Moduły Janka
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Moduły Janka
Gratuluję wyboru zainspirowałeś mnie aby dorobić dalsze części szlaku. Jestem z Gdańska (obecnie mieszkam w HH) ale ta linia kolejowa jest mi bliska jeździłem w młodości wiele razy na tej linii i wysiadając na różnych stacyjkach i przystankach w Garczynie też. Obecnie "walczę" z moją stacją ale chyba w tzw. między czasie coś zmajstruje może kawałek szlaku w kierunku Lubiany. Życzę wiele radości z modelowania i wytrwałości Jerzy (Manfred)
- Janek204
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lip 2019, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moduły Janka
Dziękuję za podpowiedź Rzeczywiście mniej będzie cięcia, mniej nóżek itp. A taką ,,kanapkę" też łatwiej włożyć do samochoduT_Domagalski pisze:Od siebie mam jednak pewną propozycję - przemyśl, czy nie lepiej zrobić 2 segmentów po 90cm zamiast 3 po 60cm. Odpadną ci 2 profile, dwa zestawy gniazd elektrycznych. Pozostanie ci tylko jedno łączenie, na którym trzeba spasować tory. Poza tym dwie skrzynki łatwiej spakować w "kanapkę" niż trzy...
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moduły Janka
Trzymam kciuki za powodzenie projektu!Janek204 pisze:Na 3 skrzynkach, każda po 60cm...
Od siebie mam jednak pewną propozycję - przemyśl, czy nie lepiej zrobić 2 segmentów po 90cm zamiast 3 po 60cm. Odpadną ci 2 profile, dwa zestawy gniazd elektrycznych. Pozostanie ci tylko jedno łączenie, na którym trzeba spasować tory. Poza tym dwie skrzynki łatwiej spakować w "kanapkę" niż trzy...
- Borczy
- Posty: 2301
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moduły Janka
Moduły wykonuje Grześ - Agx ale musisz zapytać o dostępność.
- Janek204
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lip 2019, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moduły Janka
Bardzo dziękuję za radę. I widzę, że cena profili też przystępna Takie gotowe rozwiązanie pozwoli mi zaoszczędzić sporo czasu, miejsca i środków takżeSkała pisze:Dobrze zrobione skrzynki to podstawa. Jeśli po skręceniu skrzynek razem, nie będą trzymały linii prostej to później tory również będą wyglądały jak wężyk.
Ja zamawiam profile czołowe tutaj. Jeśli nie dysponujesz dobrym zapleczem stolarskim to może lepiej zlecić komusz zrobienie skrzynek. O ile się nie mylę to któryś kolega z forum wykonuję taką usługę. Jeśli jest ktoś taki to proszę o ujawnienie się . Może zlecenie wykonania skrzynek zwiększy koszta, ale raz wykonana robota bardzo się opłaci. Ja przerabiałem swoje moduły i musiałem wszystko próc A jak skrzynki są pięknie zrobione to i cała reszta idzie łatwiej
W razie pytań służę pomocą. Powodzenia
Jestem zainteresowanySkała pisze:O ile się nie mylę to któryś kolega z forum wykonuję taką usługę. Jeśli jest ktoś taki to proszę o ujawnienie się
- Skała
- Posty: 306
- Rejestracja: 19 maja 2006, 15:17
- Lokalizacja: Nykøbing F.
- Kontakt:
Re: Moduły Janka
I to jest słuszna koncepcja.Janek204 pisze:Stwierdziłem, że chcę na początek odwzorować jakiś prosty fragment lokalnej, jednotorowej linii kolejowej na Kaszubach.
Przypominam sobie, że rozmawialiśmy na tegorocznym TTweekendzie o rozpoczęciu budowy modułów przez Ciebie.
Dobrze zrobione skrzynki to podstawa. Jeśli po skręceniu skrzynek razem, nie będą trzymały linii prostej to później tory również będą wyglądały jak wężyk.Janek204 pisze:A propos budowy modułu : Profile czołowe planuję zamówić w zakładzie stolarskim, nie mam do tego odpowiednich narzędzi. Skrzynki uda mi się zbić własnoręcznie. Zakładam, że i tak potrzebne będą 4, bo jedna najprawdopodobniej po jakimś błędzie stanie się poligonem do ćwiczeń - i dobrze, bo w końcu człowiek uczy się na błędach
Ja zamawiam profile czołowe tutaj. Jeśli nie dysponujesz dobrym zapleczem stolarskim to może lepiej zlecić komusz zrobienie skrzynek. O ile się nie mylę to któryś kolega z forum wykonuję taką usługę. Jeśli jest ktoś taki to proszę o ujawnienie się . Może zlecenie wykonania skrzynek zwiększy koszta, ale raz wykonana robota bardzo się opłaci. Ja przerabiałem swoje moduły i musiałem wszystko próc A jak skrzynki są pięknie zrobione to i cała reszta idzie łatwiej
W razie pytań służę pomocą. Powodzenia
- Janek204
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lip 2019, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Moduły Janka
Witam!
W tym temacie chciałbym opisać budowę moich pierwszych modułów oraz poszukać rad i wsparcia wśród bardziej doświadczonych modelarzy
Zacznę od tego, że mam 15 lat. Moja przygoda z TT-tką zaczęła się dosyć dawno temu - od corocznego podziwiania TT weekendu w Sopocie, oraz od oglądania ponad 40 - letniego taboru BTTB zgromadzonego na strychu u dziadków. Wszystkie lokomotywy i wagony z wspomnianego wcześniej strychu po jakimś czasie trafiły do mnie, przez ostatnich kilka lat zdażyło mi się też kupić lub dostać trochę nowszego, mniej NRD- owskiego taboru. Obecnie od kilku lat jestem w posiadaniu niewielkiego ttorta, którego sam nie wykonałem. Z czasem udało mi się także (i do dzisiaj udaje) wziąć udział w TT Weekendzie jako maszynista, aczkolwiek sam swoich modułów nie posiadam.
Aby zmienić ten stan rzeczy po uznaniu, że moje możliwości techniczne jak i manualne stały się na tyle wysokie, aby spróbować sił w budowie modułów postanowiłem dowiedzieć się w sieci, książkach i na wystawach podstawowych informacji o modułach, sttandardzie itp.
Stwierdziłem, że chcę na początek odwzorować jakiś prosty fragment lokalnej, jednotorowej linii kolejowej na Kaszubach. Na 3 skrzynkach, każda po 60cm. W sierpniu, po przeszukaniu artykułów w sieci na temat linii kolejowych nr 211 oraz 201 wybór padł na malowniczo położony na linii 211, tuż za Kościerzyną p.o. Garczyn.
Miejsce to było mi znane z wakacji spędzonych na Kaszubach, i chyba to zdecydowało o tym konkretnym fragmencie linii Później spędziłem dzień na precyzyjnym mierzeniu wszystkiego na przystanku, sporządziłem dokładny plan. Przystanek Garczyn to położony w środku lasu peron, bez utwardzonej nawierzchni. Długość razem z peronem, przejazdem oraz wskaźnikami W13 nie przekroczyła w skali 180cm. Teren także nie powinien być trudny do ukształtowania - tor nie biegnie na nasypie, jedyne co trzeba zrobić to płytki rów odwadniający po obu stronach toru oraz wspomniany wcześniej peron ,,z piasku". Do tego kilka betonowych latarni, piaszczysta i asfaltowa droga, zadaszone ławki, siatkowe ogrodzenie i inne, podobne szczegółów. Zabraknie jakichkolwiek budynków - przystanek nie znajduje się przy żadnych stale zamieszkanych zabudowaniach, więc nie potrzebna była tam chociażby kasa biletowa i poczekalnia, a także mieszkania pracowników PKP. I oczywiście zieleń - strzeliste sosny, a pomiędzy nimi niższe dęby, brzozy i inna zieleń niska. Może wspomnę o tym, co w zasadzie powinno znaleźć się na początku - przystanek będzie ucharakteryzowany na IV epokę, prawdopodobnie wtedy też powstał dla pobliskiego ośrodka wypoczynkowego. Dlaczego na IV epokę? Aby maksymalnie oddać klimat tej linii, gdy pociągi ( zwłaszcza towarowe, zdawcze) kursowały po niej częściej (nigdy nie widziałem tam pociągu towarowego, to mnie zniechęca do VI epoki PKP ). Kiedyś we wcześniej wspomnianym ośrodku była izba tradycji, może były tam stare zdjęcia z przystanku. Niestety izby nie odnalazłem...
Przystanek przeszedł modernizację (nowe stojaki na rowery i znaki, a także usunięcie starej wiaty), więc trudno odgadnąć gdzie co było i jak wyglądało. Na Google maps zachowało się tylko jedno zdjęcie, z widocznym zadaszeniem, po którym została betonowa podstawa.
A propos budowy modułu : Profile czołowe planuję zamówić w zakładzie stolarskim, nie mam do tego odpowiednich narzędzi. Skrzynki uda mi się zbić własnoręcznie. Zakładam, że i tak potrzebne będą 4, bo jedna najprawdopodobniej po jakimś błędzie stanie się poligonem do ćwiczeń - i dobrze, bo w końcu człowiek uczy się na błędach Przyda się też dużo fachowej wiedzy (m.in. od forumowiczów ) o elektryce, stolarce, bazie makiety.
Oto kilka zdjęć przystanku, nie prezentują szczególnej wartości, bo robione na szybko, telefonem :
satelita
przejazd
Mam nadzieję, że uda mi się uzyskać planowany efekt. Jeżeli chodzi o czas to nigdy nie wiadomo - szkoła zawsze dużo wymaga
Pozdrawiam
Janek
PS Mam nadzieję, że linki działają.
W tym temacie chciałbym opisać budowę moich pierwszych modułów oraz poszukać rad i wsparcia wśród bardziej doświadczonych modelarzy
Zacznę od tego, że mam 15 lat. Moja przygoda z TT-tką zaczęła się dosyć dawno temu - od corocznego podziwiania TT weekendu w Sopocie, oraz od oglądania ponad 40 - letniego taboru BTTB zgromadzonego na strychu u dziadków. Wszystkie lokomotywy i wagony z wspomnianego wcześniej strychu po jakimś czasie trafiły do mnie, przez ostatnich kilka lat zdażyło mi się też kupić lub dostać trochę nowszego, mniej NRD- owskiego taboru. Obecnie od kilku lat jestem w posiadaniu niewielkiego ttorta, którego sam nie wykonałem. Z czasem udało mi się także (i do dzisiaj udaje) wziąć udział w TT Weekendzie jako maszynista, aczkolwiek sam swoich modułów nie posiadam.
Aby zmienić ten stan rzeczy po uznaniu, że moje możliwości techniczne jak i manualne stały się na tyle wysokie, aby spróbować sił w budowie modułów postanowiłem dowiedzieć się w sieci, książkach i na wystawach podstawowych informacji o modułach, sttandardzie itp.
Stwierdziłem, że chcę na początek odwzorować jakiś prosty fragment lokalnej, jednotorowej linii kolejowej na Kaszubach. Na 3 skrzynkach, każda po 60cm. W sierpniu, po przeszukaniu artykułów w sieci na temat linii kolejowych nr 211 oraz 201 wybór padł na malowniczo położony na linii 211, tuż za Kościerzyną p.o. Garczyn.
Miejsce to było mi znane z wakacji spędzonych na Kaszubach, i chyba to zdecydowało o tym konkretnym fragmencie linii Później spędziłem dzień na precyzyjnym mierzeniu wszystkiego na przystanku, sporządziłem dokładny plan. Przystanek Garczyn to położony w środku lasu peron, bez utwardzonej nawierzchni. Długość razem z peronem, przejazdem oraz wskaźnikami W13 nie przekroczyła w skali 180cm. Teren także nie powinien być trudny do ukształtowania - tor nie biegnie na nasypie, jedyne co trzeba zrobić to płytki rów odwadniający po obu stronach toru oraz wspomniany wcześniej peron ,,z piasku". Do tego kilka betonowych latarni, piaszczysta i asfaltowa droga, zadaszone ławki, siatkowe ogrodzenie i inne, podobne szczegółów. Zabraknie jakichkolwiek budynków - przystanek nie znajduje się przy żadnych stale zamieszkanych zabudowaniach, więc nie potrzebna była tam chociażby kasa biletowa i poczekalnia, a także mieszkania pracowników PKP. I oczywiście zieleń - strzeliste sosny, a pomiędzy nimi niższe dęby, brzozy i inna zieleń niska. Może wspomnę o tym, co w zasadzie powinno znaleźć się na początku - przystanek będzie ucharakteryzowany na IV epokę, prawdopodobnie wtedy też powstał dla pobliskiego ośrodka wypoczynkowego. Dlaczego na IV epokę? Aby maksymalnie oddać klimat tej linii, gdy pociągi ( zwłaszcza towarowe, zdawcze) kursowały po niej częściej (nigdy nie widziałem tam pociągu towarowego, to mnie zniechęca do VI epoki PKP ). Kiedyś we wcześniej wspomnianym ośrodku była izba tradycji, może były tam stare zdjęcia z przystanku. Niestety izby nie odnalazłem...
Przystanek przeszedł modernizację (nowe stojaki na rowery i znaki, a także usunięcie starej wiaty), więc trudno odgadnąć gdzie co było i jak wyglądało. Na Google maps zachowało się tylko jedno zdjęcie, z widocznym zadaszeniem, po którym została betonowa podstawa.
A propos budowy modułu : Profile czołowe planuję zamówić w zakładzie stolarskim, nie mam do tego odpowiednich narzędzi. Skrzynki uda mi się zbić własnoręcznie. Zakładam, że i tak potrzebne będą 4, bo jedna najprawdopodobniej po jakimś błędzie stanie się poligonem do ćwiczeń - i dobrze, bo w końcu człowiek uczy się na błędach Przyda się też dużo fachowej wiedzy (m.in. od forumowiczów ) o elektryce, stolarce, bazie makiety.
Oto kilka zdjęć przystanku, nie prezentują szczególnej wartości, bo robione na szybko, telefonem :
satelita
przejazd
Mam nadzieję, że uda mi się uzyskać planowany efekt. Jeżeli chodzi o czas to nigdy nie wiadomo - szkoła zawsze dużo wymaga
Pozdrawiam
Janek
PS Mam nadzieję, że linki działają.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości