E18, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
agrest12
Posty: 293
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
Lokalizacja: Londyn/Torun

Re: E18, Tillig

Post autor: agrest12 »

Witam
Ma ktorys z kolegow informacje nt. E 19 czerwonych nr.kat. 501640 ile sztuk "wypuscil" Tillig ?
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: marcin r »

E19 to byly fajne ciekawe maszynki. Sylwetke mialy podobna do E18 ale silniejsze. Wyprodukowano 4szt z tym ze roznily sie wizualnie miedzy soba bo dwie z nich mialy tzw garba na dachu a dwie pozostale nie. Wojna przerwala ich produkcje. Wiekszosc swego zywota stacjonowaly w Norymberdze na DB. Wycofane z ruchu do 1977r. Mi osobiscie bardzo podoba sie wersja ep 3a DB czyli czerwona bez glapy.
romanpumas
Posty: 1205
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: romanpumas »

Dzięki.Będę polował.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: et22 »

Ma ukazać się w Sebnitz. Jeśli dobrze zrozumiałem niemiecki - będzie dostępna tylko tam.

https://www.tillig.com/Produkte/minisho ... 01640.html
Załączniki
501640.jpg
romanpumas
Posty: 1205
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: romanpumas »

Witam.Dziś dotarła druga E 18 DRG w malowaniu fotolack. Jutro próba loki zobaczymy czy nic nie zmieniło się od poprzedniej szarej.Mam pytanie czy czerwona E 19 się ukazała w malowaniu DRG ,była by do kompletu?
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: marcin r »

E18 02 wyszla z fabryki w 1935r i uczestniczyla jako lok pokazowy w uroczystosciach z okazji 100lecia Kolei Niemieckich. Pierwsze jej miejsce stacjonowania to Monachium. Nastepne szopy to Stuttgart Augsburg Freilassing i dwukrotnie wracala do Monachium. Ostatnia jej szopa to Wurzburg. Wycofana z ruchu planowego 3czerwiec 1984r i skreslona z taboru DB miesiac pozniej. Fizyczna kasacja w maju 1986r
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: marcin r »

Artur gratuluje. Aż się prosi żeby Tillig dał do wersji fabrycznej fotograficznej fartuchy. Wtedy to byłby mały oryg.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Tillig zamiast zrobić wersję z fartuchem, zaproponował dwa nietypowe malowania:
Obrazek
02458.jpg
w kamuflażu i foto.
Myślałem, że takie malowanie jak to pierwsze, jest wydumką ze Sebnitz, jednak ostatnio natrafiłem na fotki lokomotywy w takim właśnie schemacie malowania kamuflującego, więc i E18 mogła być tak po pstrokacona.
Zdjęcie katalogowe Tilliga, drugiego rodzaju malowania, nie pierwszy raz nas prowadzi na manowce i nijak się ma do rzeczywistego malowania modelu w pudełku.
Przyznam, że to malowanie z zapowiedzi, bardziej by mi odpowiadało niż to, które otrzymaliśmy, jednak fotolackierung nigdy nie był tak szary, jak na powyższym zdjęciu.
No dość marudzenia. Lokomotywa szczęśliwie trafiła w moje ręce i zamieszczam jej fotki jako ciekawostkę, bo były już parowozy w fotackierung, a teraz mamy i patyczaka. :mrgreen:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: marcin r »

Zgadza się. Pomału maszyny te się wykruszały, a jak któraś miała poważniejszą wtedy usterkę już nie była naprawiana. Natomiast w Austrii ostatnie maszyny wycofano w Linzu dopiero w 1992r.
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: LemingAnadyrski »

marcin r pisze:Elektryki E18 na DB w ruchu planowym jezdzily do 3 czerwca 1984r a ich ostatnia szopa to Wurzburg.
Faktycznie pozajączkowało mi się o rok. Tylko z tego co podaje http://www.elektrolok.de, w rozkładzie zimowym 1983/84 jeździło jeszcze planowo 9 szt., przy czym w ostatnich miesiącach coraz częściej zastępowano je serią 111 i szansa na spotkanie 118 na czele składu stawała się coraz mniejsza.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: wlodar »

Rzeczywiście macie racje. Na tym pierwszym zdjęciu nie było tego dokładnie widać, na następnych wyraźnie widać ażurowe "okienko".
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: LemingAnadyrski »

wlodar pisze:Czy ktoś wie z czego wykonana była górna część fartucha?
Siatka stalowa? Albo rozciągany i formowany arkusz blachy (expanded metal - nie wiem jak się to po poprawnie w technicznej polszczyźnie powinno nazywać - w DDR z grubszych arkuszy tego typu robiono płoty na granicy) który byłby sporo sztywniejszy od siatki i lepiej nadawałby się na osłonę w razie kolizji z jakimś drobnym obiektem, ale po pierwsze nie wiem czy wtedy to już stosowano, po drugie faktura na zdjęciu powyżej bardziej jednak przypomina siatkę.
wlodar pisze:Bo na zdjęciu z Jeleniej Góry prześwitują detale, które przymocowane są do ostoi. Czy to było przezroczyste?
Ażurowe :-) albo częściowo ażurowe, jak na zdjęciach poniżej. Istotna z owych "prześwitujących detali" jest chłodnica, co wyjaśnia zastąpienie blachy siatką.
e18_04.jpg
[Źródło: www.zackenbahn.de/pics/e18_04.jpg] Wrocław, 1937 r., ze zb. Muzeum DB w Norymberdze.
e18_05.jpg
[Źródło: www.zackenbahn.de/pics/e18_05.jpg] Okolice Reibnitz, 1936 r. (współcześnie Rybnica k. Jeleniej Góry), E18 10 z poc. E191, zdj. S. Bufe. (Źródło obu powyższych zdjęć: http://www.zackenbahn.de.)

Tutaj jak się dobrze przyjrzeć też jest to samo, co na dwóch zdj. powyżej:
d192m36a.jpg
[Źródło: www.goerlitzer-bahn.de/zug/img/d192m36a.jpg]
Pociąg D 192 prowadzony był pod drutem z Wrocławia do Görlitz, a dalej trakcją parową,. Na czele E18 15. Odjazd z Dworca Świebodzickiego (Freiburger Bahnhof, Breslau), 1936 r. (Źródło: Berlin-Görlitzer Eisenbahn
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: makieciarz »

Wlodar, to blacha z dziurkami dlatego prześwituje.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: marcin r »

Mi sie bardzo podoba i szukam wersje E18 Jatta barwy oceanblue i moze tillig wypusci w tym kolorze bo byl ciekawy i bardzo rzadki tylko 3egz w tym malowaniu czyli 013 028 i 049. Ta ostatnia zostala rozbita w wypadku w 1981r - kraksa z hydraulikiem br215 a dwie pierwsze dojezdzily do zlomowej emerytury. Idealnie pasuje do wag tilliga 13676/13677/13678/13679
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: E18, Tillig

Post autor: wlodar »

Czy ktoś wie z czego wykonana była górna część fartucha? Bo na zdjęciu z Jeleniej Góry prześwitują detale, które przymocowane są do ostoi. Czy to było przezroczyste?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości