BR 103, BeckmannTT/Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 103, BeckmannTT/Tillig
Witam i prosze o rade. Mam model E03 kuehna nr kat 32580 z 3ep DB protoplaste seryjnej 103ki. Model piekny tylko ze trudno wagony do niej zdobyc. Raczej nie pasuja wagony z setu 01614/01651 bo one byly na haku z E10 a przynajmiej na fotkach z tamtego okresu nie widzialem. E03 jest z 1965r. Pozdrawiam.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 103, BeckmannTT/Tillig
Czy mógłby ktoś napisać krok po kroku jak rozebrać to cudo i nic nie schrzanić (bardziej; jak do tej pory skutecznie pozbawiłem KKS drucików, więc teraz nie mam wyjścia i muszę ją rozebrać całkiem...)
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
BR 103, BeckmannTT/Tillig
BR 103 (E 03)
Dokładna nazwa modelu
Elektrolok BR 103, DB, Ep. IV / Elektrowóz BR 103 kolei DB, Ep. IV
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
BeckmannTT / Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
500680
Zarząd kolejowy
Deutsche Bundesbahn
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
103 118-6
Stacjonowanie/Data
BD München, Bw München Hbf / 16.02.1971
Elementy specyficzne
Malowanie TEE : beige/weinrot/anthrazit
Wersje modelu
02430 - BR 103, DB AG, Ep. V, orient red
02440 - BR 103, DB, Ep. IV (wersja z połówkowym pantografem), TEE
500680 - BR 103, DB, Ep. IV, TEE
Napęd
Pięciopolowy silnik z 2 masami kinematycznymi, napęd na 4 osie, prąd pobieramy ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe na zewnętrznych osiach (po jednej, po przekątnej)
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie
Białe (3)/ czerwone (2), LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy
Uwagi
-
DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu to kwestia sekund choć trzeba wyłamać zaślepkę analogową.
Podsumowanie:
Oczekiwany, bardzo udany model kultowej lokomotywy elektrycznej. Wysoka kultura jazdy, nienaganne zachowanie się na torach. Filigranowe detale (na dachu czy poręcze) oraz wysokiej klasy malowanie napisów dopełnia pozytywną ocenę modelu.
Model powstał we współpracy firm BeckmannTT, która już wcześniej oferowała ten model i Tillig (na stronie Tilliga podano, że to model Beckmann'a sprzedawany przez Tilliga). Po otworzeniu lokomotywy, na płytce drukowanej (PCB) widzimy także oznaczenia firmy KRES. Okazuje się, że współpraca, a nie konkurencja, jest receptą na udany i dostępny dla wszystkich model. Oby tak dalej
Polecam, bo warto mieć model Beckmann'a w swojej kolekcji
Otwieranie lokomotywy, np. celem instalacji dekodera, jest proste. Należy przy pomocy małego śrubokręta od dołu lokomotywy, odgiąć (LEKKO ku środkowi) zaczepy i po kolei zsuwać górną część pudła.
Dokładna nazwa modelu
Elektrolok BR 103, DB, Ep. IV / Elektrowóz BR 103 kolei DB, Ep. IV
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
BeckmannTT / Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
500680
Zarząd kolejowy
Deutsche Bundesbahn
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
103 118-6
Stacjonowanie/Data
BD München, Bw München Hbf / 16.02.1971
Elementy specyficzne
Malowanie TEE : beige/weinrot/anthrazit
Wersje modelu
02430 - BR 103, DB AG, Ep. V, orient red
02440 - BR 103, DB, Ep. IV (wersja z połówkowym pantografem), TEE
500680 - BR 103, DB, Ep. IV, TEE
Napęd
Pięciopolowy silnik z 2 masami kinematycznymi, napęd na 4 osie, prąd pobieramy ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe na zewnętrznych osiach (po jednej, po przekątnej)
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie
Białe (3)/ czerwone (2), LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy
Uwagi
-
DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu to kwestia sekund choć trzeba wyłamać zaślepkę analogową.
Podsumowanie:
Oczekiwany, bardzo udany model kultowej lokomotywy elektrycznej. Wysoka kultura jazdy, nienaganne zachowanie się na torach. Filigranowe detale (na dachu czy poręcze) oraz wysokiej klasy malowanie napisów dopełnia pozytywną ocenę modelu.
Model powstał we współpracy firm BeckmannTT, która już wcześniej oferowała ten model i Tillig (na stronie Tilliga podano, że to model Beckmann'a sprzedawany przez Tilliga). Po otworzeniu lokomotywy, na płytce drukowanej (PCB) widzimy także oznaczenia firmy KRES. Okazuje się, że współpraca, a nie konkurencja, jest receptą na udany i dostępny dla wszystkich model. Oby tak dalej
Polecam, bo warto mieć model Beckmann'a w swojej kolekcji
Otwieranie lokomotywy, np. celem instalacji dekodera, jest proste. Należy przy pomocy małego śrubokręta od dołu lokomotywy, odgiąć (LEKKO ku środkowi) zaczepy i po kolei zsuwać górną część pudła.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2015, 19:39 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 7 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości