BR182, PIKO
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Zaobserwowałem problem z dekoderem dźwiękowym SL75: podczas zatrzymywania się nie było płynnie tylko ...szybciej-wolniej (kompensacja EMF, zmiana CV pomogła) - poza tym wszystkie stosowane dekodery, było OK.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 13:22 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- solar
- Posty: 553
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
- Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
W moim Piko PKP IC jest zamontowany Lenz Gold i sprawuje się bardzo dobrze. Trzeba mu tylko troszkę ograniczyć Vmax (CV#5) bo zasuwa bardzo szybko
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Ale ta loka lepiej jeździ niż nie jeden Tillig za 700 PLN (na razie) - także nie zawsze cena świadczy o jakości.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Ale i za ok. 60 zł dekoder Tams z Conrada tez zadziała.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Jak się dobrze kupi to nie jest tak źle.
- golab
- Posty: 1365
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Nadaje, choć jego cena zbliża się do loki
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 12:53 przez golab, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Czy do tej loki nada się (wymiarowo) dekoder Lenz Gold+ DCC 8-pin (Lenz 10433-01) http://www.modelmania.com.pl/product_in ... CosCsid%3E
Wymiary 22 x 15,5 x 6,5 mm
Wymiary 22 x 15,5 x 6,5 mm
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 12:52 przez ibm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1677
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
- Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Racja : http://www.youtube.com/watch?v=TvD2ftCk8Mobartowe pisze:... wszystkie te loki jednak wymiekaja przy uciągu lokomotywy BR 189 Tillig...
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 23:09 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Troche nie na temat choc zwiazane z loko BR 182,
Jesli chodzi o uciąg lokomoty BR 182, Ludmiły Roco czy Blue Tigera to wszystkie te loki jednak wymiekaja przy uciągu lokomotywy BR 189 Tillig - to jest jak narazie w moich testach bezkonkurencyjna loka na prostych odcinkach i na ciasnych łukach.
Jesli chodzi o uciąg lokomoty BR 182, Ludmiły Roco czy Blue Tigera to wszystkie te loki jednak wymiekaja przy uciągu lokomotywy BR 189 Tillig - to jest jak narazie w moich testach bezkonkurencyjna loka na prostych odcinkach i na ciasnych łukach.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2185
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Biorąc pod uwagę, że na drugiej stronie okładki mamy całostronicową reklamę PIKO i SK-Modelu, nie spodziewałbym się innego komentarza.PiotrZ pisze:Komentarz Arkadiusza Lubki, autora tekstu, jest dość przychylny dla tej loki.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 23:08 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
W najnowszym numerze Świata Kolei (2/2011) w dziale "Test modelu" jest opis naszego Husarza. Godny uwagi jest sam fakt recenzji modelu w skali TT To rzadkość w tym czasopiśmie. Komentarz Arkadiusza Lubki, autora tekstu, jest dość przychylny dla tej loki. Cytuję: "Wydaje się, ze firmie Piko udało się znaleźć właściwy kompromis pomiędzy jakością i ceną swojego produktu."
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Jestem mile zaskoczony siłą pociągową Taurusa PKP IC. Doczepiłem 41 wagonów (102 osie) i loka spokojnie jechała nie tylko na torach modelowych, ale również na rurkowych łukach R600. Wagony miały koła stalowe i plastikowe. Taką próbę przeszła pomyślnie tylko Ludmiła Roco. Padł Gagarin Roco (nie mógł ruszyć), a Hercules Kuehna ugrzązł na łuku.
FILM
FILM
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Mógłby mieć jeszcze napis HUSARZ...
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
Mam ten sam problem na rozjeździe EW2 przy jeździe na skos. Mam kilka koncepcji rozwiązania;
- przeczekać i poczekać aż sprzęg sam się wyrobi
- dociążyć Y
- wymienić sprzęgi na oczkowe, wtedy pewnie nie będzie problemu (ja używam tych nowych)
- kolejna koncepcja (powstała pod wpływem złotego napitku z Ciechanowa, która zaradziła problemowi u mnie to lekkie rozwiercenie otworu który trzyma dyszel sprzęgu w lemieszu lokomotywy. Ma on dzięki temu większy luz i łatwiej się wychyla.
- przeczekać i poczekać aż sprzęg sam się wyrobi
- dociążyć Y
- wymienić sprzęgi na oczkowe, wtedy pewnie nie będzie problemu (ja używam tych nowych)
- kolejna koncepcja (powstała pod wpływem złotego napitku z Ciechanowa, która zaradziła problemowi u mnie to lekkie rozwiercenie otworu który trzyma dyszel sprzęgu w lemieszu lokomotywy. Ma on dzięki temu większy luz i łatwiej się wychyla.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2010, 08:53 przez Gloow, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR182, PIKO
ES64 w oznaczeniu PKP IC
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Lokomotywa elektryczna Siemens ES ES64 U4 D
CHARAKTER PRODUKCJI
Wersja limitowana, wykonana na zamówienie sklepu MODELMANIA
NUMER KATALOGOWY MODELU
71403
ZARZĄD KOLEJOWY
PKP INTERCITY
EPOKA
V
Oznaczenie modelu
91 51 5 370 009-0 PL-PKPIC 1251
Uwagi
Kilka zdjęć Taurusa PKP IC
Oświetlenie 3-punktowe w kolorze żarówkowym (na zdjęciu niezbyt dobrze widoczne )
Napisy czytelne
Taurus porusza się płynnie, choć według mnie ma dość głośny napęd (może się dotrze? Może trzeba nasmarować?). Na 2 kołach (po jednym na wózek) są założone gumki przyczepnościowe.
Na ciasnych łukach i rozjazdach rurkowych loka przejeżdża bez problemów. Problemem (wadą?) jest dość sztywny sprzęg, który niechętnie odchyla się na boki i przy ciągnięciu wagonów za wózki (jak w Y-grekach), przednia oś wagonu jest wypychana z toru. Ilustruje to poniższe zdjęcie zrobione na łuku wewnętrznym rozjazdu IBW.
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Lokomotywa elektryczna Siemens ES ES64 U4 D
CHARAKTER PRODUKCJI
Wersja limitowana, wykonana na zamówienie sklepu MODELMANIA
NUMER KATALOGOWY MODELU
71403
ZARZĄD KOLEJOWY
PKP INTERCITY
EPOKA
V
Oznaczenie modelu
91 51 5 370 009-0 PL-PKPIC 1251
Uwagi
Kilka zdjęć Taurusa PKP IC
Oświetlenie 3-punktowe w kolorze żarówkowym (na zdjęciu niezbyt dobrze widoczne )
Napisy czytelne
Taurus porusza się płynnie, choć według mnie ma dość głośny napęd (może się dotrze? Może trzeba nasmarować?). Na 2 kołach (po jednym na wózek) są założone gumki przyczepnościowe.
Na ciasnych łukach i rozjazdach rurkowych loka przejeżdża bez problemów. Problemem (wadą?) jest dość sztywny sprzęg, który niechętnie odchyla się na boki i przy ciągnięciu wagonów za wózki (jak w Y-grekach), przednia oś wagonu jest wypychana z toru. Ilustruje to poniższe zdjęcie zrobione na łuku wewnętrznym rozjazdu IBW.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, 20:58 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości