegunach" :-)). Według mnie jest ładniejszy niż wersja P8 od Roco, choć tego ostatniego widziałem tylko na zdjęciach.
Recenzja modelu BR38 (po niemiecku) ukazała się w MIBA 11/2014 (LINK od ArturaSch)
Foto
LINK DO WSZYSTKICH ZDJĘĆ
Dokładna nazwa modelu
Dampflokomotive P 8 der KPEV / Parowóz P8 kolei KPEV
Układ osi
2-3-0 (+tender 4-osiowy)
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02022
Zarząd kolejowy
KPEV
Epoka
I
Oznaczenie modelu
P8 2425
Stacjonowanie/Data
Essen / 5.11.13.
Elementy specyficzne
Brak wiatrownic (odchylaczy dymu).
Kurtyna w budce maszynisty
Wersje modelu
02020 - BR 38 1883, DR, Ep. III,
02021 - BR 38 553, DB, Ep. IV
02022 - P 8 2425, KPEV, Ep. I
02023 - BR 38 3233, DRG, Ep. II
02024 - R 377.0504, ČSD, Ep. III,
02025 - BR 38 3276-3, DR, Ep. IV,
02026 - Ok1-126, PKP, Ep. III,
02027 - BR 38 3885, DB, Ep. III z tendrem wannowym,
02028 - BR 38 1804, DR, Ep. III,
02029 - P8 2498, K.P.E.V., Ep. I,
02030 - BR 38 1979, DRG, Ep. II.
Napęd
Silnik Mashima z małym kołem zamachowych. Napęd na 2 skrajne osie tendra (obręcze gumowe).
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazda NEM 358 (z obu stron)
Oświetlenie
Oświetlenie 2-punktowe, zmienne w zależności od kierunku jazdy.
DCC:
Posiada gniazdo NEM 662 (Next 18). Płytka montażowa znajduje się w kotle parowozu, a dostęp do niej jest poprzez drzwi dymnicy
Długość modelu
155 mm
Uwagi
Płynna i cicha praca napędu.
Podsumowanie
Piękny model parowozu z dawnej epoki, każdy powinien go mieć (cyt. z piosenki "Koń na biegunach" :-)). Według mnie jest ładniejszy niż wersja P8 od Roco, choć tego ostatniego widziałem tylko na zdjęciach.
Recenzja modelu BR38 (po niemiecku) ukazała się w MIBA 11/2014 (LINK od ArturaSch)
Foto
LINK DO WSZYSTKICH ZDJĘĆ
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
P 8 / Baureihe 38.10-40 in TT von Tillig Prima Preußin
MIBA 11/2014 s.20-23 [PDF] :
Prima Preußin
Prima Preußin
Ostatnio zmieniony 21 cze 2015, 09:54 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości