stacja rokkora

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
rokkor
Posty: 253
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

Misiek pisze: trzeba będzie uważać, żeby nie zahaczyć/uszkodzić napędów semaforów.
Jak to będzie u Ciebie?
Napędy semaforów są schowane w jednej grubej belce, wsadzone w otwory fi 13 wywiercone na precyzyjnej wiertarce kolumnowej, by semafory były dokładnie pionowo. Przewody od napędów też odpowiednio zabezpieczone. Wadą takiego rozwiązania jest ewentualna wymiana jednego semafora - demontaż całości to kilka godzin (przeszedłem już przez to).
Napędów semaforów nie widać, więc i nie da się ich dotknąć a tym samym uszkodzić.
Druga sprawa to tor na krawędzi segmentu. Owszem, ale tam coś jeszcze będzie (jest) i nie ma obawy (w Żilinie nic tam nie było, ale też i tor był jeszcze wyłączony z ruchu).
Ostatnio zmieniony 18 paź 2011, 08:44 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
kolmod
Posty: 176
Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: kolmod »

rokkor pisze:Na segmencie C pojawiły się semafory i fragment sieci trakcyjnej Obrazek
Czy tam nie występuje brak skrajni?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, 15:30 przez kolmod, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: drlukasz »

O ile pamiętam, to semafory "nie stoją na drodze" śrub.
Widzę, że pojawiają się początki terenu - do poprawki są ławy torowiska które opadają prostopadle do terenu. Trzeba je spłaszczyć - czy to poprzez przeszpachlowanie tych ścięć (szpachla do drewna) i nadsypanie tłucznia, czy poprzez podniesienie reszty terenu do poziomu korka pod torami. Ewentualnie zamaskować zielenią.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: Misiek »

Hmm.. zrobiłem podobny błąd umieszczając semafory tak blisko skraju skrzynki.
Obrazek

Teraz będę miał problem ze skręcaniem skrzynek - trzeba będzie uważać, żeby nie zahaczyć/uszkodzić napędów semaforów.
Jak to będzie u Ciebie?

aha, można jakoś te napędy osłonić.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, 15:28 przez Misiek, łącznie zmieniany 2 razy.
rokkor
Posty: 253
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

Na segmencie C pojawiły się semafory i fragment sieci trakcyjnej.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, 15:25 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
rokkor
Posty: 253
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

Kilkujadek pisze:Moim zdaniem tego typu stacja wymaga minimum 8 skrzynek 90 cm. Zmieścisz tyle tych "masywnych" do samochodu?
Zmieszczę.
Obrazek
Jak widzisz, do bagażnika mojego samochodu zmieściłem już 8 segmentów 90 cm, na 1 planie na wierzchu leżą 2 segmenty dł.60 cm, zaś po prawej stronie widoczna jest skrzynka pulpitu, w której umieszczona jest głowica stacji dł.70 cm. I miejsca jeszcze zostało.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2011, 08:22 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: winner_xp »

Tak się przyglądam i dziwi mnie trochę podwójny trapez..., poza tym wszystko oki. I czekam na relacje z dalszych postępów prac ;)
rokkor
Posty: 253
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

W związku z uwagą, że lepsze zdjęcie by było z perspektywy osoby obsługującej pulpit załączam zdjęcie od strony, które zajmuje zawiadowca tej stacji:
Obrazek
Może faktycznie jest to bardziej poglądowa perspektywa. Dziękuję za podpowiedź.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2011, 16:30 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: drlukasz »

Stacja Janusza potwierdziła swoją sprawność i przydatność będąc częścią układu makiety podczas tegorocznego wrześniowego spotkania w Żylinie na Słowacji.
Pewne uwagi i pomysły które się nasunęły "w boju" Janusz będzie wprowadzał sukcesywnie.
rokkor
Posty: 253
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

Kilka dni temu 5 segmentów stacji zostało zmontowanych w całości. Przejezdność torów głównych wypróbowano z powodzeniem. Torów odstawczych oczywiście jeszcze nie ma. Całość prezentuje się tak:
Obrazek
Z perspektywy wjazdu widać, ile jeszcze zostało do zrobienia; mam nadzieję, że za rok skończę.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2011, 15:32 przez rokkor, łącznie zmieniany 2 razy.
rokkor
Posty: 253
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

Grzegorzu, dziękuję za konstruktywnego posta, a w szczególności za szkic tego, co Ty byś widział. Analizuję Twój szkic, coś jeszcze spróbuję dorobić, ale 2 Twoje rozwiązania są niewykonalne ze względu na zastosowaną sieć trakcyjną.
1. Torów technicznych pomiędzy torami przyperonowymi (które, przyznam, często występują na dużych stacjach czołowych) nie mogę zastosować, bo wtedy sieć trakcyjna powinna być umieszczona na bramkach (tak jak to zrobili Niemcy w Roswein 2009 lub Paweł Włodarczyk z Łodzi), których zastosowanie mnie przerasta,
2. Słupy sieci trakcyjnej Viessmanna (pojedyńcze) czynią posługiwanie się rozjazdem krzyżowym angielskim mocno utrudnionym - wierz mi, próbowałem to w praktyce. Zaś przy Baeselerze nie postawisz pojedynczego słupa tak, by jego wysięgnik spełniał swoją rolę. Po prostu nad nim trzeba by puścić dwa przewody równolegle. Pokażę Ci to przy najbliższej okazji, bo - jak widzisz na segmencie C - mam tam właśnie Baeselera ze względu na jego 12 st.
Z powyższych powodów nie mogłem skrócić głowicy instalując rozjazd krzyżowy.
Kilkujadek pisze:Głowica nadal stwarza ograniczenia dla linii jednotorowej.
Fakt, że na linię jednotorową (niezelektryfikowaną) wyjedziesz tylko z dwóch torów stacji (również niezelektryfikowanych), ale to było moim świadomym zamierzeniem. Natomiast z torów tych wyjedziemy na linię dwutorową i to stwarza nam pretekst do manewrów.
Kilkujadek pisze:dla linii dwutorowej sama stacja jest za mała i nie pozwala na formowanie składów.
4 zelektryfikowane i 2 niezelektryfikowane tory z peronami każdy to za mało ? Wiem, mogłaby mieć szerokość większą, np. taką jak ja mam w pasie, ale od czegoś musiałem zacząć i tak się ograniczać, by skończyć ją w terminie, który sobie założyłem (marzec 2012).
Kilkujadek pisze: Bagażnik samochodu też "zdublujesz"?
Moim zdaniem tego typu stacja wymaga minimum 8 skrzynek 90 cm. Zmieścisz tyle tych "masywnych" do samochodu?
Tą Twoją przestrogę dedykuję innym, którzy to czytają. Jak tylko dorobicie kolejną skrzynkę, zaraz po zakończeniu etapu ciesielki, trzeba zanieść ją do bagażnika swojego auta (wcześniej upakować tam wszystkie dotychczas posiadane) i sprawdzić, czy ta kolejna jeszcze wejdzie. Zapewniam Cię, Grzegorzu, że tak robię przy każdym kolejnym segmencie mojej stacji.
Też powoli dojrzewam do konieczności budowy skrzynek 6 i 7 jako segmentów F i G z torami odstawczymi.
Jeszcze raz dzięki za uwagi i przestrogi.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, 15:04 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: Kilkujadek »

P.S.
Podział skrzynek dla głowicy rozjezdnej:
Obrazek
Rysunek odręczny, czerwonymi kropkami oznaczyłem kąty proste.
Odpowiedni podział umożliwia spakowanie skrzynek do obudowy tego typu:
http://as.rumia.edu.pl/TT/images/20110603/08.jpg
Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, 11:21 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: Kilkujadek »

rokkor pisze:...Poprawiona jak trzeba. Co w poprawionej już głowicy widzisz błędnego ?
Głowica nadal stwarza ograniczenia dla linii jednotorowej. W ogóle dla linii dwutorowej sama stacja jest za mała i nie pozwala na formowanie składów.
Kilkujadek pisze:Teraz to się tylko i wyłącznie czepiasz; co ma masywność skrzynki z głowicą do niewystarczającej długości torów postojowych położonych na w końcu innych segmentach ?
Ok. Bagażnik samochodu też "zdublujesz"?
Moim zdaniem tego typu stacja wymaga minimum 8 skrzynek 90 cm. Zmieścisz tyle tych "masywnych" do samochodu?

Gdybym ja budował taką stację to by wyglądała +/- tak:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, 08:43 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
rokkor
Posty: 253
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

Kilkujadek pisze: trzeba poprawnie zaprojektować głowicę
Poprawiona głowica i sam segment C są widoczne na wklejonym zdjęciu mojego pulpitu. Poprawiona jak trzeba. Co w poprawionej już głowicy widzisz błędnego ?
Kilkujadek pisze: trzeba głowicę umieścić na mniej masywnych lecz równie wytrzymałych skrzynkach cienkowarstwowych.
Teraz to się tylko i wyłącznie czepiasz; co ma masywność skrzynki z głowicą do niewystarczającej długości torów postojowych położonych na w końcu innych segmentach ?
Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, 08:42 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: Kilkujadek »

rokkor pisze:Faktycznie, wyciągam skład z segmentów A i B, cofam się na segmenty D i E, one się kończą, a ja składu jeszcze nie wyciągnąłem spoza segmentu C.
Houston, We've Got a Problem :mrgreen:
Apollo 13 - trzeba poprawnie zaprojektować głowicę i umieścić ją na mniej masywnych lecz równie wytrzymałych skrzynkach cienkowarstwowych.
:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, 08:42 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości