zamienny silnik bttb

Dział, o warsztacie modelarskim, czyli jak, czym i w jaki sposób...

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: golab »

kanciak tilliga
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 445
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: kaine »

Ktoś wsadzał jakiś zamiennik do BTTB BR86 ?
MECHANIK
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: MECHANIK »

np silnik do BR130 mozna dac MT78 12v idealnie daje rade sam mam taki tuning porobiony i jezdzi swietnie . oczywiscie mozna dac tez ff050 jest mocny bardzo a koszt taki silników to około 10 zł kupiłem 20 sztuk to wyszło mnie po 7 zł.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: piottrw »

Najstarszy model Piko jaki mam to Taurus ma już 10 lat njajstarszy tillig ma około 15 lat (br218) . Modele jeżdżą i mają się na razie dobrze. Tak że jest szansa że i br 130/131 od Piko też pojeżdzą. Potem po 20 latach też będą nadawać sie do muzeum. Zobaczymy.
Moje zdanie jest takie że nie warto inwestować w modernizację napędów starych bttb. Niech zostaną im stare serduszka i służą jak najdłużej.
Z krokodylem miałem ten problem. Nie ma co na razie zamiast starego bttb ale w drodze jest nowy model. Trza składać. Swoje sprzedałem i w db zastąpiłem zielonym br 151
Poza tym modele bttb były konstruowane na tory "rurki" Na modelowych same koła dostają większych oporów i wychodzą wszelkie mankaenty takiego, a nie innego napędu
Pozdrawiam
sucheckit
Posty: 17
Rejestracja: 23 lut 2012, 21:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: sucheckit »

piottrw pisze: Np br 130 od piko nówka od 350 używany w dobrym stanie bttb 100 silnik 100 ale ale silnik się spalił bo za duże opory i co następne 100 na jak długo.
BR 130 od PIKO na szybko znalazłem po ok 450 zł. Oczywiście pewnie można znaleźć za 350, ale BTTB też można znaleźć w dobrym stanie za np 80zł. I silnika nie trzeba wymieniać jak jest w dobrym stanie....Oczywiście że silnik chodzi głośniej a buda jest gorzej wykonana, ale 80 zł to mniej niż 25% z 350zł. A co do trwałości modeli po pogadamy gdy współczesny model od PIKO będzie miał 35 lat i przejedzie tyle i w takich warunkach co BTTB :)
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: golab »

Pamiętajcie, że są także tacy, co kolekcjonują tabor w oryginale nie mając makiety. Ja mam część taboru w stanie oryginalnym i nie zamierzam go zmieniać.

A co np z krokodylami, które oprócz zmiany silnika żadnych zmian w konstrukcji nie miały ? Odeślesz go na emeryturę ? A co w zamian ?
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: piottrw »

Chyba tak.
Np br 130 od piko nówka od 350 używany w dobrym stanie bttb 100 silnik 100 ale ale silnik się spalił bo za duże opory i co następne 100 na jak długo. Poza tym to dalej babol. Jedyne co się nadaje ze starych bud to br 221. I tak mam. Stara buda br 221 nowe serduszko i podwozie z wózkami od tilliga. Koszt 250 za dawcę od kolegi z forum.
Poza tym napradę nowe modele zwłaszcze piko i roco są na wysokim poziomie. Tillig też dobry ale dla mnie osobiście za delikatny.
PS
Jak toś lubi hałas to modele bttb są do przyjęcia. Ja preferuję stukot kół na łączeniach torów i zwrotnicach. Szum to toczenie się składu po torach.
sucheckit
Posty: 17
Rejestracja: 23 lut 2012, 21:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: sucheckit »

Najszybszym tak, ale czy najtańszym? ;)
Poza tym opory a co za tym idzie właściwości jezdne modeli BTTB nie są takie złe...
No chyba że mamy model który od 40 lat nie miał nawet podstawowego przeglądu a w młodości służył jako zabawka do jazdy na dywanie lub wykładzinie... :/
No to faktycznie nowy Tillig będzie nieporównywanie lepszy....
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: piottrw »

Niestety ale napędy bttb mają ogromne opory i najtańszym i najszybszym jest wymiana taboru na nowy.
Staruszki powinny pójść już na zasłużoną emeryturę do jakiejś muzealnej szopy.
Sam tak zrobiłem, większość już poszła w świat, kilka zostało, a po torcie jeżdżą już nowe konstrukcje.
Pozdrawiam
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: mareks »

A przełożenia zmieniałeś czy zostawiłeś oryginalne ?
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: Wojtek_Kraków »

mareks pisze:...
Mashima 1024 0,74W
1024 ma maksymalną moc wyjściową 1W a to robi różnice.

Wsadziłem 1015 do Br56. Jechać jechało. Ale raczej silnik by zdechł po jakimś czasie.
Uważam że jeśli oryginalny silnik miał 1,9W to trzeba szukać przynajmniej coś o wartości 1,5.
Niestety ale przekładnie ślimakowe (np stosowane w BTTB) mają o wiele mniejszą sprawność niż zwykłe przekładnie zębate.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: golab »

mareks pisze:I jakos dają radę
bez względu na dyskusje, silnik zużyje tyle mocy ile będzie potrzebował. Jak jej będzie brakować, zacznie pracować poza parametrami, zacznie się grzać i szlag go trafi.

to, że "dają radę" nie znaczy że pracują optymalnie, jakiś zapas mocy być powinien. Samochodem też z Radomia do Warszawy "dasz radę" dojechać na 2 biegu. Pytanie ile razy ...
marcinx00
Posty: 68
Rejestracja: 05 sty 2016, 09:00
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: marcinx00 »

Chciałbym wymienić w br23 br92 nohab, e499 i v36
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: mareks »

Jestem Ciekaw ile krokodyl pociągnął wagonów, przez jak długo i jaka była temperatura silnika.
0,5 Wata wydaje mi się dużo za mało. Ale to tylko moje zdanie.
I silnik prędzej czy później się spali nie mówiąc o tym że jeśli się zagrzeje za bardzo to stopi się obudowa.
Wartości mocy maksymalnej
Mashima 1015 0,35W
Mashima 1020 0,68W
Mashima 1024 0,74W

I jakos dają radę
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: zamienny silnik bttb

Post autor: golab »

Nie wiem do czego chcesz, ale mam jeszcze kompletne zestawy do krokodyla i chyba 118, takie jak są na ebayu, silniczki z masami kinetycznymi i niezbędnymi przekładniami, chyba mabuchi

wielkość to jedno, ale ważniejsza temperatura i obroty
ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady i techniki modelarskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości