EL100

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: drlukasz »

Zwężaki ma w ofercie Modart, użytkownik gemol
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: clipers »

Niestety do Chabowki w najblizszym czasie chyba sie nie wybiore ( z racji odleglosci) ale jesli sie nie myle jedna z firm na tym forum ma w ofercie takie wagony.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: oelka »

Za lokomotywą widać skład typowych polskich wagonów budowanych w okresie międzywojennym, nazywanych popularnie "zwężakami" lub "polskimi Hechtami". Do dzisiaj jeden wagon z tej rodziny można odnaleźć w skansenie, w Chabówce.
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: clipers »

Zgadza sie zdjecie nienajlepszej jakosci ale moze ktos rozpoznaje co tam z tylu stoi?
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 445
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: kaine »

Niestety zdjęcie nie poraża detalami ale sylwetki wagonów są widoczne.
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: ArturSchŁ »

clipers pisze:Niestety scan strony jest w PDF a ja nie wiem jak to konwert.
Otwierasz PDF, możesz obrócić widok o 90 st., Ctrl + L => na cały ekran, wtedy PrintScreen => masz obrazek strony w schowku.
Teraz wklejasz go w programie graficznym (np PAINT) lub do Worda.
W paint docinasz, pozostawiając co potrzebne, zapisujesz JPG.
Mając w word (lub w pdf) uruchamiasz narzędzie Windows "Narzędzie wycinanie" i obejmujesz to co ma się znaleźć, zapisujesz JPG.
Graficzkę JPG dajesz jako załącznik do postu.
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: clipers »

Odnalazlem zdjecie o ktorym wspominalem wczesniej. Pochodzi ono z czsopisma Modelarz z 1985 roku . Zdjecie jak wspominalem na peronie -stacja Warszawa Zachodnia- Lokomotywa EL101 z pociagiem dalekobieznym( tu sie pomylilem). Niestety scan strony jest w PDF a ja nie wiem jak to konwert. Moze kolega Piotr pomoze.
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 445
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: kaine »

Zgadza się , pożar magazynów w tle
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: oelka »

kaine pisze: I jeszcze to :
Obrazek
zdjęcie Leonarda Sempolińskiego
To tak poza wszystkim "to" jest wyjazd z Warszawy Wschodniej w stronę Warszawy Głównej w okresie okupacji. W tle widać pożar magazynów w pobliżu Warszawy Wschodniej 15 czerwca 1942r.
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: womo »

Na Youtube są filmy z Warszawy z XX lecia międzywojennego. Kiedyś je oglądałem i w 2 czy 3 były krótkie sceny i zdjęcia niestety tylko z parowozami ale wagony można zobaczyć jakie jeździły.
Np: tutaj na początku na moście i około 2.30
https://www.youtube.com/watch?v=_pu1a-KLUq8
A tu EP02 w 1972
https://www.youtube.com/watch?v=E6RgL7EnOK4
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: oelka »

W monografii El100 napisanej przez Pokropińskiego z 1995 roku jest zdjęcie El100 prowadzącej pociąg podczas przejazdu po wiadukcie, bez określenia miejsca wykonania zdjęcia.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: drlukasz »

Nie. W książce nie ma takiego zdjęcia.
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: clipers »

Wydaje mi sie ze kiedys widzialem w internecie zdjecie tej lokomotywy stojacej na peronie ( z wagonami chyba 1A) jako pociag podmiejski z Warszawy do Skierniewic. Byc moze zdjecie to pochodzi z ksiazki p. Pokropinskiego ktorej niestety nigdy w reku nie mialem. Jesli ktos z was takowa ksiazke posiada i mogl to potwierdzic....
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: oelka »

clipers pisze:Czy ktos z szanownych kolegow wie jakie sklady ciagnela ta lokomotywa zarowno przed jak i po wojnie.
Przed wojną lokomotywy El100 oraz wymiennie z El200 prowadziły pociągi zestawione ze składów wagonowych pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia i Zachodnia. Raczej nie pojawiały się w ruchu podmiejskim, ze względu na zapotrzebowanie na linii średnicowej.
Ciekawiej było w czasie okupacji, gdy poza pociągami pasażerskimi na linii średnicowej pojawiły się też transporty wojskowe. Prowadzone były albo trakcją parową, co jednak utrudniało korzystanie z tunelu, ze względu na zadymienie. Alternatywą były w tym momencie lokomotywy El100 jedna El200, improwizowane lokomotywy z wagonów silnikowych zespołów trakcyjnych, sprzęgniętych po dwa lub sprowadzone z Włoch lokomotywy E626.
Po wojnie odbudowano jedną lokomotywę El106, która od 1947 roku obsługiwała pociągi podmiejskie pomiędzy Warszawą Wschodnią i Otwockiem, czyli składy zestawione głównie z boczniaków. Od 1948 roku mogła obsługiwać również ruch pomiędzy Warszawą Wschodnią i Mińskiem Mazowieckim. Trudno jednak określić w tym momencie, czy były to tylko składy podmiejskie, czy też dalekobieżne. To drugie wydaje się być jednak mało prawdopodobne. Dopiero elektryfikacja trasy do Łodzi (1954) pozwoliła na wykorzystanie tej i innych lokomotyw elektrycznych (E110 (EP02), E150 (EP03), E499 (podczas prób)), w ruchu dalekobieżnym, który do 1967 roku z linii średnicowej korzystał w stopniu minimalnym.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: EL100

Post autor: drlukasz »

Wg. książki "Lokomotywy EP01" Bogdana Pokropińskiego.

Konstrukcja z 1934 roku, moc ciągła 1352kW, godzinna 1648kW, prędkość konstrukcyjna 110km/h, prędkość eksploatacyjna 100km/h
Testy i jazdy próbne na Grochowie oraz na odcinku Warszawa Wschodnia - Pruszków.
Początek służby w październiku 1937 - praca na linii średnicowej między W-wa Wschodnia a W-wa Zachodnia do przeciągania składów dalekobieżnych.
We wrześniu 1939 zniszczona została EL103. Pozostałe wcielone do Ostbahnu i przenumerowane z EL na E z zachowaniem numerów. W czasie okupacji pełniły tą samą służbę co w 1939 roku. W 1944 roku zniszczona została E101. E102, E104, E105 trafiły na teren RFN. Nigdy nie wróciły do kraju. Pudła zostały zezłomowane w 1958-59 roku. Wojnę przetrwała wyłącznie E106. Odbudowana w 1946 roku w Lubaniu Śląskim, wróciła do Warszawy na linię średnicową. Po zelektryfikowaniu wiedenki do Skierniewic i odbudowie WWK prowadziła pociągi z Mińska Mazowieckiego przez Warszawę do Żyrardowa i Mińsk - Warszawa - Skierniewice. W połowie lat pięćdziesiątych przekazana do Łodzi Olechowa. Wykorzystywana w ruchu pasażerskim do 1964r. Złomowana w 1968.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości