EL100
Moderator: mod-Tabor
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: EL100
Za lokomotywą widać skład typowych polskich wagonów budowanych w okresie międzywojennym, nazywanych popularnie "zwężakami" lub "polskimi Hechtami". Do dzisiaj jeden wagon z tej rodziny można odnaleźć w skansenie, w Chabówce.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10303
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: EL100
Otwierasz PDF, możesz obrócić widok o 90 st., Ctrl + L => na cały ekran, wtedy PrintScreen => masz obrazek strony w schowku.clipers pisze:Niestety scan strony jest w PDF a ja nie wiem jak to konwert.
Teraz wklejasz go w programie graficznym (np PAINT) lub do Worda.
W paint docinasz, pozostawiając co potrzebne, zapisujesz JPG.
Mając w word (lub w pdf) uruchamiasz narzędzie Windows "Narzędzie wycinanie" i obejmujesz to co ma się znaleźć, zapisujesz JPG.
Graficzkę JPG dajesz jako załącznik do postu.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: EL100
Odnalazlem zdjecie o ktorym wspominalem wczesniej. Pochodzi ono z czsopisma Modelarz z 1985 roku . Zdjecie jak wspominalem na peronie -stacja Warszawa Zachodnia- Lokomotywa EL101 z pociagiem dalekobieznym( tu sie pomylilem). Niestety scan strony jest w PDF a ja nie wiem jak to konwert. Moze kolega Piotr pomoze.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: EL100
To tak poza wszystkim "to" jest wyjazd z Warszawy Wschodniej w stronę Warszawy Głównej w okresie okupacji. W tle widać pożar magazynów w pobliżu Warszawy Wschodniej 15 czerwca 1942r.kaine pisze: I jeszcze to :
zdjęcie Leonarda Sempolińskiego
- womo
- Posty: 2390
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: EL100
Na Youtube są filmy z Warszawy z XX lecia międzywojennego. Kiedyś je oglądałem i w 2 czy 3 były krótkie sceny i zdjęcia niestety tylko z parowozami ale wagony można zobaczyć jakie jeździły.
Np: tutaj na początku na moście i około 2.30
https://www.youtube.com/watch?v=_pu1a-KLUq8
A tu EP02 w 1972
https://www.youtube.com/watch?v=E6RgL7EnOK4
Np: tutaj na początku na moście i około 2.30
https://www.youtube.com/watch?v=_pu1a-KLUq8
A tu EP02 w 1972
https://www.youtube.com/watch?v=E6RgL7EnOK4
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: EL100
Wydaje mi sie ze kiedys widzialem w internecie zdjecie tej lokomotywy stojacej na peronie ( z wagonami chyba 1A) jako pociag podmiejski z Warszawy do Skierniewic. Byc moze zdjecie to pochodzi z ksiazki p. Pokropinskiego ktorej niestety nigdy w reku nie mialem. Jesli ktos z was takowa ksiazke posiada i mogl to potwierdzic....
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: EL100
Przed wojną lokomotywy El100 oraz wymiennie z El200 prowadziły pociągi zestawione ze składów wagonowych pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia i Zachodnia. Raczej nie pojawiały się w ruchu podmiejskim, ze względu na zapotrzebowanie na linii średnicowej.clipers pisze:Czy ktos z szanownych kolegow wie jakie sklady ciagnela ta lokomotywa zarowno przed jak i po wojnie.
Ciekawiej było w czasie okupacji, gdy poza pociągami pasażerskimi na linii średnicowej pojawiły się też transporty wojskowe. Prowadzone były albo trakcją parową, co jednak utrudniało korzystanie z tunelu, ze względu na zadymienie. Alternatywą były w tym momencie lokomotywy El100 jedna El200, improwizowane lokomotywy z wagonów silnikowych zespołów trakcyjnych, sprzęgniętych po dwa lub sprowadzone z Włoch lokomotywy E626.
Po wojnie odbudowano jedną lokomotywę El106, która od 1947 roku obsługiwała pociągi podmiejskie pomiędzy Warszawą Wschodnią i Otwockiem, czyli składy zestawione głównie z boczniaków. Od 1948 roku mogła obsługiwać również ruch pomiędzy Warszawą Wschodnią i Mińskiem Mazowieckim. Trudno jednak określić w tym momencie, czy były to tylko składy podmiejskie, czy też dalekobieżne. To drugie wydaje się być jednak mało prawdopodobne. Dopiero elektryfikacja trasy do Łodzi (1954) pozwoliła na wykorzystanie tej i innych lokomotyw elektrycznych (E110 (EP02), E150 (EP03), E499 (podczas prób)), w ruchu dalekobieżnym, który do 1967 roku z linii średnicowej korzystał w stopniu minimalnym.
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: EL100
Wg. książki "Lokomotywy EP01" Bogdana Pokropińskiego.
Konstrukcja z 1934 roku, moc ciągła 1352kW, godzinna 1648kW, prędkość konstrukcyjna 110km/h, prędkość eksploatacyjna 100km/h
Testy i jazdy próbne na Grochowie oraz na odcinku Warszawa Wschodnia - Pruszków.
Początek służby w październiku 1937 - praca na linii średnicowej między W-wa Wschodnia a W-wa Zachodnia do przeciągania składów dalekobieżnych.
We wrześniu 1939 zniszczona została EL103. Pozostałe wcielone do Ostbahnu i przenumerowane z EL na E z zachowaniem numerów. W czasie okupacji pełniły tą samą służbę co w 1939 roku. W 1944 roku zniszczona została E101. E102, E104, E105 trafiły na teren RFN. Nigdy nie wróciły do kraju. Pudła zostały zezłomowane w 1958-59 roku. Wojnę przetrwała wyłącznie E106. Odbudowana w 1946 roku w Lubaniu Śląskim, wróciła do Warszawy na linię średnicową. Po zelektryfikowaniu wiedenki do Skierniewic i odbudowie WWK prowadziła pociągi z Mińska Mazowieckiego przez Warszawę do Żyrardowa i Mińsk - Warszawa - Skierniewice. W połowie lat pięćdziesiątych przekazana do Łodzi Olechowa. Wykorzystywana w ruchu pasażerskim do 1964r. Złomowana w 1968.
Konstrukcja z 1934 roku, moc ciągła 1352kW, godzinna 1648kW, prędkość konstrukcyjna 110km/h, prędkość eksploatacyjna 100km/h
Testy i jazdy próbne na Grochowie oraz na odcinku Warszawa Wschodnia - Pruszków.
Początek służby w październiku 1937 - praca na linii średnicowej między W-wa Wschodnia a W-wa Zachodnia do przeciągania składów dalekobieżnych.
We wrześniu 1939 zniszczona została EL103. Pozostałe wcielone do Ostbahnu i przenumerowane z EL na E z zachowaniem numerów. W czasie okupacji pełniły tą samą służbę co w 1939 roku. W 1944 roku zniszczona została E101. E102, E104, E105 trafiły na teren RFN. Nigdy nie wróciły do kraju. Pudła zostały zezłomowane w 1958-59 roku. Wojnę przetrwała wyłącznie E106. Odbudowana w 1946 roku w Lubaniu Śląskim, wróciła do Warszawy na linię średnicową. Po zelektryfikowaniu wiedenki do Skierniewic i odbudowie WWK prowadziła pociągi z Mińska Mazowieckiego przez Warszawę do Żyrardowa i Mińsk - Warszawa - Skierniewice. W połowie lat pięćdziesiątych przekazana do Łodzi Olechowa. Wykorzystywana w ruchu pasażerskim do 1964r. Złomowana w 1968.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości