Jeszcze ta:
02343 - BR143 112-1 DBAG ep.V
BR143, TILLIG
Moderator: mod-Tabor
- Ciamosław
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: BR143, TILLIG
Ostatnio zmieniony 27 maja 2008, 07:57 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 484
- Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:25
- Lokalizacja: Sz-n Śródmieście/Podjuchy
- Kontakt:
Re: BR143, TILLIG
Ostatnio zmieniony 27 maja 2008, 07:58 przez Pawelec, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR143, TILLIG
Ostatnio zmieniony 25 maja 2008, 15:08 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ciamosław
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: BR143, TILLIG
Ostatnio zmieniony 25 maja 2008, 13:47 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR143, TILLIG
To był rok 2000. Odbywałem wtedy w RZEPINIE swoje praktyki zawodowe niezbędne do uzyskania uprawnień budowlanych do projektowania kolejowych sieci elektroenergetycznych. Niedaleko była granica i miasto o nazwie Frankfurt nad Odrą. Któregoś razu wybrałem się tam na wycieczkę i… zupełnie przypadkowo natrafiłem na sklep modelarski. W porównaniu z naszymi sklepami ile tam wówczas modeli było!!! I to w TT!!!
To właśnie tam pierwszy raz ujrzałem model BR143. Oczywiście kupiłem go! Był to pierwszy mój model produkcji Tilliga. Dotychczas miałem tylko loki BTTB. Już pierwsze oględziny pozwoliły się przekonać, że jest to zupełnie nowa jakość. To wykonanie, malowanie, napisy… nie ma co porównywać! A kiedy wróciłem do domu, postawiłem moją BR143 na torach i uruchomiłem… to oniemiałem z wrażenia! Jazda – BTTB chowają się. Płynnie i cicho. Od tamtej pory, pomimo, że posiadam też już inne loki nowej generacji, ta właśnie BR143 została moją najukochańszą.
A zatem przedstawiam Wam moją BR143 na mojej makiecie:
Pantografy i pięknie odwzorowane wózki.
Niestety lok nie posiada KKS. Tak wygląda połączenie pomiędzy lokiem i pierwszym wagonem posiadającym KKS i dla porównania połączenie pomiędzy dwoma wagonami posiadającymi KKS.
Lok od czoła
I na koniec fota w (moim zdaniem) najpiękniejszym miejscu mojej makiety
To właśnie tam pierwszy raz ujrzałem model BR143. Oczywiście kupiłem go! Był to pierwszy mój model produkcji Tilliga. Dotychczas miałem tylko loki BTTB. Już pierwsze oględziny pozwoliły się przekonać, że jest to zupełnie nowa jakość. To wykonanie, malowanie, napisy… nie ma co porównywać! A kiedy wróciłem do domu, postawiłem moją BR143 na torach i uruchomiłem… to oniemiałem z wrażenia! Jazda – BTTB chowają się. Płynnie i cicho. Od tamtej pory, pomimo, że posiadam też już inne loki nowej generacji, ta właśnie BR143 została moją najukochańszą.
A zatem przedstawiam Wam moją BR143 na mojej makiecie:
Pantografy i pięknie odwzorowane wózki.
Niestety lok nie posiada KKS. Tak wygląda połączenie pomiędzy lokiem i pierwszym wagonem posiadającym KKS i dla porównania połączenie pomiędzy dwoma wagonami posiadającymi KKS.
Lok od czoła
I na koniec fota w (moim zdaniem) najpiękniejszym miejscu mojej makiety
Ostatnio zmieniony 23 maja 2008, 19:12 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
BR143, TILLIG
BR 143
Dokładna nazwa modelu
Lokomotywa elektryczna BR143 kolei DBAG
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02347
Zarząd kolejowy
DBAG
Epoka
V
Oznaczenie modelu
143 573-4
Stacjonowanie/Data
GB Traktion Dresden
REV: 01.03.90
Elementy specyficzne
Brak
Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
02340 - BR243 DR ep.IV
02343 - BR143 DBAG ep.V
02357 - BR112.1 DBAG ep.V
02371 - BR114 DBAG ep.V
Modele nie produkowane:
02350 - BR112.0 DR ep.V
02356 - BR112.1 DR ep.V
02360 - BR212 White Lady DR ep.IV (seria limitowana)
500371 - BR212 DR ep.V (model klubowy)
02342 - BR243.0-2 DR ep.IV (model lokomotywy pochodzącej z pierwszej serii produkcyjnej)
02343 - BR143 DBAG ep.V
93343 - BR143 DBAG ep.V (digital)
02348 - BR143 Regionalbahn DBAG ep.V (biało-ciemnopomarańczowa)
02361 - BR143 EKO Trans ep.V
02370 - BR243 SOB ep.V (lokalna kolej szwajcarska; z jednym pantografem)
92345 - BR243 (malowanie dekoracyjne – cała biała)
Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobre parametry trakcyjne w zakresie dużych prędkości
Sprzęg
Model nie posiada KKS
Oświetlenie
Oświetlenie diodowe białe/czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy
Uwagi
Piękny uniwersalny elektrowóz, spełniający na kolejach DR podobną rolę jak nasze EU07 (i tak jak nasze EU07 miały odmianę „ekspresową” w postaci EP08, tak też BR143 miały wersję „ekspress lokomotive” w postaci BR112).
Model lokomotywy BR143 można określić mianem „wczesnego Tilliga”. Napęd jest taki sam jak w lokomotywach E44 (prawdopodobnie powstał jeszcze przed rokiem 1993). 3-polowy silnik z dwoma masami kinetycznym zapewnia płynną jazdę, ale przekładnia w tym modelu nie została niestety najlepiej dobrana (podobnie jak w E44).
Z ciężkim składem towarowym, przy znamionowym napięciu zasilania 12V, lokomotywa osiąga średnią prędkość ok. 218 km/h (prędkość maksymalna oryginału to 120 km/h) co jest niestety zdecydowanie za dużo.
Luzem przy napięciu 12V prędkość wynosi ok. 242 km/h. Prędkość 120 km/h, odpowiadającą maksymalnej prędkości oryginału, lokomotywa (luzem) osiąga przy napięciu zasilania ok. 6.8V.
Z minimalnymi prędkościami jest jeszcze gorzej. Minimalne napięcie, przy którym lokomotywa porusza się w sposób płynny to ok. 3.1V. Lokomotywa jedzie wtedy ze średnią prędkością ok. 21 km/h. Dochodzi to tego jeszcze kwestia ruszania. Nasz model przy ruszaniu wymaga pewnego forsowania napięcia. Rusza przy ok. 3.7 – 4V, potem napięcie można obniżyć by uzyskać minimalną prędkość.
Model posiada oświetlenie 3-punktowe zmienne biało-czerwone w zależności od kierunku jazdy. Środkowy reflektor świeci stosunkowo dobrze, pozostałe „standardowo” czyli marnie. Światła czerwone są również 3-punktowe (światło czerwone „przebija” do środkowego reflektora).
Z elementów dodatkowego wyposażenia mamy do dyspozycji tylko poręcze (wszystkie metalowe). Model praktycznie nie posiada czołownicy, do której można by zamocować hak i węże ciśnieniowe. Sprzęg montowany jest na stałe do wózka (nie ma możliwości wymiany na sprzęg innego typu).
A teraz to co urzeka w tym modelu. Pięknie odwzorowane wózki (jak na „wczesnego Tilliga” są wręcz doskonałe) oraz pięknie wykonany dach wraz z rewelacyjnymi połówkowymi pantografami. Dzięki temu model prezentuje się bardzo efektownie.
Nie ma żadnych problemów związanych z eksploatacją modelu (mimo przejechanych prawie 9 tyś. km). Lokomotywa pięknie się prezentuje zarówno ze składami osobowymi jak i towarowymi (w końcu jest „uniwersalna”), a ze składem 6-ciu Y-wagenów sunąc te 120 km/h (a czasami trochę więcej) wygląda wprost rewelacyjnie.
Wszystkie powyższe uwagi dotyczą modelu z roku 1998.
Oryginalna 143 573-4 jest nadal eksploatowana na kolejach DB.
143 573-4 w całej okazałości. Schemat malowania jeszcze NRD-owski ale już z oznaczeniami i logo DB
Szczegóły wózka
Pantograf (świetny)
Reasumując – bardzo udany model jak na „wczesnego Tilliga”. Płynna, cicha jazda, duża siła pociągowa, uniwersalne zastosowanie, bardzo dobrze wykonane detale (wózki, pantografy), duża przyjemność prowadzenia pociągów tą lokomotywą.
Jeżeli posiadacie nową BR143 (nasz model pochodzi z roku 1998) to prosimy o uzupełnienie niniejszego tematu o informację, co się zmieniło w modelu przez te 8 lat.
ModelarzeTT
Dokładna nazwa modelu
Lokomotywa elektryczna BR143 kolei DBAG
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02347
Zarząd kolejowy
DBAG
Epoka
V
Oznaczenie modelu
143 573-4
Stacjonowanie/Data
GB Traktion Dresden
REV: 01.03.90
Elementy specyficzne
Brak
Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
02340 - BR243 DR ep.IV
02343 - BR143 DBAG ep.V
02357 - BR112.1 DBAG ep.V
02371 - BR114 DBAG ep.V
Modele nie produkowane:
02350 - BR112.0 DR ep.V
02356 - BR112.1 DR ep.V
02360 - BR212 White Lady DR ep.IV (seria limitowana)
500371 - BR212 DR ep.V (model klubowy)
02342 - BR243.0-2 DR ep.IV (model lokomotywy pochodzącej z pierwszej serii produkcyjnej)
02343 - BR143 DBAG ep.V
93343 - BR143 DBAG ep.V (digital)
02348 - BR143 Regionalbahn DBAG ep.V (biało-ciemnopomarańczowa)
02361 - BR143 EKO Trans ep.V
02370 - BR243 SOB ep.V (lokalna kolej szwajcarska; z jednym pantografem)
92345 - BR243 (malowanie dekoracyjne – cała biała)
Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobre parametry trakcyjne w zakresie dużych prędkości
Sprzęg
Model nie posiada KKS
Oświetlenie
Oświetlenie diodowe białe/czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy
Uwagi
Piękny uniwersalny elektrowóz, spełniający na kolejach DR podobną rolę jak nasze EU07 (i tak jak nasze EU07 miały odmianę „ekspresową” w postaci EP08, tak też BR143 miały wersję „ekspress lokomotive” w postaci BR112).
Model lokomotywy BR143 można określić mianem „wczesnego Tilliga”. Napęd jest taki sam jak w lokomotywach E44 (prawdopodobnie powstał jeszcze przed rokiem 1993). 3-polowy silnik z dwoma masami kinetycznym zapewnia płynną jazdę, ale przekładnia w tym modelu nie została niestety najlepiej dobrana (podobnie jak w E44).
Z ciężkim składem towarowym, przy znamionowym napięciu zasilania 12V, lokomotywa osiąga średnią prędkość ok. 218 km/h (prędkość maksymalna oryginału to 120 km/h) co jest niestety zdecydowanie za dużo.
Luzem przy napięciu 12V prędkość wynosi ok. 242 km/h. Prędkość 120 km/h, odpowiadającą maksymalnej prędkości oryginału, lokomotywa (luzem) osiąga przy napięciu zasilania ok. 6.8V.
Z minimalnymi prędkościami jest jeszcze gorzej. Minimalne napięcie, przy którym lokomotywa porusza się w sposób płynny to ok. 3.1V. Lokomotywa jedzie wtedy ze średnią prędkością ok. 21 km/h. Dochodzi to tego jeszcze kwestia ruszania. Nasz model przy ruszaniu wymaga pewnego forsowania napięcia. Rusza przy ok. 3.7 – 4V, potem napięcie można obniżyć by uzyskać minimalną prędkość.
Model posiada oświetlenie 3-punktowe zmienne biało-czerwone w zależności od kierunku jazdy. Środkowy reflektor świeci stosunkowo dobrze, pozostałe „standardowo” czyli marnie. Światła czerwone są również 3-punktowe (światło czerwone „przebija” do środkowego reflektora).
Z elementów dodatkowego wyposażenia mamy do dyspozycji tylko poręcze (wszystkie metalowe). Model praktycznie nie posiada czołownicy, do której można by zamocować hak i węże ciśnieniowe. Sprzęg montowany jest na stałe do wózka (nie ma możliwości wymiany na sprzęg innego typu).
A teraz to co urzeka w tym modelu. Pięknie odwzorowane wózki (jak na „wczesnego Tilliga” są wręcz doskonałe) oraz pięknie wykonany dach wraz z rewelacyjnymi połówkowymi pantografami. Dzięki temu model prezentuje się bardzo efektownie.
Nie ma żadnych problemów związanych z eksploatacją modelu (mimo przejechanych prawie 9 tyś. km). Lokomotywa pięknie się prezentuje zarówno ze składami osobowymi jak i towarowymi (w końcu jest „uniwersalna”), a ze składem 6-ciu Y-wagenów sunąc te 120 km/h (a czasami trochę więcej) wygląda wprost rewelacyjnie.
Wszystkie powyższe uwagi dotyczą modelu z roku 1998.
Oryginalna 143 573-4 jest nadal eksploatowana na kolejach DB.
143 573-4 w całej okazałości. Schemat malowania jeszcze NRD-owski ale już z oznaczeniami i logo DB
Szczegóły wózka
Pantograf (świetny)
Reasumując – bardzo udany model jak na „wczesnego Tilliga”. Płynna, cicha jazda, duża siła pociągowa, uniwersalne zastosowanie, bardzo dobrze wykonane detale (wózki, pantografy), duża przyjemność prowadzenia pociągów tą lokomotywą.
Jeżeli posiadacie nową BR143 (nasz model pochodzi z roku 1998) to prosimy o uzupełnienie niniejszego tematu o informację, co się zmieniło w modelu przez te 8 lat.
ModelarzeTT
Ostatnio zmieniony 25 maja 2008, 13:50 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 6 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości