BR52, Ty2, Tillig

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1435
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 4 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: krzysztof » 08 sie 2018, 10:49

witam,
po dwóch godzinach dłubaniny, z czego pół godziny zeszło mi na wyśledzeniu maleńkiego elementu wiązarów, który podjął zuchwałą próbę ucieczki :D , i ja wymieniłem tą ramę.
przy okazji nasunęły mi się takie myśli:
moja loka leżakowała w pudełku, niespecjalnie jeździła, ale z czasem miała bardzo zadarty nos, zablokowane koła. po rozłożeniu okazało się, że rama miała "tylko" 1 mm krzywizny na całej długości. przy montażu nowej zauważyłem, że kocioł jakby ją wygina, tzn. wywołuje naprężenie, bo jest nadzwyczaj ciasno spasowany.
co do blokowania kół: miałem ogromny problem z wyjęciem kół z tej ramy - prawie je wydłubywałem. jeszcze większy problem stanowiło wyjęcie tych cienkich miedzianych blaszek. tak koła jak i blaszki były jakby czymś sklejone - pozostałości smarowidła? oczyszczenie blaszek alkoholem nie było łatwe. po całej operacji wymiany wszystko pracuje poprawnie.
jaki wniosek?
należy sprawdzić czy blokownie kół to wyłącznie kwestia "dżumy cynkowej" ramy, czy tez ma swoją przyczynę w tym "sklejeniu" osi do ramy?
pozdrawiam: krzysztof


Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1154
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 35 times
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: wicy » 04 maja 2018, 14:27

Ja tylko mam cichą nadzieję, że wymienione nowe ramy BR52 mają lepszy skład stopu niż te stare z Ty2 ;)
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 1639
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 12 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: Borczy » 04 maja 2018, 12:03

Próba wyprostowania ramy Ty2 :D . Jedynie środkowa część jest bardzo mocna. Reszta rozpada się przy niewielkim nacisku.
20180504_115851-1305x734.jpg
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: drlukasz » 30 kwie 2018, 21:13

wicy pisze:Tym razem nie próbuję prostować ramy w łapach (odradzam, pęka jak kruche g...o)
No,na zimno pęknie na pewno. Wystarczy hot air, suszarka do włosów albo delikatnie opalarka.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 1639
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 12 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: Borczy » 30 kwie 2018, 20:53

Witek, zginaj.....Pęknie to trudno :-)
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1154
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 35 times
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: wicy » 30 kwie 2018, 18:07

Właśnie trafiła mi na stół operacyjny Ty2 z objawem zadartego nosa.
Tym razem nie próbuję prostować ramy w łapach (odradzam, pęka jak kruche g...o) ale mogę tę krzywość zobrazować jakoś.

Stara rama
IMG_20180430_180054.jpg


Nowa rama
IMG_20180430_180109.jpg
IMG_20180430_181059.jpg
PiotrZ
Posty: 582
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: PiotrZ » 22 gru 2017, 19:33

cichonęk pisze:Najpierw wiązary zacinały się na ostrych łukach, a na koniec parowóz miał zablokowane koła nawet na prostym równym odcinku torów (...)

Miałem takie same objawy w swojej dwójce. Pomogło poluzowanie o ok. pół obrotu śrubek mocujących spodnią listwę do ramy parowozu. Były dokręcone "na chama". Po poluzowaniu powiększył się odrobinę luz na łożyskach kół wiązanych i usterka ustąpiła. Być może te mocno dokręcone śruby wyginają ramę, ale ja tego tak nie zinterpretowałem.
cichonęk
Posty: 422
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: cichonęk » 16 gru 2017, 21:08

Ja też miałem zadartą belkę zderzakową. Najpierw wiązary zacinały się na ostrych łukach, a na koniec parowóz miał zablokowane koła nawet na prostym równym odcinku torów - skrzywiona rama. Co do smarowania to z umiarem, zwłaszcza plastikowych wiązarów - zbyt duża ilość oliwy spowoduje przyklejanie kurzu i brudu, a to z kolei będzie wpływać na coraz większe opory pracy poszczególnych elementów - dotyczy zwłaszcza stawidła.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1435
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 4 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: krzysztof » 16 gru 2017, 18:59

były zdjęcia - chyba nawet 3-4 strony wstecz. postaw ją na prostym torze, spójrz z poziomu torów czy nie ma "zadartego nosa", nawet dla ułatwienia podstaw jej pod nos inny wagon - porównaj poziomy buforów loki i wagonu.
jaceks196
Posty: 77
Rejestracja: 25 lis 2014, 21:10
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: jaceks196 » 16 gru 2017, 18:22

Ja nie podważam niczyjej wiedzy sam się na tym nie znam nigdy nie naprawiałem sam dlatego wole powieżyc loke w ręce fachowca :roll: :/
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Been thanked: 8 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: piotrek092 » 16 gru 2017, 16:54

Wiesz przerobiłem tych 2 od groma /fakt rzeczywiście materiały coraz gorsze ,stąd pękanie ram w miejscu otworu na śrubę- starczy że ktoś się przyłoży za mocno do srubokręta,urywanie zaczepów kotła wyrwanie otworów hakiem w czołownicy /ale zwichrowane mi się nie trafiło .Przyczyn złej jazdy 2 kol jaceks może być setki ,ale ZAWSZE zaczyna się szukać od rzeczy podstawowej -brak prądu i brud ,brak smaru ,zakleszczanie wiązarów może być spowodowane również przesunięciem koł napędowych parowozu ./tych z korbą/ o kilka stopni względem drugiego na tej samej osi ,może obrócił sie korbowód i wiazary też się będą kleszczyć,a może osie nie mają przesuwu bocznego ,a może itd .Trudno postawić diagnozę na odległość ,nic trza pytać fachowców :mrgreen:
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 528
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Has thanked: 5 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: aviaTTor » 16 gru 2017, 14:38

były zdjęcia na tym forum wystarczy poszukać,u mnie jest naprawiona także nie sfoce
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Been thanked: 8 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: piotrek092 » 16 gru 2017, 14:25

Niewierze jak nie zobaczę ,że ramy w 52 mogą się tak zwichrować !! wrzućcie jakieś foto.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 528
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Has thanked: 5 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: aviaTTor » 16 gru 2017, 13:38

jest tak dokładnie jak mówi Krzysztof,rama się wypaczyła i koła się blokują miałem to samo, naoliwienie pomogło ale generalnie trzeba ramę wymienić.
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Been thanked: 8 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: piotrek092 » 16 gru 2017, 13:08

Szukaj ,bo z tego co napisałeś niewiele wynika ,może ktoś bardziej doświadczony Ci pomoże ;) A z tą wichrującą ramą to też ciekawostka :roll:

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość