Gagarin by Modart-Projekty

PROJEKTY

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Philipp
Posty: 91
Rejestracja: 05 lis 2008, 16:21
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Gagarin by Modart-Projekty

Post autor: Philipp »

@ Ranger

Thank you for this tip. :)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Gagarin by Modart-Projekty

Post autor: Ranger »

To masz problem... ;)

Phillip, I suggest U to change front windows because now it looks ugly. Here U can find some parts to Gagrin including front windows.

Besides I've got one set of windows too.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2009, 10:51 przez Ranger, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
SU46-046
Posty: 196
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:20
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Gagarin by Modart-Projekty

Post autor: SU46-046 »

Jeśli pisałbyś po niemiecku zrozumiałbym 100% więcej...
Awatar użytkownika
Philipp
Posty: 91
Rejestracja: 05 lis 2008, 16:21
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

ST44-349 version 2.1

Post autor: Philipp »

Hi there,

in Roßwein i got a body of ST44-349. My Gagarin oparated there with a passenger train.

Since some days i tune and finish it.
First i cleaned the etched lettering with fine sandpaper. After that i fixed new etched nameplates from Ostmodell. They are in scare H0 but they are only a little bit bigger than graven namenplate.
Now i gave this body some patina with powder.
A difficuilt job was the big lamps to get their light. I bought rod from acryl glass and made 4 optical fibers. After that i drilled a hole from 0,8mm in each optical fiber and filled the hole with dark red colour. The look is amazing! 8)
Also i turned the lamp rings. Now you have one simulated fixing on the upper side.

The chassis is 0,8mm deeper than original Gagarin from Tillig. For it you have to make some milling work in the frame. If you want i show the steps.
After weathering i set a course in red and white. I will continue it if i take a look on more photos. ;)
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 12:43 przez Philipp, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Gagarin by Modart-Projekty

Post autor: gemol »

Przydział lokomotywy w białym prostokącie obowiązuje od lat 70. Zmieniała się tylko jego treść. Inną rzeczą jest, czy norma ta była przestrzegana.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Gagarin by Modart-Projekty

Post autor: tete »

OK. Dzięki za wyjaśnienia ;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ST44-349 i ST44-345

Post autor: oelka »

tete pisze:OK. Chodzi mi o napisy na białym prostokącie z przodu budy. Z tego co wiem ten rodzaj malowania obowiązywał(uje) w epoce V więc i bufory winny być prostokątne.
Oznaczenie przydziału (dyrekcja i lokomotywownia) obowiązywało już w końcu lat 80.
Nawet wcześniejsze numery (do 400) je mają (tu ST44-324 z trójdzielną żaluzją)
Zdjęcia z galerii internetowych nie są do końca reprezentatywne, ponieważ prezentują najczęściej zdjęcia z ostatnich mniej więcej 10 lat.
Tymczasem w jednej w monografii Węzła w Tarnowskich Górach, można znaleźć zdjęcie np. ST44-666 z buforami o okrągłych tarczach (w 1995 roku), a ST44-163 jeszcze 10 lat później. Albo ST44-957.
Ale dla równowagi są też liczne zdjęcia z lat 70 przedstawiające lokomotywy wyposażone już w tarcze prostokątne np. ST44-224 w 1977 roku, czy ST44-653 oraz 1004 dwa lata wcześniej. Trzeba jednak pamiętać, że lokomotywa żyje własnym życiem wyznaczanym przez terminy i zakres napraw okresowych i głównych. W związku z czym nie da się stosować szerokich uogólnień. Jeśli nie interesuje nas pojazd w stanie fabrycznym, to trzeba szukać dokumentacji pokazującej wygląd konkretnego egzemplarza w wybranym przedziale czasowym. W przypadku ST44 trzeba wziąć pod uwagę, że podczas napraw potrafiono zamienić miedzy egzemplarzami żaluzje trójdzielne na dwudzielne (np. ST44-001 !! ), likwidowano lub tez nie listwy na ścianie czołowej, wymieniano bufory i niekoniecznie zawsze na prostokątne (brano często, takie, jakie były pod ręką), więc mogło być i tak, że na każdej czołownicy były inne.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 paź 2009, 10:25 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: ST44-349 i ST44-345

Post autor: tete »

oelka pisze:... na lokomotywach nie podawało się i nie podaje się nadal stacji macierzystej.
OK. Chodzi mi o napisy na białym prostokącie z przodu budy. Z tego co wiem ten rodzaj malowania obowiązywał(uje) w epoce V więc i bufory winny być prostokątne. Dajmy na to w galerii WRP niemal nie ma żadnego zdjęcia ST44 z buforami okrągłymi.... No chyba że się mylę to mnie naprostujcie. Takie mam spostrzeżenie...

Nawet wcześniejsze numery (do 400) je mają (tu ST44-324 z trójdzielną żaluzją):
Obrazek
źródło: (WRP) http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ode=search

i tu:
Obrazek
źródło: http://darek1983.wrzuta.pl/obraz/0aKhO0 ... icy_w_elku
Ostatnio zmieniony 27 paź 2009, 20:23 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ST44-349 i ST44-345

Post autor: oelka »

tete pisze:Zdaje się że loki z opisem macierzystej stacji na białym tle (biały prostokąt - kalki) tle to już epoka V.... więc i bufory prostokątne... czy się mylę ;)
Mylisz się przynajmniej o tyle, że na lokomotywach nie podawało się i nie podaje się nadal stacji macierzystej.
Stacje macierzysta nanosi się na wagonach.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 27 paź 2009, 18:23 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: ST44-349 i ST44-345

Post autor: tete »

pamelar pisze:Kolejne dwie maszyny czekają na wypełnienie kontraktu. Stoją gotowe do...
A czemu bufory są okrągłe a nie prostokątne? Zdaje się że loki z opisem macierzystej stacji na białym tle (biały prostokąt - kalki) tle to już epoka V.... więc i bufory prostokątne... czy się mylę ;)
Ostatnio zmieniony 27 paź 2009, 18:23 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Gagarin by Modart-Projekty

Post autor: pamelar »

Pewnie, że można:

wszystko tu.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 09:44 przez pamelar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zielonek
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2007, 09:57
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Re: Gagarin by Modart-Projekty

Post autor: Zielonek »

Jeśli można:)

Jaka cena Gagarina?
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Gagarin by Modart-Projekty

Post autor: pamelar »

Pożyjemy... zobaczymy...
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Gagarin by Modart-Projekty

Post autor: Kilkujadek »

Miałem na myśli raczej kolejną serię np. z żółtym czołem :P
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Gagarin by Modart-Projekty

Post autor: pamelar »

Podzielimy na mniejsze to duże zlecenie i damy radę!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „MOD-ART”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości