BR180/280/372, Kuehn
Moderator: mod-Tabor
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 16 sie 2009, 02:40
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: BR180/280/372, Kuehn
Póki co mam tylko jednego Tilliga, E189, który wg. mnie świeci świetnie. Świeceniem Herculesa z kolei jestem cholernie zawiedziony (do przodu, bo czerwone z tyłu są w porządku), chociaż zdaję sobie sprawę, że kosztował prawie 2 razy mniej niż Tillig. Nie mniej wolałbym coś tam jeszcze dopłacić, żeby świecił ładnie, bo nie ukrywam, że mi na tym zależy. Zabawa na makiecie wygląda najfajniej w półmroku, kiedy świeci się światło w domkach, latarnie i oczywiście lokomotywy. Tą lokomotywą, tj. BR180 póki co nie jestem specjalnie zainteresowany, jednak byłem ciekaw, czy Kuehn poczynił jakieś postępy w tym kierunku. Gdyby poprawili światła w BR185, czy ER20 to na pewno bym sobie któregoś z nich sprawił, najwyżej swojego słabo świecącego siłacza bym się pozbył
Dzięki za odpowiedzi
Dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 16 lut 2012, 22:15 przez ŁukaszTT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 10 lut 2012, 19:51
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: BR180/280/372, Kuehn
Nie zgodzę się do końca z tym, że roco i tillig zawsze świecą dobrze.
Mam ludmiłę 232 roco, mam v100 tilliga i moim zdaniem te dwie lokomotywy świecą gorzej niż kuhn (a też mam er20 oraz br 109 PE Cargo). Ludmiła fabrycznie ma oświetlenie żarówkowe, widzialne jako tako tylko przy wyższych prędkościach, natomiast V100 natężenie światła ma podobne do kuehna ale światła nie świecą pełnym otworem i wygląda to paskudnie. Teraz założyłem do br 232 i V100 ledy, po trzy na stronę, bezpośrednio przy otworach lamp i w nocy w pokoju jak lokomotywa jedzie na ścianie mam ogromne cienie lamp, drzew i semaforów i wszystkiego co mija po drodze.
Wracając do Kuehna to dobre jest to, że światła nie przeświecają w inne otwory np. jak świeci żółte z przodu to nie świeci razem z nim czerwone.
Generalnie loki kuehna polecam każdemu. Stosunek jakość-cena są nie do pobicia. Napędy to mistrzostwo świata.
Mam ludmiłę 232 roco, mam v100 tilliga i moim zdaniem te dwie lokomotywy świecą gorzej niż kuhn (a też mam er20 oraz br 109 PE Cargo). Ludmiła fabrycznie ma oświetlenie żarówkowe, widzialne jako tako tylko przy wyższych prędkościach, natomiast V100 natężenie światła ma podobne do kuehna ale światła nie świecą pełnym otworem i wygląda to paskudnie. Teraz założyłem do br 232 i V100 ledy, po trzy na stronę, bezpośrednio przy otworach lamp i w nocy w pokoju jak lokomotywa jedzie na ścianie mam ogromne cienie lamp, drzew i semaforów i wszystkiego co mija po drodze.
Wracając do Kuehna to dobre jest to, że światła nie przeświecają w inne otwory np. jak świeci żółte z przodu to nie świeci razem z nim czerwone.
Generalnie loki kuehna polecam każdemu. Stosunek jakość-cena są nie do pobicia. Napędy to mistrzostwo świata.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 19:19 przez KrystianoV6, łącznie zmieniany 1 raz.
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
Re: BR180/280/372, Kuehn
Starałem się zrobić zdjęcia, żebyś sprawdził, ale niestety musiał bym mieć bardzo dobry aparat, żeby było dobrze widzieć, bo na zdjęciach świeci za dużo. Muszę ale powiedzieć, że loko świeci dla mnie poprawnie - nie za mało, nie za mocno. Mam od Kuehna herculesa Arriva i Cargo 482, a obydwaj świeci bardo słabo. I teraz mam dwóch nowych okularników i oni świeci trochę więcej, niż by miały (ja myślę, nie wiem jak inni), ale myślę, że w sumie OK.
Więc jeżeli chcesz sobie kupić, to kup bardzo fajna loko
Z moich doświadczeń muszę powiedzieć, że Tillig i Roco świecą zawsze dobrze.
Więc jeżeli chcesz sobie kupić, to kup bardzo fajna loko
Z moich doświadczeń muszę powiedzieć, że Tillig i Roco świecą zawsze dobrze.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 19:17 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR180/280/372, Kuehn
Zależy którego tilliga masz na myśli bo nie wszystkie dobrze świecą. A tak na poważnie. Właśnie postawiłem lokomotywę na tory. W całkowitej ciemności (czyt. zero oświetlenia w pokoju i zasłonięte okna - ręki przed oczami nie widać) lokomotywa oświetla tor na tyle mocno, że dałem radę policzyć podkłady do 15cm toru od czoła lokomotywy (31 podkładów). Dla porównania - oświetlenie Taurusa piko - doliczyłem do 49 podkładów.
Podsumowując; na skali od 1 do 3 gdzie 1 to oświetlenie pozwalające zlokalizować lokomotywę na torach a 3 to oświetlenie które faktycznie oświetla tor przed lokomotywą, dałbym lokomotywie kuehena 2.
Podsumowując; na skali od 1 do 3 gdzie 1 to oświetlenie pozwalające zlokalizować lokomotywę na torach a 3 to oświetlenie które faktycznie oświetla tor przed lokomotywą, dałbym lokomotywie kuehena 2.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 16 sie 2009, 02:40
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: BR180/280/372, Kuehn
A jak świeci? Poprawili coś pod tym względem?
Bo np. ER20 Kuehna słabo, nie ma porównania do tilliga niestety
Bo np. ER20 Kuehna słabo, nie ma porównania do tilliga niestety
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
BR180/280/372, Kuehn
BR 180/280, ČD 372 (Bastard)
Dokładna nazwa modelu
Elektrowóz BR 372 kolei ČD Cargo / Elektrická lokomotiva 372 ČD Cargo
Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Torsten Kühn, Rheinbreitbach, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
32905 (seria jednorazowa)
Zarząd kolejowy
ČD Cargo
Epoka
V-VI
Oznaczenie modelu
372 012-5
Stacjonowanie/Data
Ústí nad Labem
Liczba osi
4
Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
32900 - 372 012-5, ČD epoka V
32810 - 180 020-0, DR, epoka IV
32830 - 180 012-7, DB Cargo, epoka V, seria jednorazowa
Napęd
Silnik 5-polowy, dwie masy kinetyczne, napęd na wszystkie zestawy kołowe, zbieranie prądu ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Oświetlenie
Oświetlenie diodowe białe/czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy.
DCC
Posiada gniazdo NEM 651.
Zdjęcia modelu:
Lokomotywa w rzeczywistości:
ČD Cargo, 5.11.2011, Děčín:
ČD:
Dokładna nazwa modelu
Elektrowóz BR 372 kolei ČD Cargo / Elektrická lokomotiva 372 ČD Cargo
Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Torsten Kühn, Rheinbreitbach, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
32905 (seria jednorazowa)
Zarząd kolejowy
ČD Cargo
Epoka
V-VI
Oznaczenie modelu
372 012-5
Stacjonowanie/Data
Ústí nad Labem
Liczba osi
4
Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
32900 - 372 012-5, ČD epoka V
32810 - 180 020-0, DR, epoka IV
32830 - 180 012-7, DB Cargo, epoka V, seria jednorazowa
Napęd
Silnik 5-polowy, dwie masy kinetyczne, napęd na wszystkie zestawy kołowe, zbieranie prądu ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Oświetlenie
Oświetlenie diodowe białe/czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy.
DCC
Posiada gniazdo NEM 651.
Zdjęcia modelu:
Lokomotywa w rzeczywistości:
ČD Cargo, 5.11.2011, Děčín:
ČD:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości