EL100
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: EL100
Przed wojną EL100 przeciągała składy pasażerskie przez warszawską średnicę /W-wa Wsch-W-wa Zach./. Po wojnie początkowo też służyła do tego celu, a w miarę postępów elektryfikacji sieci prowadziła składy pasażerskie na coraz dłuższych odcinkach, najprawdopodobniej Łódź-Warszawa, a być może także na Śląsk. Do końca jej eksploatacji niewiele linii kolejowych było zelektryfikowanych.
- kaine
- Posty: 445
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: EL100
Marcin pewnie to samo co ciągała EP03
Innych wagonów nie spodziewam się niż te co są na zdjęciu bo EL.100 czyli EP01 występowała tylko w kilku sztukach:
"EP01 (EL100) - seria pierwszych w Polsce lokomotyw elektrycznych eksploatowanych na PKP, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii w zakładach: English Electric Co. Ltd, Metropolitan-Vickers Electrical Export Co. Ltd i Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie w 1934.
Opis i eksploatacja Zakup sześciu sztuk tych lokomotyw związany był z budową w Warszawie w 1933 kolejowej linii średnicowej z tunelem o długości 1,2 km. Ze względu na pracę w tunelu niezbędna była elektryfikacja odcinka i wycofanie z niego parowozów. Dwa egzemplarze zostały wyprodukowane w Anglii, a cztery pozostałe posiadały polską część mechaniczną wyprodukowaną w Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie i brytyjską aparaturę elektryczną, która została zamontowana przez Polaków pod kierunkiem brytyjskich inżynierów.
Lokomotywy oznaczone numerami od EL100 do EL106 rozpoczęły pracę na odcinku Pruszków - Warszawa - Otwock 15 grudnia 1936. Po wybuchu II wojny światowej jedna lokomotywa uległa zniszczeniu, a pozostałe przejął okupant. Po 1945 przetrwał tylko elektrowóz EL106 (po zmianie oznaczeń EP01), który w ruchu pasażerskim pracował do 1964, a ostatecznie zezłomowany został w 1968. Podczas powojennej eksploatacji stacjonował w lokomotywowni Łódź Olechów."
I jeszcze to :
zdjęcie Leonarda Sempolińskiego
Innych wagonów nie spodziewam się niż te co są na zdjęciu bo EL.100 czyli EP01 występowała tylko w kilku sztukach:
"EP01 (EL100) - seria pierwszych w Polsce lokomotyw elektrycznych eksploatowanych na PKP, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii w zakładach: English Electric Co. Ltd, Metropolitan-Vickers Electrical Export Co. Ltd i Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie w 1934.
Opis i eksploatacja Zakup sześciu sztuk tych lokomotyw związany był z budową w Warszawie w 1933 kolejowej linii średnicowej z tunelem o długości 1,2 km. Ze względu na pracę w tunelu niezbędna była elektryfikacja odcinka i wycofanie z niego parowozów. Dwa egzemplarze zostały wyprodukowane w Anglii, a cztery pozostałe posiadały polską część mechaniczną wyprodukowaną w Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie i brytyjską aparaturę elektryczną, która została zamontowana przez Polaków pod kierunkiem brytyjskich inżynierów.
Lokomotywy oznaczone numerami od EL100 do EL106 rozpoczęły pracę na odcinku Pruszków - Warszawa - Otwock 15 grudnia 1936. Po wybuchu II wojny światowej jedna lokomotywa uległa zniszczeniu, a pozostałe przejął okupant. Po 1945 przetrwał tylko elektrowóz EL106 (po zmianie oznaczeń EP01), który w ruchu pasażerskim pracował do 1964, a ostatecznie zezłomowany został w 1968. Podczas powojennej eksploatacji stacjonował w lokomotywowni Łódź Olechów."
I jeszcze to :
zdjęcie Leonarda Sempolińskiego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości