BR52, Ty2, Tillig

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1430
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: T_Domagalski » 10 mar 2019, 11:33

Maciej pisze:Jak mogłeś ;)
Dawca dobry jak każdy inny. Ale jeśli komuś zależy na wersji SNCB (bo to faktycznie rodzynek, już niedostępny), to mogę się zamienić.
[destruct on]


Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3038
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: Maciej » 09 mar 2019, 20:41

T_Domagalski pisze:Ja już ponad rok temu nabyłem taki w celu przeróbki na Ty42...
Jak mogłeś ;)
Był też bardzo ładny SNCF swojego czasu :)
marcin r
Posty: 141
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 2 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: marcin r » 09 mar 2019, 19:36

Ciekawa wersja. Maszyny tej serii parowozów na Zachodzie nie miały długiego żywota.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1430
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: T_Domagalski » 09 mar 2019, 19:19

ArturSchŁ pisze:Jakoś tak bez echa...
Bo to w sumie żadna nowość. Ja już ponad rok temu nabyłem taki w celu przeróbki na Ty42...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8199
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 32 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 09 mar 2019, 15:28

Jakoś tak bez echa, a przecież ładne i ciekawe, przemknęło malowanie wersji R 26 038 kolei SNCB (Belgijska Państwowa Kompania Kolejowa):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[Wiecej: 02288]
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1482
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 7 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: krzysztof » 08 sie 2018, 10:49

witam,
po dwóch godzinach dłubaniny, z czego pół godziny zeszło mi na wyśledzeniu maleńkiego elementu wiązarów, który podjął zuchwałą próbę ucieczki :D , i ja wymieniłem tą ramę.
przy okazji nasunęły mi się takie myśli:
moja loka leżakowała w pudełku, niespecjalnie jeździła, ale z czasem miała bardzo zadarty nos, zablokowane koła. po rozłożeniu okazało się, że rama miała "tylko" 1 mm krzywizny na całej długości. przy montażu nowej zauważyłem, że kocioł jakby ją wygina, tzn. wywołuje naprężenie, bo jest nadzwyczaj ciasno spasowany.
co do blokowania kół: miałem ogromny problem z wyjęciem kół z tej ramy - prawie je wydłubywałem. jeszcze większy problem stanowiło wyjęcie tych cienkich miedzianych blaszek. tak koła jak i blaszki były jakby czymś sklejone - pozostałości smarowidła? oczyszczenie blaszek alkoholem nie było łatwe. po całej operacji wymiany wszystko pracuje poprawnie.
jaki wniosek?
należy sprawdzić czy blokownie kół to wyłącznie kwestia "dżumy cynkowej" ramy, czy tez ma swoją przyczynę w tym "sklejeniu" osi do ramy?
pozdrawiam: krzysztof
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1276
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 37 times
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: wicy » 04 maja 2018, 14:27

Ja tylko mam cichą nadzieję, że wymienione nowe ramy BR52 mają lepszy skład stopu niż te stare z Ty2 ;)
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 1841
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 16 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: Borczy » 04 maja 2018, 12:03

Próba wyprostowania ramy Ty2 :D . Jedynie środkowa część jest bardzo mocna. Reszta rozpada się przy niewielkim nacisku.
20180504_115851-1305x734.jpg
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 907
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: drlukasz » 30 kwie 2018, 21:13

wicy pisze:Tym razem nie próbuję prostować ramy w łapach (odradzam, pęka jak kruche g...o)
No,na zimno pęknie na pewno. Wystarczy hot air, suszarka do włosów albo delikatnie opalarka.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 1841
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 16 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: Borczy » 30 kwie 2018, 20:53

Witek, zginaj.....Pęknie to trudno :-)
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1276
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 37 times
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: wicy » 30 kwie 2018, 18:07

Właśnie trafiła mi na stół operacyjny Ty2 z objawem zadartego nosa.
Tym razem nie próbuję prostować ramy w łapach (odradzam, pęka jak kruche g...o) ale mogę tę krzywość zobrazować jakoś.

Stara rama
IMG_20180430_180054.jpg


Nowa rama
IMG_20180430_180109.jpg
IMG_20180430_181059.jpg
PiotrZ
Posty: 592
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: PiotrZ » 22 gru 2017, 19:33

cichonęk pisze:Najpierw wiązary zacinały się na ostrych łukach, a na koniec parowóz miał zablokowane koła nawet na prostym równym odcinku torów (...)

Miałem takie same objawy w swojej dwójce. Pomogło poluzowanie o ok. pół obrotu śrubek mocujących spodnią listwę do ramy parowozu. Były dokręcone "na chama". Po poluzowaniu powiększył się odrobinę luz na łożyskach kół wiązanych i usterka ustąpiła. Być może te mocno dokręcone śruby wyginają ramę, ale ja tego tak nie zinterpretowałem.
cichonęk
Posty: 427
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: cichonęk » 16 gru 2017, 21:08

Ja też miałem zadartą belkę zderzakową. Najpierw wiązary zacinały się na ostrych łukach, a na koniec parowóz miał zablokowane koła nawet na prostym równym odcinku torów - skrzywiona rama. Co do smarowania to z umiarem, zwłaszcza plastikowych wiązarów - zbyt duża ilość oliwy spowoduje przyklejanie kurzu i brudu, a to z kolei będzie wpływać na coraz większe opory pracy poszczególnych elementów - dotyczy zwłaszcza stawidła.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1482
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 7 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: krzysztof » 16 gru 2017, 18:59

były zdjęcia - chyba nawet 3-4 strony wstecz. postaw ją na prostym torze, spójrz z poziomu torów czy nie ma "zadartego nosa", nawet dla ułatwienia podstaw jej pod nos inny wagon - porównaj poziomy buforów loki i wagonu.
jaceks196
Posty: 76
Rejestracja: 25 lis 2014, 21:10
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times

Re: BR52, Ty2, Tillig

Postautor: jaceks196 » 16 gru 2017, 18:22

Ja nie podważam niczyjej wiedzy sam się na tym nie znam nigdy nie naprawiałem sam dlatego wole powieżyc loke w ręce fachowca :roll: :/

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości