Bielsko-Biała Główna
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Nastawnia cięta laserowo z PET'a (ten plastik z butelek, ale przy grubości 1mm jest praktycznie nie do rozróżnienia od PMMA czyli plexi).
Okna i drzwi drukowane.
Nastawnia wykonam jednak jeszcze raz na nowo bo nie jestem do końca zadowolony z efektu, teraz wiem jak to zrobić lepiej i jakich błędów unikać - m.in. właśnie, niektóre łączenia ścian przydało by się ładnie zaszpachlować.
Okna i drzwi drukowane.
Nastawnia wykonam jednak jeszcze raz na nowo bo nie jestem do końca zadowolony z efektu, teraz wiem jak to zrobić lepiej i jakich błędów unikać - m.in. właśnie, niektóre łączenia ścian przydało by się ładnie zaszpachlować.
- Scio
- Posty: 696
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Nie zapomnij zaszpachlować niektórych łączeń ścian, poza tym już teraz wygląda fajnieKamilW pisze:Jak ją wykończę to wrzucę więcej zdjęć.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2013, 09:02 przez Scio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Wycinane laserowo?
- womo
- Posty: 2384
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
"No ładne cacko,no, no, no"
Będziesz ja brudził?
Będziesz ja brudził?
- janekTT
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 gru 2011, 21:37
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Moim zdaniem nastawnia wygląda superKamilW pisze:Teraz jest już poprawnie sklejona:....
Ostatnio zmieniony 16 lut 2013, 23:04 przez janekTT, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Przyszły elementy budynku nastawni północnej.
Oczywiście żeby nie było za lekko musiałem ją najpierw skleić w odbiciu lustrzanym...
Teraz jest już poprawnie sklejona:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55a ... 3b7d3.html
Jak ją wykończę to wrzucę więcej zdjęć.
Oczywiście żeby nie było za lekko musiałem ją najpierw skleić w odbiciu lustrzanym...
Teraz jest już poprawnie sklejona:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55a ... 3b7d3.html
Jak ją wykończę to wrzucę więcej zdjęć.
- Bufor
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 paź 2012, 12:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Może Ciebie/Was to zainteresuje
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Dziękuję wszystkim, którzy udzielili mi rad w kwestii połączenia dwóch rozjazdów.
Nie mam możliwości wykonania zdjęcia w rzeczywistości bo mój układ jest zmieniony w stosunku do oryginału ze względu na rozmiar i łączenie skrzynek.
Teraz mam już pełen obraz jak powinno to wyglądać.
Spróbowaliśmy z moją dziewczyną naszych sił w robieniu drzewek. Wybraliśmy technikę skręcania pnia z drutu i obklejania siateczką POLAK'a.
Moja dziewczyna na pierwszy rzut wybrała sobie moim zdaniem dość trudne drzewko - wierzbę płaczącą, ja zrobiłem jakieś bliżej nieokreślone drzewko. Chodziło raczej o sprawdzenie czy w ogóle coś nam z tego wyjdzie, na pewno będziemy pracowali nad techniką.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a0 ... 79fb1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/740 ... b9fa5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... d5947.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65e ... f0543.html
Posłałem też budynek nastawni do wykonania elementów. Też jestem ciekaw jak to wyjdzie. Bardziej natomiast jestem ciekaw jak poradzą sobie ze ścianami głównego budynku dworca.
Nie mam możliwości wykonania zdjęcia w rzeczywistości bo mój układ jest zmieniony w stosunku do oryginału ze względu na rozmiar i łączenie skrzynek.
Teraz mam już pełen obraz jak powinno to wyglądać.
Spróbowaliśmy z moją dziewczyną naszych sił w robieniu drzewek. Wybraliśmy technikę skręcania pnia z drutu i obklejania siateczką POLAK'a.
Moja dziewczyna na pierwszy rzut wybrała sobie moim zdaniem dość trudne drzewko - wierzbę płaczącą, ja zrobiłem jakieś bliżej nieokreślone drzewko. Chodziło raczej o sprawdzenie czy w ogóle coś nam z tego wyjdzie, na pewno będziemy pracowali nad techniką.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a0 ... 79fb1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/740 ... b9fa5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... d5947.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65e ... f0543.html
Posłałem też budynek nastawni do wykonania elementów. Też jestem ciekaw jak to wyjdzie. Bardziej natomiast jestem ciekaw jak poradzą sobie ze ścianami głównego budynku dworca.
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Dzisiaj obejrzałem taki splot na żywo w pracy niestety było już ciemno wiec ciężko o fotke zwłaszcza telefonem-dawne tory wagonówki częstochowa- mogę opisać wygląda to tak ostatni styk rozjazdu za krzyżownicą tzw.parka-na tym styku połaczenie z półzwrotnicą następnego rozjazdu jedna podrozjezdnica krótka i okienko z zamknięciem nastawczym rozjazdu przy czym taka uwaga tzw.okienka czyli odległosci między podrozjezdnicami mocno powiększone-a podrozjezdnice ułozone z torem zwrotnym na przeplotke -jak znajdę Kamil czas postaram Ci sie to sfotografować w dzień-ale najwcześniej w przyszłym tygodniu
- hugwa
- Posty: 160
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
- Lokalizacja: mentalne zadupie
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Pogapiłem się na zdjęcie bez Twoich maziuków i coś faktycznie widzę.*
Wychodzi że jednak można zacząć rozjazd w styku za krzyżownicą, ale nie wiem czy tam nie jest dołożony trzeci krótki podkład? Po prawej jest duże pole tłucznia za podwójnym.
Z suwakiem może jakoś idzie sobie w 1:1 poradzić, zamknięcie hakowe może by było łatwiejsze do wciśnięcia.
Pytanie tylko czy ten rozjazd w BB może być nastawiany ręcznie.
*) ciekawe czy to apteczne złudzenie ludzkiego oka czy ten drugi rozjazd to 1:6.6 z łukową krzyżownicą?
Wychodzi że jednak można zacząć rozjazd w styku za krzyżownicą, ale nie wiem czy tam nie jest dołożony trzeci krótki podkład? Po prawej jest duże pole tłucznia za podwójnym.
Z suwakiem może jakoś idzie sobie w 1:1 poradzić, zamknięcie hakowe może by było łatwiejsze do wciśnięcia.
Pytanie tylko czy ten rozjazd w BB może być nastawiany ręcznie.
*) ciekawe czy to apteczne złudzenie ludzkiego oka czy ten drugi rozjazd to 1:6.6 z łukową krzyżownicą?
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1893
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Zauważ, że szyny krzyżownicy nie kończą się w jednej linii prostej, tylko osobno dla każdego z torów - zasadniczego i zwrotnego, wg linii prostopadłej do osi każdego z tych torów. Czyli złącza rozjazdu pasują idealnie i sa podparte na bliźniaczych podrozjazdnicach krzyżownicy.hugwa pisze:Trochę lipa, bo styk w początku rozjazdu jest wówczas na pojedynczym ukośnym podkładzie i kiepsko sie to ma do typowych elementów z huty, ale może tam po prostu jest wiszący?
Jedyny problem w przypadku tak "wciętego" rozjazdu jest to poszerzenie do 1441mm, które musi zostać zrealizowane już na odcinku krzyżownicy. Przyznaję, ze nie wiem, jak to jest zrobione, ale w modelu na pewno można to zaniedbać...
- hugwa
- Posty: 160
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
- Lokalizacja: mentalne zadupie
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
no nie wiem, albo ja bardzo chcę widzieć długie podrozjazdnice za krzyżownicą albo one naprawdę tam są :-)
Ale fakt, że początek rozjazdu wlazł głęboko... Trochę lipa, bo styk w początku rozjazdu jest wówczas na pojedynczym ukośnym podkładzie i kiepsko sie to ma do typowych elementów z huty, ale może tam po prostu jest wiszący?
Ale fakt, że początek rozjazdu wlazł głęboko... Trochę lipa, bo styk w początku rozjazdu jest wówczas na pojedynczym ukośnym podkładzie i kiepsko sie to ma do typowych elementów z huty, ale może tam po prostu jest wiszący?
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1893
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Niestety, wszystko mam na czarno-białych kliszach, ale dało się znaleźć coś w Internecie...
Zdjęcie pożyczyłem z http://mapa.nocowanie.pl/szarowola/zdjecia/56611914/
Na zielono zaznaczyłem podrozjazdnice krzyżownicy, na czerwono - podrozjazdnice następnego rozjazdu, na niebiesko - pozostałe podkłady. Wyraźnie widać ułożenie podkładów "na zakładkę". Co do ciasnoty, to rzeczywiście nie ma tam za dużo miejsca, ale zakładam, że w tym miejscu na pewno jest wstawiony najkrótszy ze stosowanych podkładów, czyli 2,2m.
P.S. Niestety, tym razem "przekroczyłem limit uploadu", więc jest na żabie...
Zdjęcie pożyczyłem z http://mapa.nocowanie.pl/szarowola/zdjecia/56611914/
Na zielono zaznaczyłem podrozjazdnice krzyżownicy, na czerwono - podrozjazdnice następnego rozjazdu, na niebiesko - pozostałe podkłady. Wyraźnie widać ułożenie podkładów "na zakładkę". Co do ciasnoty, to rzeczywiście nie ma tam za dużo miejsca, ale zakładam, że w tym miejscu na pewno jest wstawiony najkrótszy ze stosowanych podkładów, czyli 2,2m.
P.S. Niestety, tym razem "przekroczyłem limit uploadu", więc jest na żabie...
Ostatnio zmieniony 05 lut 2013, 22:50 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
A najlepiej aparat w zęby i na tory zrobić zdjęcie i wszystko będzie jasne
- hugwa
- Posty: 160
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
- Lokalizacja: mentalne zadupie
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Ano. Próbowałem dziś wygrzebać kwity ale coś nie wyszło, kołacze mi po łbie że w którymś katalogu rozjazdów były pokazane różne odmiany z minimalnymi odległościami przy układaniu wajchy za wajchą. Wydaje mi się że aż tak blisko niedyrydy.
Edit: jeśli to jest wajcha 190-1:9 to czemu nie ma pięćdziesięciu podrozjazdnic? Za podwójną która masz powinno byc jeszcze sześć, najdłuższa miałaby 4.6 m. O ile pamiętam to dopiero tam można zacząć poszerzanie toru do 1441 w styku przediglicowym, pod którym będzie para podrozjazdnic.
Edit: jeśli to jest wajcha 190-1:9 to czemu nie ma pięćdziesięciu podrozjazdnic? Za podwójną która masz powinno byc jeszcze sześć, najdłuższa miałaby 4.6 m. O ile pamiętam to dopiero tam można zacząć poszerzanie toru do 1441 w styku przediglicowym, pod którym będzie para podrozjazdnic.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2013, 22:16 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości