BR 103, BeckmannTT/Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 103, BeckmannTT/Tillig

Post autor: marcin r »

Witam i prosze o rade. Mam model E03 kuehna nr kat 32580 z 3ep DB protoplaste seryjnej 103ki. Model piekny tylko ze trudno wagony do niej zdobyc. Raczej nie pasuja wagony z setu 01614/01651 bo one byly na haku z E10 a przynajmiej na fotkach z tamtego okresu nie widzialem. E03 jest z 1965r. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 103, BeckmannTT/Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

BR 103 Beckmann / Tillig
Obrazek Obrazek
[źródło: TT Kurier 2/2009]
Awatar użytkownika
aquirlan
Posty: 366
Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 103, BeckmannTT/Tillig

Post autor: aquirlan »

Czy mógłby ktoś napisać krok po kroku jak rozebrać to cudo i nic nie schrzanić (bardziej; jak do tej pory skutecznie pozbawiłem KKS drucików, więc teraz nie mam wyjścia i muszę ją rozebrać całkiem...)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

BR 103, BeckmannTT/Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

BR 103 (E 03)

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Elektrolok BR 103, DB, Ep. IV / Elektrowóz BR 103 kolei DB, Ep. IV

:arrow: Liczba osi
6

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
BeckmannTT / Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
500680

:arrow: Zarząd kolejowy
Deutsche Bundesbahn

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
103 118-6

:arrow: Stacjonowanie/Data
BD München, Bw München Hbf / 16.02.1971

:arrow: Elementy specyficzne
Malowanie TEE : beige/weinrot/anthrazit

:arrow: Wersje modelu
02430 - BR 103, DB AG, Ep. V, orient red
02440 - BR 103, DB, Ep. IV (wersja z połówkowym pantografem), TEE
500680 - BR 103, DB, Ep. IV, TEE

:arrow: Napęd
Pięciopolowy silnik z 2 masami kinematycznymi, napęd na 4 osie, prąd pobieramy ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe na zewnętrznych osiach (po jednej, po przekątnej)

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Oświetlenie
Białe (3)/ czerwone (2), LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy

:arrow: Uwagi
-

:arrow: DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu to kwestia sekund choć trzeba wyłamać zaślepkę analogową.

:arrow: Podsumowanie:
Oczekiwany, bardzo udany model kultowej lokomotywy elektrycznej. Wysoka kultura jazdy, nienaganne zachowanie się na torach. Filigranowe detale (na dachu czy poręcze) oraz wysokiej klasy malowanie napisów dopełnia pozytywną ocenę modelu.
Model powstał we współpracy firm BeckmannTT, która już wcześniej oferowała ten model i Tillig (na stronie Tilliga podano, że to model Beckmann'a sprzedawany przez Tilliga). Po otworzeniu lokomotywy, na płytce drukowanej (PCB) widzimy także oznaczenia firmy KRES. Okazuje się, że współpraca, a nie konkurencja, jest receptą na udany i dostępny dla wszystkich model. Oby tak dalej !!
Polecam, bo warto mieć model Beckmann'a w swojej kolekcji :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Otwieranie lokomotywy, np. celem instalacji dekodera, jest proste. Należy przy pomocy małego śrubokręta od dołu lokomotywy, odgiąć (LEKKO !! ku środkowi) zaczepy i po kolei zsuwać górną część pudła.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2015, 19:39 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 7 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości