W CV27 ustawiasz, który rodzaj asymetryczności zasilania (na lewej lub na prawej szynie) ma powodować automatyczne zatrzymanie, o ile oczywiście dekoder obsługuje tę funkcję. Co do zasady powinien być ustawiony tylko jeden z tych bitów, więc jadąc w przeciwną stronę lokomotywa powinna nie reagować na asymetrię i nie zatrzymywać się.ArturSchŁ pisze:Nie pamiętam jak zadziała układ "ABC" dla pociągów jadących w stronę przeciwną.
Problem z ABC jest tylko taki, że odcinek izolowany musi być na tyle długi, a wybieg w lokomotywie na tyle krótki, żeby cały pociąg zdążył wyhamować na tym odcinku. Trzeba uwzględnić fakt, że każda metalowa oś wagonu lub wózek pokonujący granicę sekcji będzie powodował chwilowe zwarcia, więc 100% pewność zatrzymania będziemy mieli, gdy długość_odcinka_izolowanego >= długość_pociągu + wybieg_lokomotywy.
Dlatego DCC jest słabe, jeśli chodzi o układy automatyki....