Pętla zwrotna

Prąd i elektronika na makiecie

Moderator: mod-Elektryka i DCC

ODPOWIEDZ
r_mik
Posty: 63
Rejestracja: 30 lip 2009, 20:25
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: r_mik »

andsaw pisze:Czy ktos uzywal tego modulu. Przesylam link: http://www.ldt-infocenter.com/ksmsg.htm
Strasznie skomplikowany i wymaga dodatkowego zasilania. Spróbuj tego:
AVT-5259
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, 16:27 przez r_mik, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wmac27
Posty: 397
Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
Lokalizacja: Dolice
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: wmac27 »

Martinezo ma dobre moduły pętli. Mam ich 2 sztuki na swojej makiecie. Działają ok. No i są tańsze od Conrada.
Napisz do Marcina bezpośrednio: martinezo@martel.pl
Jest teraz na "zesłaniu" ale od poniedziałku już bedzie u siebie.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 22:24 przez wmac27, łącznie zmieniany 1 raz.
andsaw
Posty: 61
Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: andsaw »

Witam
Dzieki za informacje i czekam na dalsze wiesci.
Ten modul z conrada bralem rowniez pod uwage ale zobaczymy.
Pozdrowienia
Awatar użytkownika
kolejarz
Posty: 408
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: kolejarz »

Skontaktuj się z Martinezo poprzez klasycznego emalia: martinezo|małpa|martel.pl
Nie wchodzi na forum bo mu hasło zginęło...
Ostatnio zmieniony 05 paź 2011, 08:53 przez kolejarz, łącznie zmieniany 1 raz.
cichonęk
Posty: 485
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: cichonęk »

Witam, ostatnio zakupiłem MPZ (moduł pętli zwrotnej) produkcji p. Marka Gurczyńskiego (na Allegro koszt 80 zł + koszty wysyłki). Na adres e-mail wyślę Ci info jakie otrzymałem od producenta w postaci pliku pdf. Jeśli jesteś jeszcze w stanie trochę poczekać, to w następny weekend wykonam jazdy próbne i podzielę się wrażeniami. Moduł wg zapewnień producenta oprócz funkcji przeciwzwarciowej potrafi również za pomocą torów z czujnikiem przełączać np. automatycznie zwrotnicę, semafory itd., czyli łączy w sobie również funkcję wcześniejszego modułu tego producenta MZT (modułu zajętości toru). Więcej o tym problemie zostało napisane tutaj . Tak jak powiedziałem moduł zostanie dopiero przetestowany przeze mnie ale wg informacji producenta zapowiada się interesująco - pozdrawiam
Awatar użytkownika
kolejarz
Posty: 408
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: kolejarz »

Spróbuję się skontaktować z kolegą Martinezo w Twojej sprawie
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: Samowarek »

andsaw
Posty: 61
Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: andsaw »

A no dlatego, ze od miesiaca nie mam zadnej informacji?????
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: ArturSchŁ »

andsaw pisze:Czy ktoś używał tego modułu.
Czemu szukasz tak daleko ?? Najtaniej będzie u kolegi Martinezo !!
andsaw
Posty: 61
Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: andsaw »

Witam
Dzieki za wszelkie informacje.
Znalazlem inny modul petli pracujacy w innym systemie, bezzwarciowym.
Czy ktos uzywal tego modulu.
Przesylam link:
http://www.ldt-infocenter.com/ksmsg.htm
andrzej
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: ArturSchŁ »

Na swojej makiecie nie stosuję żadnych fabrycznych przyłączy przewodów do szyn, tylko lutuję. Szyny na łączeniach także lutuję mimo używania wsówek łączących (tory modelowe).
Szyny najlepiej docinać tarczką modelarską (np. Proxxon):
Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2011, 09:06 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
andsaw
Posty: 61
Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: andsaw »

I ostatnie pytanie, czy przecinac tory i lutowac modul czy montowac fabryczne z podlaczeniem, jezeli tak jakie pasuja najlepiej.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: ArturSchŁ »

andsaw pisze:... w dalszym ciagu nie wiem gdzie zamontowac tory przerywajace, ...
Proszę:
Obrazek
andsaw
Posty: 61
Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: andsaw »

Sklad z kilkoma wagonami powinien zmiescic sie bez problemu ale w dalszym ciagu nie wiem gdzie zamontowac tory przerywajace, ile sztuk oraz ile modulow petli.
Dzieki za wszelkie informacje.
Andrzej
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Pętla zwrotna

Post autor: ArturSchŁ »

Tak, zwarcie może powodować tylko czerwony tor.
Patrz, w jaki sposób tor przebiega od rozjazdu nr 3 (w prawo ku rozjazdowi nr 4), tak jakbyś siedział w kabinie lokomotywy, zwracając uwagę na lewą/prawą szynę. Po dokonaniu całego oblotu makiety wracasz do rozjazdu nr 3 (od lewej) i masz cały czas zgodne kierunki (szyna prawa/lewa) co oznacza, że nie ma zwarcia.
Dokładnie odwrotnie masz, gdy będziesz podążał w ten sposób, przez tor czerwony.

PS: słuszne jest to, o czym wspomniał Bartek czyli odległość przecięcia toru od rozjazdu, ale tor czerwony (po odcięciu fragmentów przy rozjazdach), też nie może być za krótki, bo jednoczesne najechanie przodem składu na końcowe przecięcie, gdy tył składu jeszcze nie dotarł do pierwszego przecięcia, powoduje zwarcie.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 07:40 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i DCC”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości