BR250/155, Tillig

Moderator: mod-Tabor

marcin r
Posty: 154
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 2 times

Re: BR250/155, Tillig

Postautor: marcin r » 11 wrz 2019, 08:50

Tillig zapowiada na 2020r model klubowy 502191 czyli prototypowa wersje 250ki. W 1974r powstały 3 prototypy elektryka serii 250. Od 1977r ruszyła produkcja wersji seryjnej. Prototypy różniły się wizualnie tym ze trzeci reflektor miały na kabiną maszynisty na dachu oraz większe okna czołowe a także brak charakterystycznych zgarniaczy. Dla zbieraczy taboru NRD w tym i dla mnie ten model to przysłowiowy strzał w dziesiątkę.
:arrow: http://www.mbs-sebnitz.de/media/catalog ... 93_CAD.jpg


Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 99
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Łódź

Re: BR250/155, Tillig

Postautor: Krzysiek » 04 mar 2008, 11:17

No cóż…
Były jeszcze czas BTTB, kiedy miałem pierwszą przygodę z BR250. Pamiętam, że kiedy zobaczyłem ją w łódzkim czujczynie, to na nią zachorowałem. Zebrałem wtedy wszystkie zaoszczędzone pieniądze. A była to niebagatelna wówczas suma 17 tysięcy i 10 tamtych złotych!!!
Kupiłem ją i z bijącym sercem postawiłem na makietowym torze. Uruchomiłem ją i… ZAPŁAKAŁEM!!! :cry:
Jazda straszna, telepało ją na boki, a siła pociągowa praktycznie żadna.
Szybko się jej pozbyłem. :/

Po wielu latach postanowiłem spróbować jeszcze raz i nabyłem BR155 Tilliga w malowaniu DB Cargo. TO BYŁ DOBRY ZAKUP. :D
Lok jeździ pięknie, siła pociągowa imponująca. Wykonanie i napisy nie budzą moich zastrzeżeń.

Zatem przedstawiam moją BR155 na mojej makiecie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tak wygląda odległość pomiędzy lokiem a pierwszym wagonem wyposażonym w KKS, przy czym lok ma wymieniony sprzęg na ten nowego typu:
Obrazek

Dla porównania odległość pomiędzy dwoma wagonami wyposażonymi w KKS:
Obrazek
Podsumowując – ja jestem ze swojej maszyny bardzo zadowolony.

Pozdrawiam wszystkich – Krzysiek.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2008, 11:46 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2072
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: BR250/155, Tillig

Postautor: oelka » 28 gru 2007, 02:48

et22 pisze:
Sprzęg mocowany jest do skrętnych wózków, co jest zgodne z orginałem
Oj chyba jednak nie, czołownica nie jest skrętna, a do niej zamocowany jest sprzęg w orginale.
W oryginale, jak w wiekszosci wspolczesnych lokomotyw czolownica jest zamontowana na ostoi pudla.
W modelu Tilliga tez tak jest. Inaczej bylo w modelu z czasow BTTB, gdzie czolownica byla niezgodnie z rzeczywistoscia polaczona z wozkiem.
Natomiast sprzeg modelowy jest, tak jak i byl montowany do wozkow. Ale sprzeg modelowy nie jest i nie moze byc zgodny z oryginalem.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 gru 2007, 08:20 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 480
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: BR250/155, Tillig

Postautor: et22 » 27 gru 2007, 22:09

Sprzęg mocowany jest do skrętnych wózków, co jest zgodne z orginałem
Oj chyba jednak nie, czołownica nie jest skrętna, a do niej zamocowany jest sprzęg w orginale.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2007, 08:20 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8289
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 34 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

BR250/155, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 26 gru 2007, 22:27

BR 250/155

:arrow: DOKŁADNA NAZWA MODELU
Elektryczna lokomotywa towarowa BR 155 kolei DB Cargo/elektrische Güterzuglokomotive Baureihe 155.

:arrow: ILOŚĆ OSI
6

:arrow: DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: FORMA
Model gotowy

:arrow: TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego.

:arrow: CHARAKTER PRODUKCJI
Model wielkoseryjny.

:arrow: NUMER KATALOGOWY MODELU
02334

:arrow: ZARZĄD KOLEJOWY
DB Cargo

:arrow: EPOKA
V

:arrow: STACJONOWANIE/DATA
Dresden

:arrow: ELEMENTY SPECYFICZNE
Brak

:arrow: Wersje modelu
02330 - BR 250 112-0 (BTTB) / BR 250 122-9 (TILLIG), DR, Ep. IV
02332 - BR 155 031-8 (BTTB Zeuke) / BR 155 142-3 (Tillig), DR, Ep. IV/V
02334 - BR 155 158-9, DB Cargo, Ep. V
02335 - BR 155 233-0, DB AG, Ep. V
02336 - BR 155, Railion, Ep. V.

:arrow: SPRZĘG
Model nie posiada KKS-u ani gniazda NEM.

:arrow: NAPĘD
Silnik 3 biegunowy; 2-ie masy kinetyczne, cicha, płynna jazda. Napęd na wszystkie zestawy kołowe, dwie obręcze przyczepnościowe.

:arrow: OŚWIETLENIE
3białe/2czerwone, zależne od kierunku jazdy, LEDy, kiepsko świecą białe.

:arrow: UWAGI
Moim zdaniem udany model. Odbiór prądu z szyn lub pantografów. Ładnie oddane nadwozie. Przechodzi bez problemów przez łuki R286. Sprzęg mocowany jest do skrętnych wózków, co jest zgodne z orginałem. Godny naśladowca BR 250 BTTB, wczesna konstrukcja Tilliga - dziś już pewne rozwiązania są przestarzałe (sprzęgi, oświetlenie).


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nasze dyskusje o tym modelu : TU i TU.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2008, 14:09 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość