EU46 (BR193) Piko

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 354
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 3 times

Re: EU46 (BR193) Piko

Postautor: przemcol » 31 gru 2017, 00:11

bankier pisze:Podczepię się pod temat - jaki dekoder polecacie?
Jak chcesz z dźwiękiem to polecam fabryczny zestaw PIKO, bardzo ładnie brzmi.


Awatar użytkownika
kuzynsamozlo
Posty: 183
Rejestracja: 30 lis 2008, 11:17
Lokalizacja: Rydułtowy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: EU46 (BR193) Piko

Postautor: kuzynsamozlo » 27 gru 2017, 07:53

Dokładnie tak.
Podziękowania dla kolegi.
markom
Posty: 678
Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Re: EU46 (BR193) Piko

Postautor: markom » 26 gru 2017, 23:01

Sorrki, mój błąd, pomyliłem loki :roll:
Odkręca się dwie śruby, znajdujące się po przekątnej pod wózkami, bliżej krawędzi budy.

markom pisze:Odkręcasz 4 śruby , znajdują się pod zgarniaczami, albo jak kto woli, na przedłużeniu zderzaków/buforów.
Awatar użytkownika
bankier
Posty: 443
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: EU46 (BR193) Piko

Postautor: bankier » 25 gru 2017, 21:26

Podczepię się pod temat - jaki dekoder polecacie?

ps. ze Świątecznego lenistwa nie chce mi się szukać ;) przynajmniej do środy...
markom
Posty: 678
Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Re: EU46 (BR193) Piko

Postautor: markom » 25 gru 2017, 21:20

Odkręcasz 4 śruby , znajdują się pod zgarniaczami, albo jak kto woli, na przedłużeniu zderzaków/buforów.
Awatar użytkownika
kuzynsamozlo
Posty: 183
Rejestracja: 30 lis 2008, 11:17
Lokalizacja: Rydułtowy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: EU46 (BR193) Piko

Postautor: kuzynsamozlo » 25 gru 2017, 20:57

Jak ściągnąć budę pod montaż dekodera ?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8301
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 35 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: EU46 (BR193) Piko

Postautor: ArturSchŁ » 11 lis 2017, 21:48

W uzupełnieniu pierwszego postu.

:arrow: Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
47380 - 91 80 6193 801-8 D-Rpool przewoźnika Railpool (DE), Ep. VI
47381 - 91 80 6193 870-3 D-DISPO przewoźnika MRCE (DE), Ep. VI
47382 - 91 80 6193 205-2 D-ELOC przewoźnika ELL (European Locomotive Leasing, DE) w barwach "RegioJet" (CZ), Ep. VI
47383 - 91 85 4475 401-6 CH-BLSC kolei BLS Cargo (CH), Ep. VI

:arrow: DCC
Model posiada gniazdo DCC Plux 22 zgodne z NEM 658, to chyba pierwsza lokomotywa z gniazdem 22 pin. Ciekawe jakie możliwości wykorzystania tych 22 pinów przewidziało Piko, dźwięk i co jeszcze ?
Przewidziano owalne gniazdo dla głośnika dynamicznego. Z naszych doświadczeń wynika, że są one mniej sprawne niż "kostka cukru". Zobaczymy gdy ktoś zainstaluje w niej dźwięk.
Piko rekomenduje moduł dźwiękowy 46198, który ma wtyk Plux 16.

:arrow: Kilka zdjęć:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

:arrow: Więcej: 47384
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1492
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: EU46 (BR193) Piko

Postautor: T_Domagalski » 01 sie 2017, 09:54

Zacznijmy od faktu, że PKP Cargo zamówiło 15 sztuk tej lokomotywy w wersji multi-system, z przeznaczeniem ich do ruchu transgranicznego między Niemcami, Austrią, Czechami i Słowacją.
W ruchu na terenie PL ostała się chyba tylko EU46-510, natomiast model PIKO ma numer 503. Tak więc nie łudźmy się, że to jest jakaś sonda polskiego rynku. To produkt przeznaczony głównie dla klientów z Niemiec, Austrii i Czech, po których to krajach kursują te lokomotywy...
Awatar użytkownika
bankier
Posty: 443
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: EU46 (BR193) Piko

Postautor: bankier » 31 lip 2017, 23:03

Nie wiem dlaczego kolejny raz pojawia się teza sondowania naszego rynku TT przez pryzmat lokomotywy, która z tradycjami PKP nie ma nic wspólnego? Czy ktoś oficjalnie ze strony PIKO potwierdził ten fakt? Wygląda to raczej na semantyczne nadużycie ;) Biorąc pod uwagę, że w H0 puścili EU07, Fiata i Byczka to jaki sens będzie miało testowanie tetetkowiczów przez Vectrona? Nie znam wyników sprzedaży u braci większych ale do testów najbardziej nadaje się Fiacik, który śmigał po obu stronach Odry. I pewnie miałby wzięcie za naszą zachodnią granicą (u nas pewnie nie ;) )
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 354
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 3 times

Re: EU46 (BR193) Piko

Postautor: przemcol » 31 lip 2017, 22:29

Czytając ulotkę z opisem części do Vectrona można ze śmiechu paść. :mrgreen: (Link w poście wyżej)
Kilka cytatów nazw części:
Ciało
Bar na dachu....
Krowa łapacz
Dyszel z wiosna
Krok w prawo / lewo
Bogie z etapów
Kroki
Roues ...
Krzewy piłka + wał.
Jak ktoś obejrzy instrukcję od ET22 w H0 to zobaczy że takich kwiatków tam nie ma. Do TT szkoda było na tłumacza. :mrgreen:
Co nie pasuje mi koncepcja sondowanie polskiego rynku TT przez Piko. Wygląda na wypust po jak najniższych kosztach. :cry:
Awatar użytkownika
Fructus
Posty: 37
Rejestracja: 03 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Rudno/Kraków
Been thanked: 1 time

EU46 (BR193) Piko

Postautor: Fructus » 16 lip 2017, 13:27

EU46-503

:arrow: Dokładna nazwa:
Elektrowóz Vectron BR 193 PKP Cargo VI 4 Pantografy

:arrow: Ilość osi:
4

:arrow: Producent modelu:
Piko

:arrow: Forma/Charakter produkcji:
Model wielkoseryjny.

:arrow: Numer katalogowy:
47384

:arrow: Zarząd kolejowy:
PKP Cargo

:arrow: Epoka:
VI

:arrow: Oznaczenie modelu:
EU46-503
91 51 5370 015-7 PL-PKPC

20535_112137.jpg
źródło: http://www.piko-shop.de
P_20170716_120521 kopia.jpg


instrukcja w formacie .pdf 7.03 MB

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość