Kolejka buduje
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Kolejka
- Posty: 559
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
Wracając do iglic, to ja szlifuję je Dremelem, a później ewentualnie trochę pilnikiem. Jeśli chodzi o kąty, to moje zwrotki rzeczywiście mają 7,5 stopnia. W kilku miejscach na stacji zastosuję jeszcze EW3 Tilliga (jednego w wersji KIT już kupiłem).
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
A Ty adwokat jesteś? Zrozumiałem, co napisał kolega. Pytając, nie miałem nic złego na myśli, wręcz przeciwnie, podoba mi się, że jest zbliżone do oryginału. Pomógłbyś, gdybyś napisał, że kolega robi rozjazd 7,5 st., a ja 9 st., ale to było pewnie zbyt skomplikowane.tete pisze:Kolega pisał wcześniej, że szablony g-weller'a po prostu przeskalował do skali TT więc w czym problem?
Możesz wyjaśnić, jak przeskalować liczbę podkładów?tete pisze:Liczba podkładów musi więc być taka sama jak u źródła, ale przeskalowana.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2010, 15:11 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
Kolega pisał wcześniej, że szablony g-weller'a po prostu przeskalował do skali TT więc w czym problem? Liczba podkładów musi więc być taka sama jak u źródła, ale przeskalowana.ArJu pisze:Czy zmniejszałeś odległości między podkładami? U ciebie liczba jest bliska orginałowi, a mi nie udało się tego zrobić, zachowując typowe odległości.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2010, 15:34 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
W kwestii formalnej: to, co robisz, to rozjazd podwójny i podwójny krzyżowy tzw. anglik. Ale mniejsza o to. Trzymam kciuki szczególnie za anglika. Też podpierałem się podaną przez Ciebie stroną, a potem rozrysowałem to w CAD'zie. Na tym jednak - z braku zapału - na razie koniec. Życzę powodzenia i czekam na wynik końcowy.Kolejka pisze:A jak już zacząłem pisać o stacji i rozjazdach, to dodam, że jestem na etapie tworzenia ich na podstawie planów (odpowiednio pomniejszonych) ze strony www.g-weller.de. Gotowy jest już rozjazd zwyczajny, a na etapie cięcia szyn jest "potrójny" (jak to my go nazywamy) i anglik.
I jeszcze dwie kwestie: jak zamierzasz robić iglice? Czy zmniejszałeś odległości między podkładami? U ciebie liczba jest bliska oryginałowi, a mi nie udało się tego zrobić, zachowując typowe odległości.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2010, 15:33 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
A no nie jestem . Aczkolwiek rozwiązanie kolejki też mnie nie przekonuje - prościej, szybciej i pewniej byłoby wyprowadzić ten tor do boku skrzynki i uciąć pod kątem.drlukasz pisze:Po pierwsze.
Jasnowidzem to Ty nie jesteś...
Aczkolwiek jestem pełen podziwu nad zapałem skoncentrowanym na wykonanie rozjazdów z szablonów g-wellera. Tym bardziej, że ze zdjęć wynika dosyć rozbudowana głowica rozjazdowa, w tym rozjazd potrójny, anglik... no no...
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, 18:15 przez tete, łącznie zmieniany 5 razy.
- Kolejka
- Posty: 559
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
Szyny to standardowy wyrób Tilliga, a podkłady, to powycinane odpowiednio zapałki. Teraz jednak myślę, że mogłem poprzycinać podkłady Tilliga. Po zbudowaniu stacji (gdzieś za kilka lat) planujemy zrobić kawałek wąskotorowego szlaku i przystanek osobowy. Dodam jeszcze, że tor wąski jest przygotowany do podłączenia prądu. Jak będę budować ten szlak, to dopiero wywiercę odpowiednie otwory.Kaczor pisze:Możesz napisać jakich torów użyłeś na linię wąskotorową?
Jeśli zaś chodzi o łuk normalny, to właśnie mi chodziło o to, by przy krawędzi tor był pod kątem prostym. Jak robiłem ten segment, to miałem tylko ręczną piłkę, którą (przynajmniej ja) nie mogłem pod takim kątem ciąć. Ale od kwietnia tego roku mam już Dremela, dzięki czemu mogę m.in docinać odpowiednio szyny do rozjazdów. Wracając do łuku, to z wyprowadzeniem go do 90 stopni i tak czekamy do zakończenia budowy stacji. Do tego czasu można ewentualnie postawić na nim D1.
A jak już zacząłem pisać o stacji i rozjazdach, to dodam, że jestem na etapie tworzenia ich na podstawie planów (odpowiednio pomniejszonych) ze strony www.g-weller.de. Gotowy jest już rozjazd zwyczajny, a na etapie cięcia szyn jest "potrójny" (jak to my go nazywamy) i anglik. Tutaj kilka zdjęć:
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, 18:15 przez Kolejka, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
Po pierwsze.tete pisze:Zapewne koledze chodziło o to, by tor odchodzący w bok trafił prostopadle do krawędzi skrzynki (by szyny ciąć równo, a nie pod kątem)
Jasnowidzem to Ty nie jesteś...
Po drugie
Tor na module Kolejki jest prostopadły do odpowiadającego mu boku (tego króciutkiego).
Nie przekonuje mnie takie rozwiązanie z dwóch powodów:
- bardzo dobrze, wręcz idealnie musi być spasowany fragment dokręcany w tym miejscu, ze względu na bardzo ograniczoną możliwość przesunięcia go celem spasowania się z torami (montaż śrubami będzie utrzymywał tą dostawkę w dwóch płaszczyznach, praktycznie bez pola manewru).
- "dostawka" będzie miała skomplikowany kształt, trudny do wykonania
Wolałbym wydłużyć cały moduł, o kilkanaście centymetrów, dociąć szyny do brzegu modułu (pod kątem, co jest prostą operacją) i "dostawkę" przykręcać wyłącznie do jednego boku.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, 18:14 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
Kolejka pisze:Przez ferie tworzyłem kolejny moduł (a w zasadzie segment). Tak to ma wyglądać: Obrazek
Zapewne koledze chodziło o to, by tor odchodzący w bok trafił prostopadle do krawędzi skrzynki (by szyny ciąć równo, a nie pod kątem)T_Domagalski pisze:Pomysł karkołomny. Mnie też nie przekonywał, gdy zobaczyłem plan.drlukasz pisze:...sposób wyprowadzenia tego toru "odchodzącego" na brzeg modułu mnie nie przekonuje,
Ale jak widzę staranność, z jaką buduje Kolejka, to sądzę, że ten projekt ma jednak szanse powodzenia.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, 18:14 przez tete, łącznie zmieniany 3 razy.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1878
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
Pomysł karkołomny. Mnie też nie przekonywał, gdy zobaczyłem plan.drlukasz pisze:...sposób wyprowadzenia tego toru "odchodzącego" na brzeg modułu mnie nie przekonuje,
Ale jak widzę staranność, z jaką buduje Kolejka, to sądzę, że ten projekt ma jednak szanse powodzenia.
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
Nieźle
Co prawda sposób wyprowadzenia tego toru "odchodzącego" na brzeg modułu mnie nie przekonuje, ale moduł jest pomysłowy i nieźle się zapowiada.
Czekamy na zazielenienie
Co prawda sposób wyprowadzenia tego toru "odchodzącego" na brzeg modułu mnie nie przekonuje, ale moduł jest pomysłowy i nieźle się zapowiada.
Czekamy na zazielenienie
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
Możesz napisać jakich torów użyłeś na linię wąskotorową?
- Kolejka
- Posty: 559
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
Segment został wreszcie pokryty ziemią, mosty i tory przyklejone, elektryka podłączona.
Kilka zdjęć:
W połączeniu z pierwszym modułem:
Poprawiony przejazd na pierwszym module też dostał ziemię i nowe znaki (ich zdjęcia dodam, jak mój Olympus wróci z naprawy):
Testy przejezdności wykonane wszystkimi lokomotywami. Bratu udało się nawet naprawić naszą 118, która ledwo jeździła (okazało się, że blaszki pobierające prąd były źle wygięte):
http://www.youtube.com/watch?v=1WHE56ErCf8
Kilka zdjęć:
W połączeniu z pierwszym modułem:
Poprawiony przejazd na pierwszym module też dostał ziemię i nowe znaki (ich zdjęcia dodam, jak mój Olympus wróci z naprawy):
Testy przejezdności wykonane wszystkimi lokomotywami. Bratu udało się nawet naprawić naszą 118, która ledwo jeździła (okazało się, że blaszki pobierające prąd były źle wygięte):
http://www.youtube.com/watch?v=1WHE56ErCf8
- Kolejka
- Posty: 559
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
Po kolejnej długiej przerwie (gorzej niż w prawdziwym świecie )*
Wczoraj zagipsowałem w końcu swój drugi segment i tak to wygląda:
Jeszcze będę musiał poszlifować, głównie na torowisku wąskim i przyczółkach mostów, ale to w poniedziałek.
Jeśli są jeszcze jakieś uwagi względem mostów, to ostatnia szansa, bo w poniedziałek będę je mocował na stałe, przyklejał torowisko i być może podłączał elektrykę.
Na pierwszym module zrobiłem podjazdy do przejazdu z gipsu, ale zdjęcia dodam po przyklejeniu ziemi (czyli w poniedziałek lub wtorek).
*-zawsze można powiedzieć, że ekolodzy protestowali
Wczoraj zagipsowałem w końcu swój drugi segment i tak to wygląda:
Jeszcze będę musiał poszlifować, głównie na torowisku wąskim i przyczółkach mostów, ale to w poniedziałek.
Jeśli są jeszcze jakieś uwagi względem mostów, to ostatnia szansa, bo w poniedziałek będę je mocował na stałe, przyklejał torowisko i być może podłączał elektrykę.
Na pierwszym module zrobiłem podjazdy do przejazdu z gipsu, ale zdjęcia dodam po przyklejeniu ziemi (czyli w poniedziałek lub wtorek).
*-zawsze można powiedzieć, że ekolodzy protestowali
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kolejka buduje
To fotka z hrubieszowskiej kolei wąskotorowej, tak dla uściśleniaIchu pisze:Coś mi tu nie pasuje - prowizoryczny przejazd z oznakowaniem? Belki między szynami - ok, ale podjazdy powinny być raczej ziemne (nie jestem ekspertem w dziedzinie infrastruktury, tak po prostu mi się wydaje ).
[url=http://images46.fotosik.pl/264/df9521864a72db71m.jpg]Obrazek[/url]
- Kolejka
- Posty: 559
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości