Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

PROJEKTY

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Paweł Basiński
Posty: 584
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: Paweł Basiński »

gemol pisze:Wypadałoby zrobić wtedy całą wykolejnicę - pomyślę.
O tak - poprosimy - się przyda polska produkcja :)

Paweł
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 08:37 przez Paweł Basiński, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: tete »

gemol pisze:Wypadałoby zrobić wtedy całą wykolejnicę - pomyślę.
GIT :D --- aczkolwiek mam HEKTTORA (ale bez imitacji napędu i latarni). Ale gdyby była w ofercie mod-art cała wykolejka --- i tak wezmę ;)
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 08:37 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: gemol »

Wypadałoby zrobić wtedy całą wykolejnicę - pomyślę.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: tete »

gemol pisze:Problem żaden. Dorobię zestaw uzupełniający.
Muszę przyznać, że MOD-ART świetnie wywiązał się z obietnicy i latarnia na symetryczny szybko znalazła się w ofercie. Czy było by to możliwe z latarnią na wykolejnicę? Myślę, że byłoby zainteresowanie. Ja na pewno wziąłbym kilka ;)
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 08:35 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
miki
Posty: 1269
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: miki »

Prawidłowa w tym sensie, że trzyma założone parametry. A że są one tramwajowe albbo i gorzej, to już inna bajka. Nie śledziłem losów EW5 czy 6 Tillig Elite, ale tam z ujawnionego wcześniej rysunku wynikało, że promień ma coś koło półtora metra (mówimy o HaZiobro). Problem polegał na tym, że był to promień wypadkowy, wynikający z dopasowania kółka do początku nawet nie iglic ale rozjazdu oraz do końca toru zwrotnego. Na iglicach było prosto, w okolicy krzyżownicy wszystko zakręcało gwałtownie z promieniem rzędu (chyba!) 600 mm (w HO!!) a dalej znów było prosto. Jeśli zrobili tak jak narysowali, to EW3 w TT przy tym to majstersztyk.
EDIT:
A jak naprężenia przy przesuwaniu cięgła?
Istnieją, szczególnie w EW2. Ale wszystko tak wesoło obmyśliłem, że w razie czego naprawa w warunkach polowych poprzez przylutowanie jest jak najbardziej możliwa. Niektóre chodzą dobrze, niektóre puściły i po naprawie też chodzą.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: tete »

miki pisze:Ten kloc to najlepiej wyp.....
Zachęcająco to wygląda ;) A jak naprężenia przy przesuwaniu cięgła?
miki pisze:ATSW: Geometria EW3 jest jak najbardziej prawidłowa, parametry podane przez producenta, czyli kąt zwrotu i promień toru zwrotnego trzyma bardzo dobrze.
Naprawdę? A mówią na martelu (np. LL), że na kolei minimalny promień skrętu to 190m i tym się sugerowałem (jeśli chodzi o moją wypowiedź). Z parametrów EW3 wychodzi 984mm więc jakieś 119m. Osobiście mi to nie przeszkadza, a optycznie aż takiej różnicy tak naprawdę nie widać. Już się nie czepiam :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 12:38 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
miki
Posty: 1269
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: miki »

Ten kloc to najlepiej wyp.....
Obrazek
U mnie docelowo ściąg będzie z dielektryka, bo drut, mimo, że izolowany potrafił wygenerować nasze ulubione zjawisko....
ATSW: Geometria EW3 jest jak najbardziej prawidłowa, parametry podane przez producenta, czyli kąt zwrotu i promień toru zwrotnego trzyma bardzo dobrze. Czepianie się, że zwrotny odchodzi po okręgu, a nie po paraboli to moim zdaniem już przesada :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 12:37 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: tete »

oelka pisze:Nie zawsze tak musi byc...
Krzysztof
Przekonałeś mnie - przesunę ten mój zwrotnik obok tilligowego cięgła :mrgreen:
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: oelka »

tete pisze:napędowe jest pomiędzy przedostatnim, a ostatnim podkładem, na których ślizgają się iglice.
Zwrotnik został umyślnie postawiony nieco dalej od końca iglic aby wyglądało to bardziej "prawdziwie"... no a Tilligowe cięgło zostało ;)
Nie zawsze tak musi byc...
I jeszcze widok z boku.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 08:29 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: tete »

T_Domagalski pisze:Według mnie bardziej razi fakt, że zwrotnik nie stoi przy cięgle, niż to, że stałby przy innej podrozjazdnicy... :roll:
Przemyślę to i ewentualnie przełożę ;) Dzięki wszystkim za spostrzeżenia !!

Że też Tillig nie mógł od razu zrobić rozjazdu z cięgłem tam gdzie należy i prawidłową geometrią.... tylko tak dochodzą do w miarę realnego wyglądu latami. W H0 po "nastu" latach pojawił się rozjazd EW5/EW6:
Obrazek
źródło: wątek na Martelu :arrow: http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=8265&start=0

Przynajmniej cięgło ma tam gdzie należy...
Ciekawe, czy Tillig wypuści coś takiego także w TT? Do tego w H-Ziobro ponoć jest także zestaw modyfikujący (podwójne podkłady).
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 08:29 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: T_Domagalski »

tete pisze:Zwrotnik został umyślnie postawiony nieco dalej od końca iglic aby wyglądało to bardziej "prawdziwie"... no a Tilligowe cięgło zostało ;)
Według mnie bardziej razi fakt, że zwrotnik nie stoi przy cięgle, niż to, że stałby przy innej podrozjazdnicy... :roll:
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: tete »

miki pisze: zwrotnik (...) stoi w kompletnie przypadkowym miejscu.
Rozjazd Tilliga jaki jest każdy widzi. Cięgło napędowe iglic jest niestety w złym miejscu - na samym ich końcu - a powinno nieco bliżej (idąc w stronę dziobownicy) niż jest fabrycznie.
Praktycznie cięgło napędowe jest pomiędzy przedostatnim, a ostatnim podkładem, na których ślizgają się iglice.
Zwrotnik został umyślnie postawiony nieco dalej od końca iglic aby wyglądało to bardziej "prawdziwie"... no a Tilligowe cięgło zostało ;)
Obrazek
źródło przykładu: http://www.eu07.pl/~pawelo/g03/rozjazd.jpg
Ostatnio zmieniony 07 lis 2009, 07:16 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
miki
Posty: 1269
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: miki »

tete pisze:... zwrotnik ...
...stoi w kompletnie przypadkowym miejscu.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2009, 06:58 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: tete »

T_Domagalski pisze:Dostałem dziś blaszki od Grześka na giełdzie w PKiN-ie, ...i od razu zmontowałem ;) : (...)
Muszę przyznać, że extra ci wyszło ;)
Ostatnio zmieniony 07 lis 2009, 06:58 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki i napędy zwrotnicowe

Post autor: tete »

Wrzucam obiecaną fotę:
Obrazek
Makieta jest w trakcie budowy, zwrotnik jeszcze nie jest do końca pomalowany.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2009, 17:40 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „MOD-ART”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość