Utarła się niepisana zasada (to nie tylko mój pomysł - patrz posty przedpiśców), że moduły jednotorowe są wykonywane o szerokości 300mm, zaś dwutorowe o szer. 500mm.Grzegorz TT pisze:Powtórnie zapytam - czy jest jakaś ogólna koncepcja rozwojowa dla sTTandardu
Linia jednotorowa z reguły jest kojarzona z jakąś kleinbahnen, gdzie wszystko jest małe, ciasne, a zieleń włazi niemal aż na tory - 300mm wystarczy w zupełności, żeby zrobić coś ciekawego, ale jednocześnie żeby się nie narobić nadmiernie.
Linie dwutorowe są zaś zwykle budowane z większym rozmachem, w szerszym pasie wywłaszczenia, dlatego wszystko wokół takiej linii jest przestronniejsze i nieco bardziej oddalone od osi toru. Rozmiar 500mm jest w takim wypadku znacznie lepszy, co obrazują choćby Twoje moduły łukowe.
Oczywiście nie jest to sztywna reguła, której trzeba się trzymać. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby np. wykonać moduł jednotorowy 500mm, a następnie zagospodarować dostępną przestrzeń, np. odtwarzając fragment miasteczka, jakieś obiekty przemysłowe stojące koło torów lub choćby ładny las lub formacje geologiczne.
To zależy... Moduł obsiany od końca do końca jednym gatunkiem trawy w wersji 500mm będzie wyglądał jeszcze "nudniej" niż tak samo obsiany o szer. 300mm. Sam wcześniej napisałeś - nie ma modułów nudnych, są tylko źle wykonane.Grzegorz TT pisze:Szlak 30cm ma zdecydowanie większe szanse być nudnym od 50cm.