BR1020/E94, Tillig

Moderator: mod-Tabor

marcin r
Posty: 120
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 2 times

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: marcin r » 13 paź 2018, 15:37

Klasyka elektrowozów.

Added in 21 minutes 48 seconds:
W czasie wojny gdy w 1940r pierwsze fabrycznie nowe E94 wchodziły do ruchu zawitał także na ważną magistrale z Berlina do Monachium. Oczywiście do samego Berlina sieci nie było. Zalektryfikowano brakujący odcinek z Saalfeld do Lipska. Nowe krokodyle brały ruch towarowy a także jako lokomotywa na popychu do pociągów pospiesznych do Monachium na trudnym górski odcinku w okolicach stacji Probstzella. Ciekawy to był widok na starych fotkach. E18 lub E19 z przodu jako lok pociągowy a z tyłu na popychu E94. Krokodyle w pracy popychowej zastąpiły parowozy tendrzak br95 w tej pracy. Po wojnie stacja Probstzella stała się stacją graniczną między państwami niemieckimi.


Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8153
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times
Kontaktowanie:

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 13 paź 2018, 14:58

Nową edycję E94 dostajemy w twardym kartonowym pudełku 29 x 8 x 5 cm z nasuniętym "rękawem" z przezroczystą szybką, jakie znamy z wcześniejszych wypusków. Pudełko opatrzone jest ascetyczna naklejką z numerem katalogowym i krótkim opisem.
01.jpg


Po otworzeniu pudełka i wyjęciu ulotki, pojawia nam się lokomotywa zapakowana w piankę, z dwóch stron plastikowe unieruchomienia modelu, wkładka pomiędzy kołami i papierowa oraz foliowa przekładka umożliwiające bezpieczne wyciągniecie lokomotywy z pianki. W małym zagłębieniu woreczek z detalami do zamontowania.
02.jpg
03.jpg
04.jpg


O ile zdjęcie górnej pokrywy, celem wymiany zaślepki na dekoder, okazuje się proste:
05.jpg

...o tyle zdjęcie nosków i pudła już takie oczywiste nie jest. Okazuje się jednak, iż sposób mocowania nie odbiega znacząco od konstrukcji BTTB, plastiki są jednak lepiej spasowane. Po bokach są zatrzaski, a zdejmujemy wpierw noski, później budę, lekko odchylając boczne powierzchnie (paznokciami) na zewnątrz.
06.jpg
07.jpg


Po zdjęciu obudowy ukazuje nam się zabudowany praktycznie w 100% werk lokomotywki.
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg

Czemu o tym piszę ? Bo korci mnie wstawienie dekodera dźwięku do niej. Jedyna przestrzeń na głośniczki to wnętrza kabin, gdzie dostępna wysokość na głośnik to ok. 7 mm - mało. Można by zmodyfikować PCB (uciąć) by uzyskać jeszcze 1 lub 2 mm.
Hmm... Zobaczymy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8153
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times
Kontaktowanie:

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 31 sie 2018, 17:41

W jesiennych nowościach Tilliga na 14 stronie dźwięk do nowej E94:
Przechwytywanie.JPG

Jeśli się ktoś skusi, poproszę o recenzję.

:arrow: https://www.elriwa.de/detail/index/sArticle/111520
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8153
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times
Kontaktowanie:

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 26 sie 2018, 18:49

Piękny, z tymi beczkami !!
:)
et22
Posty: 473
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: et22 » 26 sie 2018, 17:18

marcin r
Posty: 120
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 2 times

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: marcin r » 26 sie 2018, 14:57

Ciekawe czy będzie też wersja oceanblue DB ep4. BttB zrobiło kiedyś a w oryginale był tylko jeden egzemplarz w tym malowaniu BR194 -178
Wojtek_Kraków
Posty: 648
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: Wojtek_Kraków » 26 sie 2018, 09:08

No fajnie to wygląda. I w końcu inne rozwiązanie napędu.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8153
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times
Kontaktowanie:

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 26 sie 2018, 08:25

meb.2018.08.66.jpg
meb.2018.08.67.jpg

Artykuł o E94 Tillig'a w ModellEisenBahner 8/2018, s. 66-67.

miba.2018.09.102.jpg
miba.2018.09.103.jpg

... i MIBA 9/2018, s. 102-103.

Jeszcze zbliżenie obrazka rozłożonej loki:
Przechwytywanie.JPG
Wojtek_Kraków
Posty: 648
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: Wojtek_Kraków » 08 sie 2018, 12:38

piotrek092 pisze:Oba RAL 6007, 7022 są w ofercie Weinerta, lub MMC Crottendorf. Można zamówić w ulubionego naszego sprzedawcy.
No tylko że weinert wychodzi jeszcze drożej niż setka samochodowego (też znalazłem).
Kupiłem vallejo. Zobaczymy jak wyjdzie. Jakby co to nie będzie problemu ze zmywaniem. A jak będzie ok to pójdzie bezbarwna emalia na to i już.

ArturSchŁ pisze:Na TT-Weekendzie miał także premierę: Tillig Art-Nr. 04411, DR, Ep. III
No moja taka piękna nie będzie ale coś tam jej dorobię żeby niebyła taka smutna ;)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8153
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times
Kontaktowanie:

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 08 sie 2018, 12:32

Na TT-Weekendzie miał także premierę: Tillig Art-Nr. 04411, DR, Ep. III
04411.jpg

kolegi Marcina R
piotrek092
Posty: 951
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Been thanked: 9 times

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: piotrek092 » 08 sie 2018, 11:34

Oba RAL 6007, 7022 są w ofercie Weinerta, lub MMC Crottendorf. Można zamówić w ulubionego naszego sprzedawcy.
Wojtek_Kraków
Posty: 648
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: Wojtek_Kraków » 08 sie 2018, 11:27

Autolakiery.pl
Kompleksowa obsługa lakierni
Kraków ul. Faustyny 1
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1169
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 36 times
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: wicy » 08 sie 2018, 11:03

Wojtek_Kraków pisze:Najłatwiej pewnie by było iść do mieszalni ale najmniejsza ilość to 100ml i kosztuje 30 zł.

Gdzie? Co to za firma?
Wojtek_Kraków
Posty: 648
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: Wojtek_Kraków » 08 sie 2018, 10:05

Koledzy czy kojarzycie jaki kolor ral był używany na dach i budę zielonego krokodyla?
Według tego linka: http://www.bahnstatistik.de/RAL.htm#7 wychodzi mi:
- buda RAL6007
- dach 7022
Drugą kwestią jest odnalezienie farb modelarskich które będą odpowiednikami powyższych nr ral.
Wychodzi mi że z linii vallejo to nr odpowiednio 71.019 oraz 70.897. Ale trochę ciemne te kolory mi sie wydają.
Pomijam fakt, że w różnych tabelach przelicznikowych, zdarzają się różnice w nr farb dla danego producenta.
It tak np w jednej dla humbrola jest 30 a w innej 105 lub 116 (np dla ral6007).
Te dla valljo najczęściej się pokrywały w różnych tabelkach.
Najłatwiej pewnie by było iść do mieszalni ale najmniejsza ilość to 100ml i kosztuje 30 zł.
Słaba opcja przy odnawianiu starego modelu.
A miałem wymienić tylko kardan... ;)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8153
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times
Kontaktowanie:

Re: BR1020/E94, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 12 maja 2018, 20:44

Po ponad 10 latach, od poprawienia konstrukcji BTTB, Tillig ogłosił na FB, iż do handlu trafia kolejna, III już generacja E94.

Dostępny jest już PDF z opisem części składowych: TU, ulotka także po polsku.

Wyczytałem w niej, że możliwe jest zastosowanie dekodera (Next18) dźwiękowego:
Model można wyposażyć w dźwięk. W przypadku E94 zalecamy użycie modułu dźwiękowego (nr art. 66053). Dalsze wskazówki montażowe znajdą Państwo w instrukcji obsługi dołączonej do modułu dźwiękowego.
Przeglądam obrazki i nie widzę gdzie przewidziano miejsce na głośnik. Ktoś rozwikła zagadkę ??

Fragment instrukcji:
Stosując dekoder Tillig nr art. 66036 realizowane są następujące funkcje:
• F0 = zależna od kierunku jazdy zmiana światła białego (Rh 1020 białe/czerwone)
• F1 = wyłączone światło boczne pociągu z przodu (także w połączeniu ze światłem manewrowym)
• F2 = wyłączone światło boczne pociągu z tyłu (także w połączeniu ze światłem manewrowym)
• F3 = bieg manewrowy
• F3 + F0 = niezależne od kierunku jazdy obustronne światło trzypunktowe białe + światło manewrowe
• F4 = wyłączalne opóźnienie dojeżdżania i hamowania

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość