E18, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
- Lokalizacja: Londyn/Torun
Re: E18, Tillig
Witam
Ma ktorys z kolegow informacje nt. E 19 czerwonych nr.kat. 501640 ile sztuk "wypuscil" Tillig ?
Ma ktorys z kolegow informacje nt. E 19 czerwonych nr.kat. 501640 ile sztuk "wypuscil" Tillig ?
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
E19 to byly fajne ciekawe maszynki. Sylwetke mialy podobna do E18 ale silniejsze. Wyprodukowano 4szt z tym ze roznily sie wizualnie miedzy soba bo dwie z nich mialy tzw garba na dachu a dwie pozostale nie. Wojna przerwala ich produkcje. Wiekszosc swego zywota stacjonowaly w Norymberdze na DB. Wycofane z ruchu do 1977r. Mi osobiscie bardzo podoba sie wersja ep 3a DB czyli czerwona bez glapy.
-
- Posty: 1217
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Dzięki.Będę polował.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Ma ukazać się w Sebnitz. Jeśli dobrze zrozumiałem niemiecki - będzie dostępna tylko tam.
https://www.tillig.com/Produkte/minisho ... 01640.html
https://www.tillig.com/Produkte/minisho ... 01640.html
-
- Posty: 1217
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Witam.Dziś dotarła druga E 18 DRG w malowaniu fotolack. Jutro próba loki zobaczymy czy nic nie zmieniło się od poprzedniej szarej.Mam pytanie czy czerwona E 19 się ukazała w malowaniu DRG ,była by do kompletu?
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
E18 02 wyszla z fabryki w 1935r i uczestniczyla jako lok pokazowy w uroczystosciach z okazji 100lecia Kolei Niemieckich. Pierwsze jej miejsce stacjonowania to Monachium. Nastepne szopy to Stuttgart Augsburg Freilassing i dwukrotnie wracala do Monachium. Ostatnia jej szopa to Wurzburg. Wycofana z ruchu planowego 3czerwiec 1984r i skreslona z taboru DB miesiac pozniej. Fizyczna kasacja w maju 1986r
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Artur gratuluje. Aż się prosi żeby Tillig dał do wersji fabrycznej fotograficznej fartuchy. Wtedy to byłby mały oryg.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Tillig zamiast zrobić wersję z fartuchem, zaproponował dwa nietypowe malowania:
w kamuflażu i foto.
Myślałem, że takie malowanie jak to pierwsze, jest wydumką ze Sebnitz, jednak ostatnio natrafiłem na fotki lokomotywy w takim właśnie schemacie malowania kamuflującego, więc i E18 mogła być tak po pstrokacona.
Zdjęcie katalogowe Tilliga, drugiego rodzaju malowania, nie pierwszy raz nas prowadzi na manowce i nijak się ma do rzeczywistego malowania modelu w pudełku.
Przyznam, że to malowanie z zapowiedzi, bardziej by mi odpowiadało niż to, które otrzymaliśmy, jednak fotolackierung nigdy nie był tak szary, jak na powyższym zdjęciu.
No dość marudzenia. Lokomotywa szczęśliwie trafiła w moje ręce i zamieszczam jej fotki jako ciekawostkę, bo były już parowozy w fotackierung, a teraz mamy i patyczaka.
w kamuflażu i foto.
Myślałem, że takie malowanie jak to pierwsze, jest wydumką ze Sebnitz, jednak ostatnio natrafiłem na fotki lokomotywy w takim właśnie schemacie malowania kamuflującego, więc i E18 mogła być tak po pstrokacona.
Zdjęcie katalogowe Tilliga, drugiego rodzaju malowania, nie pierwszy raz nas prowadzi na manowce i nijak się ma do rzeczywistego malowania modelu w pudełku.
Przyznam, że to malowanie z zapowiedzi, bardziej by mi odpowiadało niż to, które otrzymaliśmy, jednak fotolackierung nigdy nie był tak szary, jak na powyższym zdjęciu.
No dość marudzenia. Lokomotywa szczęśliwie trafiła w moje ręce i zamieszczam jej fotki jako ciekawostkę, bo były już parowozy w fotackierung, a teraz mamy i patyczaka.
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Zgadza się. Pomału maszyny te się wykruszały, a jak któraś miała poważniejszą wtedy usterkę już nie była naprawiana. Natomiast w Austrii ostatnie maszyny wycofano w Linzu dopiero w 1992r.
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Faktycznie pozajączkowało mi się o rok. Tylko z tego co podaje http://www.elektrolok.de, w rozkładzie zimowym 1983/84 jeździło jeszcze planowo 9 szt., przy czym w ostatnich miesiącach coraz częściej zastępowano je serią 111 i szansa na spotkanie 118 na czele składu stawała się coraz mniejsza.marcin r pisze:Elektryki E18 na DB w ruchu planowym jezdzily do 3 czerwca 1984r a ich ostatnia szopa to Wurzburg.
- wlodar
- Posty: 980
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Rzeczywiście macie racje. Na tym pierwszym zdjęciu nie było tego dokładnie widać, na następnych wyraźnie widać ażurowe "okienko".
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Siatka stalowa? Albo rozciągany i formowany arkusz blachy (expanded metal - nie wiem jak się to po poprawnie w technicznej polszczyźnie powinno nazywać - w DDR z grubszych arkuszy tego typu robiono płoty na granicy) który byłby sporo sztywniejszy od siatki i lepiej nadawałby się na osłonę w razie kolizji z jakimś drobnym obiektem, ale po pierwsze nie wiem czy wtedy to już stosowano, po drugie faktura na zdjęciu powyżej bardziej jednak przypomina siatkę.wlodar pisze:Czy ktoś wie z czego wykonana była górna część fartucha?
Ażurowe :-) albo częściowo ażurowe, jak na zdjęciach poniżej. Istotna z owych "prześwitujących detali" jest chłodnica, co wyjaśnia zastąpienie blachy siatką. [Źródło: www.zackenbahn.de/pics/e18_04.jpg] Wrocław, 1937 r., ze zb. Muzeum DB w Norymberdze. [Źródło: www.zackenbahn.de/pics/e18_05.jpg] Okolice Reibnitz, 1936 r. (współcześnie Rybnica k. Jeleniej Góry), E18 10 z poc. E191, zdj. S. Bufe. (Źródło obu powyższych zdjęć: http://www.zackenbahn.de.)wlodar pisze:Bo na zdjęciu z Jeleniej Góry prześwitują detale, które przymocowane są do ostoi. Czy to było przezroczyste?
Tutaj jak się dobrze przyjrzeć też jest to samo, co na dwóch zdj. powyżej: [Źródło: www.goerlitzer-bahn.de/zug/img/d192m36a.jpg]
Pociąg D 192 prowadzony był pod drutem z Wrocławia do Görlitz, a dalej trakcją parową,. Na czele E18 15. Odjazd z Dworca Świebodzickiego (Freiburger Bahnhof, Breslau), 1936 r. (Źródło: Berlin-Görlitzer Eisenbahn
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Wlodar, to blacha z dziurkami dlatego prześwituje.
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Mi sie bardzo podoba i szukam wersje E18 Jatta barwy oceanblue i moze tillig wypusci w tym kolorze bo byl ciekawy i bardzo rzadki tylko 3egz w tym malowaniu czyli 013 028 i 049. Ta ostatnia zostala rozbita w wypadku w 1981r - kraksa z hydraulikiem br215 a dwie pierwsze dojezdzily do zlomowej emerytury. Idealnie pasuje do wag tilliga 13676/13677/13678/13679
- wlodar
- Posty: 980
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Czy ktoś wie z czego wykonana była górna część fartucha? Bo na zdjęciu z Jeleniej Góry prześwitują detale, które przymocowane są do ostoi. Czy to było przezroczyste?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości