Wagony z rodziny 1A

PROJEKTY

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 861
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: brovarek »

Dzięki, teraz w końcu mi się rozjaśniło jak dokładnie zmontować te elementy.
Błąd mimo to jest , wystarczy poprawić rysunek, M
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: Marek TT »

Jeszcze jedno z prawej strony tych czterech otworów do mocowania skrzyni akumulatorowej masz dwa otwory do zamocowania podstawek pod zbiornik powietrza.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: Marek TT »

Nie do końca.
Skrzynia akumulatorowa przychodzi tak jak na zdjęciu tylko po drugiej stronie podwozia.
Są tam cztery otwory do montażu stelaża podtrzymującego skrzynię akumulatorową.
Po tej stronie co na zdjęciu montujemy drugą węższą skrzynkę tylko przesunięta jest bardziej w lewo. Przy samej krawędzi są dwa otwory do jej zamocowania na dwóch podpórkach mocowanych z boku skrzyni.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 861
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: brovarek »

Marek TT pisze:Według mnie podwozie poskładało mi się dobrze.
1. należy zawinąć bolki - to nieco usztywni blaszkę
2. do podwozia należy montować podłużnice te płaskie beleczki
3. do podwozia montujemy konstrukcję podciągu/ te ażurowe elementy/ wg. rysunków
i tu jest cały myk - należy jednocześnie montować /składać na razie bez lutowania/
elementy podciągu, elementy ciągła hamulca wraz z cylindrem hamulcowym i podłużnice /te długie płaskie belki/.
Wszystko jest poprzeplatane więc trzeba na sucho złożyć a potem dopiero od drugiej strony lutować.
Należy pamiętać że podłużnice składają się z dwóch części z przesuniętymi wypustkami do dopasowania do otworów w podwoziu.
Najlepiej najpierw po złożeniu na sucho tego wszystkiego podlutować w pierwszej kolejności podłużnice - to bardzo usztywni podwozie i zapobiegnie wyginaniu.

4. do podwozia mocujemy poprzeczne belki odpowiednio wygięte podstawa wózków - z tym jest też trochę zabawy by nałożyć na ukośne poprzecznice.
5. do podwozia montujemy KKS i pozostałe elementy skrzynki

To tyle tak na szybko - miłej zabawy :mrgreen:
Pomimo braku czasu zauważyłem , że w opisie jest najprawdopodobniej błąd. Otóż w miejscu montażu opisanej jako P3b należy wlutować P3c i odwrotnie. Na P3b nie da się osadzić skrzyni akumulatorów.
A czy podwozie jest odwracalne? Otwory nie są symetryczne - znaczy nie wszystkie.
Załączniki
Podwozie 5A
Podwozie 5A
Ostatnio zmieniony 27 mar 2013, 08:50 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 861
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: brovarek »

Doczytałem, podwozie spróbuje składać w Święta, niestety teraz nie mam czasu.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: Marek TT »

Z tym, że w 8A i 108A jest nieco inne podwozie.
Nie ma w nich ażurowej konstrukcji podciągu i płaskich długich podłużnic.
Na podwoziu są tylko poprzecznice - te malutkie paseczki.
Podłużnice dla usztywnienia podwozia mocujemy tak jak napisano w instrukcji od góry.
Podwozie 8A i 108A składa się duzo prosciej niż 5A i 7A. :D
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 861
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: brovarek »

A i widzisz, dzięki za rady. Na razie nie przymierzałem się jeszcze do podwozia , o masakrze napisałem widząc zdjęcia z Grześkowej instrukcji. Mam do poskładania 5A i 8A , robię je razem, więc troszkę się wlecze.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: Marek TT »

Przepraszam mały błąd w pkt. 2 powinno być najpierw poprzecznice /te malutkie beleczki/. :oops:
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: Marek TT »

Według mnie podwozie poskładało mi się dobrze.
1. należy zawinąć bolki - to nieco usztywni blaszkę
2. do podwozia należy montować podłużnice te płaskie beleczki
3. do podwozia montujemy konstrukcję podciągu/ te ażurowe elementy/ wg. rysunków
i tu jest cały myk - należy jednocześnie montować /składać na razie bez lutowania/
elementy podciągu, elementy ciągła hamulca wraz z cylindrem hamulcowym i podłużnice /te długie płaskie belki/.
Wszystko jest poprzeplatane więc trzeba na sucho złożyć a potem dopiero od drugiej strony lutować.
Należy pamiętać że podłużnice składają się z dwóch części z przesuniętymi wypustkami do dopasowania do otworów w podwoziu.
Najlepiej najpierw po złożeniu na sucho tego wszystkiego podlutować w pierwszej kolejności podłużnice - to bardzo usztywni podwozie i zapobiegnie wyginaniu.

4. do podwozia mocujemy poprzeczne belki odpowiednio wygięte podstawa wózków - z tym jest też trochę zabawy by nałożyć na ukośne poprzecznice.
5. do podwozia montujemy KKS i pozostałe elementy skrzynki

To tyle tak na szybko - miłej zabawy :mrgreen:
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 861
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: brovarek »

Wózki poskładały się fajnie, bardzo dobrze się toczą, ale podwozie wygląda na masakryczne w wykonaniu, chętnie bym poczytał w kilku słowach ekstra o montażu. ;)
Ps. Niestety jakość instrukcji naszych producentów taboru spadła do poziomu obrazków, proszę o instrukcję dla zielonych :mrgreen:
Załączniki
Wózek 5A ModArt bez proądnicy
Wózek 5A ModArt bez proądnicy
Ostatnio zmieniony 26 mar 2013, 10:53 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: gemol »

Dlatego napisałem, że jeszcze niekompletna. :D W trakcie robienia instrukcji okazało się, jakich zdjęć mi jeszcze brakuje, a że modele mam już pomalowane, a zdjęcia czarnego podwozia nie będą dobrze widoczne, więc montuję kolejne. Lada dzień uzupełnię.
S1-S4 to takie prymitywne noże do nadania kształtu /przetoczenia/ plastikowym prętom.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: Marek TT »

Pasowały by jeszcze opisy;
-części S1-S5
-sposób przytwierdzenia wózka do podwozia
-montaż akcesoriów od spodu do podwozia/cylinder hamulcowy, skrzynie, zbiornik, tablice przestawcze/
Zdjęcia przy powiększeniu robią się niewyraźne.
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: gemol »

Instrukcja, jeszcze niekompletna, ale większość już jest, wisi pod adresem:
http://www.modart.republika.pl/ins5A.pdf
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: gemol »

Jutro, najdalej pojutrze wysyłam. Jeśli ktoś życzy sobie odebrać na zlocie w Sosnowcu - nie ma problemu.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
devonn
Posty: 85
Rejestracja: 08 cze 2008, 16:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Wagony z rodziny 1A

Post autor: devonn »

Oczywiście tylko na kalki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „MOD-ART”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości