Moje moduły - Kaczor
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Na module na razie niewiele się dzieje. U kolegi Huberta zamówiłem porządne, przejezdne skrzyżowanie. Zerwałem i ułożyłem na nowo podtorze i ślepą podsypkę. Prace torowe poczekają raczej na boczne segmenty żeby wszystko dobrze pasowało.
- hugwa
- Posty: 160
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
- Lokalizacja: mentalne zadupie
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Żeberko zabezpieczające przed zbiegnięciem taboru z bocznicy albo toru na stacji nie jest tym samym żeberkiem które osłania skrzyżowanie torów, niekoniecznie różnej szerokości. Powinny być dwa, tak jak są.jafrap pisze:żeberko powinno być od strony, gdzie wagony mają być odstawiane
Ostatnio zmieniony 13 lut 2014, 17:08 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Zawsze mogę dobudować sTTandardowe moduły z magazynami Geesu
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Słuszna uwaga.hugwa pisze:Różnica polega na tym, że tor normalny był bocznicą i dlatego osłaniany był szlakowy wąski, używając tego odwrotnie (normalny szlakowy) to będzie trochę śmiesznie, bo albo żeberka powinny być na wąskim, albo cały posterunek powinien mieć sygnalizację.jafrap pisze:jak to tam w twoim terenie jest
Uproszczona, czy nie, fajnie jeśli wszystko będzie miało uzasadnienieKaczor pisze:Zresztą i tak ta krzyżówka będzie uproszczona. W rzeczywistości oba żeberka wychodziły z rozjazdów krzyżowych.
...i to jest słuszna informacjaKaczor pisze:Zeby nie było zgrzytów na makiecie moduł będzie w miarę możliwości stawiany na jakiejś bocznicy a nie na szlaku.
Ale jedno mi się rzuca w oczy. Nawet jeśli będzie to bocznica na normalnym, to żeberko powinno być od strony, gdzie wagony mają być odstawiane (np. od strony jakiegoś zakładu produkcyjnego na jaki bocznica prowadzi i gdzie tor ma swój koniec, a nie od strony szlaku międzystacyjnego). W nasielsku są dwa żeberka, bo sytuacja z odstawionym taborem ma miejsce po obu stronach (patrząc na układ na skanie).
Ostatnio zmieniony 26 gru 2013, 09:30 przez jafrap, łącznie zmieniany 3 razy.
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
No co skrzyni Zazulaka nie wystrugasz?Niejeden pisze:Zrób zależności na piłkarzykach to się zastanowimy
Ostatnio zmieniony 17 gru 2013, 22:43 przez drlukasz, łącznie zmieniany 2 razy.
- Niejeden
- Posty: 465
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Zrób zależności na piłkarzykach to się zastanowimyMisiek pisze:Tarczyn na "piłkarzykach" to byłoby to
Ostatnio zmieniony 17 gru 2013, 22:43 przez Niejeden, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek
- Posty: 1648
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Potwierdzam, sam mam.
I gdybym wcześniej znał to inaczej bym zbudował parę rzeczy
Tarczyn na "piłkarzykach" to byłoby to
I gdybym wcześniej znał to inaczej bym zbudował parę rzeczy
Tarczyn na "piłkarzykach" to byłoby to
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Potwierdzam i ja (prosty, niezawodny i tani)
Ostatnio zmieniony 17 gru 2013, 19:20 przez Samowarek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Misiek pisze:
Śmiejcie się ale nie ma to jak podpytać/podpatrzeć u bardziej doświadczonych A patent z gałko-przełącznikami jest świetnywojtek_ pisze:
Ostatnio zmieniony 17 gru 2013, 19:37 przez Kaczor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Posterunek miał syganlizację - nastawnia obsługiwała tarcze zaporowe. Tor normalny był zabezpieczony tylko z jednej strony żeberkiem na pobliskiej stacji Nasielsk Wąsk.
Zresztą i tak ta krzyżówka będzie uproszczona. W rzeczywistości oba żeberka wychodziły z rozjadów krzyżowych. Załączam szkice z książki o kolejce nasielskiej:
Zeby nie było zgrzytów na makiecie moduł będzie w miarę możliwości stawiany na jakiejś bocznicy a nie na szlaku.
Zresztą i tak ta krzyżówka będzie uproszczona. W rzeczywistości oba żeberka wychodziły z rozjadów krzyżowych. Załączam szkice z książki o kolejce nasielskiej:
Zeby nie było zgrzytów na makiecie moduł będzie w miarę możliwości stawiany na jakiejś bocznicy a nie na szlaku.
- hugwa
- Posty: 160
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
- Lokalizacja: mentalne zadupie
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Z grubsza tak jak zrobił: http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?loca ... nID=749356jafrap pisze:jak to tam w twoim terenie jest
Różnica polega na tym, że tor normalny był bocznicą i dlatego osłaniany był szlakowy wąski, używając tego odwrotnie (normalny szlakowy) to będzie trochę śmiesznie, bo albo żeberka powinny być na wąskim, albo cały posterunek powinien mieć sygnalizację.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2013, 12:04 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Dodam tylko tak informacyjnie, że co do żeberek - jeżeli żeberko ochronne dla pociągów prowadzi w kierunku rzeki, urwiska lub innej przeszkody (w domyśle tor wąski), to odległość kozła oporowego od tej przeszkody powinna wynosić co najmniej 100 m. Jeżeli warunki terenowe na to pozwalają, można tę odległość zmniejszyć do 50 m pod warunkiem, że teren za kozłem oporowym zostanie zasypany warstwą żwiru grubości najmniej 50 cm i na długości nie mniejszej niż 30 m.
(E10) Tyle przepisy. Ale podejrzewam, że i tak wzorujesz się na konkretnym przypadku więc doskonale wiesz jak to tam w twoim terenie jest
(E10) Tyle przepisy. Ale podejrzewam, że i tak wzorujesz się na konkretnym przypadku więc doskonale wiesz jak to tam w twoim terenie jest
Ostatnio zmieniony 17 gru 2013, 08:35 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Te tory żeberek chyba lepiej gdyby były w linii prostej i miały po 50m (czyli 41cm w TTe) - z tego co pamiętam to tak mówi przepis (no i zasypane na długości 30m piaskiem). Ten zawijas jest zbędny moim zdaniem. No i biorąc pod uwagę fakt, że odsuwasz rozjazdy normalnotorowe do tyłu na inną skrzynkę robiąc miejsce na te żeberka więc chyba powinny się zmieścić w linii prostej na odcinku tych 41cm (porównuje schemat powyżej ze zdjęciem http://imageshack.us/a/img802/4319/53qc.th.jpg ). No ale oczywiście zrobisz jak uważaszKaczor pisze:Żeberka ochronne z "tramwajowymi" łukami wyglądają słabo więc dodam po obu stronach krótkie segmenty z dłuższymi rozjadami EW3 przełączanymi mechanicznie (ręcznie). Zbliży to moduł do rzeczywistości i uprości do minimum elektrykę...
Ostatnio zmieniony 17 gru 2013, 08:29 przez jafrap, łącznie zmieniany 8 razy.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
Po dyskusjach na spotkaniu w Radomiu postanowiłem przebudować moduł. Żeberka ochronne z "tramwajowymi" łukami wyglądają słabo więc dodam po obu stronach krótkie segmenty z dłuższymi rozjadami EW3 przełączanymi mechanicznie (ręcznie). Zbliży to moduł do rzeczywistości i uprości do minimum elektrykę...
- Załączniki
-
- modul2.jpg
- (19.16 KiB) Pobrany 4678 razy
Ostatnio zmieniony 16 gru 2013, 21:20 przez Kaczor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Moje moduły - Kaczor
W realu było tam ok. 40 stopni, gdybym zrobił 30, moduł w tej formie by mi się nie mieścił do bagażnika... Pomyślałem że skoro rozjazdy mam przesadnie skrócone to chociaż zostawię krzyżówkę jak w rzeczywistości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości