Moduły stacji Chorzów i okolić
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Raczej zasugeruję ci sklejkę 2 mm. Karton stosowałem do torów kolejki polowej i w modelu statycznym ujdzie, ale w modelu dynamicznym nie wytrzyma długo.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Ja tylko jeszcze wspomnę o względzie wizualno-estetycznym, pomijając czy coś przejedzie przez EW1 czy nie przejedzie.... Może to nie jest dla wszystkich istotne, ale w gruncie rzeczy staramy się odwzorować jak najbardziej wiernie rzeczywistość zachowując przede wszystkim proporcje. Jak wyglądają EW1 a jak EW3 każdy wie...
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Masz zacięcie chlopie;)
- Slawek77
- Posty: 2054
- Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Nie ma co kombinować trzeba kupić to się kupi, lecz najpierw spróbuję zrobić samemu zwrotnice, podkłady z kartonu
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Po części masz racje że problem tkwi w taborze.
Tylko albo masz tabor z maksymalną liczbą detali jak w pierwowzorze albo uproszczony i wtedy przechodzi po każdym łuku, zwrotnicy itp.
Tylko albo masz tabor z maksymalną liczbą detali jak w pierwowzorze albo uproszczony i wtedy przechodzi po każdym łuku, zwrotnicy itp.
- Slawek77
- Posty: 2054
- Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Dlaczego pytam czy są dopuszczane, bo na makiecie mam 15 zwrotnic w tym 13 ew1 i wtedy jak były by dopuszczone te zwrotnice to zdecydowąłbym się na rozbiórkę makiety, bo zwrotnice mam do odzyskania.
To może nie tkwi problem w zwrotnicach tylko w taborze robionym na zamówienie.
Ja na mojej makiecie mam ponad 70m torowiska na małej powierzchni i każdy tabor przejedzie wszędzie z maksymalną prędkością, i nic się nie dzieje, nie wiem jak spisywały by się modele robione na zamówienie, ale jak by wypadały to wiadomo gdzie leży problem.
Więc już dowiedziałem się dlaczego nie są dopuszczane ew1 więc pozostaje zakupić nowe zwrotnice ew3
Dziękuję za pomoc oraz wytłumaczenie.
To może nie tkwi problem w zwrotnicach tylko w taborze robionym na zamówienie.
Ja na mojej makiecie mam ponad 70m torowiska na małej powierzchni i każdy tabor przejedzie wszędzie z maksymalną prędkością, i nic się nie dzieje, nie wiem jak spisywały by się modele robione na zamówienie, ale jak by wypadały to wiadomo gdzie leży problem.
Więc już dowiedziałem się dlaczego nie są dopuszczane ew1 więc pozostaje zakupić nowe zwrotnice ew3
Dziękuję za pomoc oraz wytłumaczenie.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Z resztą stacji pewnie grosze ale jak się przyjrzeć bliżej to:
Nie wiem jak w AMC ale w MM
EW1 55,00 zł
EW3 78,00zł
30% różnicy w cenie
Przy jednej, dwóch zwrotnicach to rzeczywiście wydatek mały. Ale jak masz do założenia 6-8 to robi się różnica 138-184 zł - czyli jeden wagon.
Ale nie ma się co czarować. Np parowozy które mają założone wszystkie detale np przy silniku raczej przez EW1 nie przejadą.
I pewnie całą reszta taboru też nie. Dlatego norma jest rygorystyczna żeby przejechać mógł każdy.
Nie wiem jak w AMC ale w MM
EW1 55,00 zł
EW3 78,00zł
30% różnicy w cenie
Przy jednej, dwóch zwrotnicach to rzeczywiście wydatek mały. Ale jak masz do założenia 6-8 to robi się różnica 138-184 zł - czyli jeden wagon.
Ale nie ma się co czarować. Np parowozy które mają założone wszystkie detale np przy silniku raczej przez EW1 nie przejadą.
I pewnie całą reszta taboru też nie. Dlatego norma jest rygorystyczna żeby przejechać mógł każdy.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Ja widziałem lokomotywy "Tomek i przyjaciele" na imprezach modułowych. Możemy je z powodzeniem stosować
Różnica w cenie rozjadu miedzy EW1 a EW3 w AMC to grosze w porównaniu z resztą stacji, więc upieranie się przy EW1 to naprawdę przesada.
Różnica w cenie rozjadu miedzy EW1 a EW3 w AMC to grosze w porównaniu z resztą stacji, więc upieranie się przy EW1 to naprawdę przesada.
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Widziałem moduły z ciaśniejszymi łukami (310, 353) na torach głównych(!) niż zwrotnicowe Ew1 dopuszczane na imprezach modułowych i stosowane z powodzeniem.
Okazuje się więc, że część imprez dopuszcza odstępstwa od sttandardu, część nie.
Chyba za każdym razem trzeba pytać o pozwoleństwo organizatora.
Okazuje się więc, że część imprez dopuszcza odstępstwa od sttandardu, część nie.
Chyba za każdym razem trzeba pytać o pozwoleństwo organizatora.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Nie będą dopuszczone, gdyż nie spełniają normy. Jesteś w błędzie pisząc, że przez EW1 przechodzi każdy tabor. Fabryczny być może tak, ale po naszych modułach jeździ wiele modeli krótkoseryjnych, a te przeważnie /ze względu na detale/ przechodzą wyłącznie łuki o większych promieniach, stąd dopuszczalne są minimum EW2 i nie w torach głównych.
- Slawek77
- Posty: 2054
- Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Tylko co ma to za znaczenie ten promień, w końcu zwrotnica to zwrotnica ma po prostu działać i tyle, a jaki ma promień nie ma znaczenia w naszym hobby, w końcu nasza skala jest pomniejszona o 120 razy
Z zwrotnicami ew1 jest najmniejszy kłopot, nie jest wymagana polaryzacja i żaden tabor nie ma z nimi problemów tak jak w przypadku ze zwrotnicami ew2.
Czyli moduły ze zwrotnicami ew1 nie będą dopuszczone do imprezy ?
Z zwrotnicami ew1 jest najmniejszy kłopot, nie jest wymagana polaryzacja i żaden tabor nie ma z nimi problemów tak jak w przypadku ze zwrotnicami ew2.
Czyli moduły ze zwrotnicami ew1 nie będą dopuszczone do imprezy ?
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
Ew2 jeszcze jakoś obleci ale EW1 to juz bedzie karykatura .
Za normą :
Maksymalny kąt zwrotu w torach dodatkowych b = 15°
Minimalny promień łuku w torze zwrotnym R = 600 mm
Czyli EW1 spełnia wymagania dotyczące kąta ale jeżeli chodzi o promień to już nie
Za normą :
Maksymalny kąt zwrotu w torach dodatkowych b = 15°
Minimalny promień łuku w torze zwrotnym R = 600 mm
Czyli EW1 spełnia wymagania dotyczące kąta ale jeżeli chodzi o promień to już nie
- Slawek77
- Posty: 2054
- Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
A to ja tego nie wiem, dlatego pytam
- Jerzyr
- Posty: 340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
- Lokalizacja: Łapy
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
A czy dopuszcza to norma?Slawek77 pisze:A czy ew1 można stosować na bocznicach lub w moim przypadku na placu załadunkowym ?
- Slawek77
- Posty: 2054
- Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Moduły stacji Chorzów i okolić
A czy ew1 można stosować na bocznicach lub w moim przypadku na placu załadunkowym ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości