Górka
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Górka
W czerwonym kółku koło zrobi zwarcie
Patrz krzyżak PIKO, albo ROCO. Same dziubki muszą być odizolowane, albo plastikowe
http://www.modelmania.com.pl/popup_image.php?pID=11567
http://www.modelmania.com.pl/popup_image.php?pID=8442
Nie popsuj. Tillig nie popisał się w tej krzyżówce
Patrz krzyżak PIKO, albo ROCO. Same dziubki muszą być odizolowane, albo plastikowe
http://www.modelmania.com.pl/popup_image.php?pID=11567
http://www.modelmania.com.pl/popup_image.php?pID=8442
Nie popsuj. Tillig nie popisał się w tej krzyżówce
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Mniej więcej coś takiego mam na myśli. Jak w czerwonym kółku. Żółte wymagają jeszcze dopieszczenia złączeń. Jeszcze nie mogę sprawdzić przejezdności lokomotyw, ale tabor przejeżdża bez problemu.Mariusz pisze:Skróć je do minimum i pochwal się swoją robotą tu.
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Modułu pętlowego? Właśnie nie byłem tego pewny, bo czytałem, że zalecana długość odcinka izolowanego (i to dwustronnie) powinna być dłuższa od najdłuższego składu.
Tu mam 1cm odcinka (jednostronnie izolowanego) i czy moduł to nie wytaczanie działa na komara?
Tu mam 1cm odcinka (jednostronnie izolowanego) i czy moduł to nie wytaczanie działa na komara?
- Misiek
- Posty: 1648
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Górka
Użyj modułu pętlowego do zasilenia tych zielonych odcinków
Chyba obrazki się zgadzają? No dobra, jeden jest do góry nogami ;-)
To stąd: http://www.wiringfordcc.com/track_2.htm#a53
Chyba obrazki się zgadzają? No dobra, jeden jest do góry nogami ;-)
To stąd: http://www.wiringfordcc.com/track_2.htm#a53
- Załączniki
-
- peco_electrofrog_crossing.gif
- (5.27 KiB) Pobrany 3989 razy
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015, 16:08 przez Misiek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Górka
Zobacz jak zrobili to w PIKO
http://www.modelmania.com.pl/popup_image.php?pID=8442
Ale dlaczego nie chcesz podłączyć prąd pod te szyny izolowane
http://www.modelmania.com.pl/popup_image.php?pID=8442
Ale dlaczego nie chcesz podłączyć prąd pod te szyny izolowane
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Elektrycznie połączenia krzyżaka wypadają mi jak na obrazku. Nie mam pomysłu na zasilenie izolowanych dziobów. Rozsunięcie dwóch kawałków toru (czarna krecha) jest możliwe. Druga część dziobu musiała by być rozcięta tuż przed kierownicą, co zmniejszy odcinek bez zasilania do ok. 10mm. Inaczej się chyba nie da, gdyż tor ten ma tylko jedna klamrę na podkładzie. I tak wszystko należało by podkleić do podkładów.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Górka
Krótkie loki będą miały problem z powolnym przejeżdżaniem przez krzyżówkę jeśli odizolowane szyny nie będą miały zasilania, a pomysł ze skróceniem tych szyn jest ciekawy. Skróć je do minimum i pochwal się swoją robotą tu.
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Postanowiłem jednak wycinać ostatnie podkłady i zastępować je wyciętymi z flexa.
Kolejne pytanie dotyczy krzyżówki
Tillig 83170.
Czy odizolowane dzioby mogą pozostać nie podłączone (przy założeniu zasilania toru z obu stron skrzyżowania)? Ok. 20mm odcinek nie spowoduje zatrzymań (nie za bardzo mam teraz jak to przetestować?
Ponieważ i tak wyprułem szyny z dzioba może lepiej oda razu je skrócić o jakąś 1/3 długości?
Kolejne pytanie dotyczy krzyżówki
Tillig 83170.
Czy odizolowane dzioby mogą pozostać nie podłączone (przy założeniu zasilania toru z obu stron skrzyżowania)? Ok. 20mm odcinek nie spowoduje zatrzymań (nie za bardzo mam teraz jak to przetestować?
Ponieważ i tak wyprułem szyny z dzioba może lepiej oda razu je skrócić o jakąś 1/3 długości?
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Wymiaruję na podłożu układ torów wg SCARMA. Idealnie nie jest, ale z grubsza się zgadza.
Nie chcę żadnych złączek torowych. Wypadało by poobcinać skrajne podkłady i pewnie skracać tory i rozjazdy. Czy dla zachowania wymiarów rozjazdów, krzyżaków odciąć podkład i dostawić jeden z flexa? Nie będzie to jakoś specjalnie razić?
Nie chcę żadnych złączek torowych. Wypadało by poobcinać skrajne podkłady i pewnie skracać tory i rozjazdy. Czy dla zachowania wymiarów rozjazdów, krzyżaków odciąć podkład i dostawić jeden z flexa? Nie będzie to jakoś specjalnie razić?
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Właśnie z tego powodu moduł nie będzie modułem sttandardowym.
Dzięki uprzejmości kolegów z jazd radomskich, którym serdecznie dziękuję za cierpliwość i łagodne podejście, zrozumiałem, że z osła nie da się zrobić wierzchowca
Dzięki uprzejmości kolegów z jazd radomskich, którym serdecznie dziękuję za cierpliwość i łagodne podejście, zrozumiałem, że z osła nie da się zrobić wierzchowca
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Od biedy segmant B wyda z 6-cioma torami. Zmieści się anglik i 4xEW2 w jednej linii (ze zwrotami na rozrządowe). Odrobinę rozjeżdża się jeden tor T2 na linii Z4-Z8 ale flex to chyba wyrówna.
Anglik na C też da się wpasować.
Anglik na C też da się wpasować.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2015, 22:34 przez wicy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Górka
No niestety, jeśli podwójny (potrójny) jest be, to albo likwidujemy tor szósty, albo będzie trochę krótszy, "bo wyjdzie z piątego".
(A ja mam taki specjalny rozjazd, pw)
Tak, anglik, bo takie łączenie rozjazdów jakie tam i dalej miałeś jest najgorszym z możliwych.
(A ja mam taki specjalny rozjazd, pw)
Tak, anglik, bo takie łączenie rozjazdów jakie tam i dalej miałeś jest najgorszym z możliwych.
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Tak na szybko.
Na segm. B przenieść zwrotnice na tor Z-T5 można jak narysowałeś, ale co z T6? Musiałby być rozjazd potrójny, a to ponoć odpada...
Na C taka poprawka możliwa z DKW-2 to miałeś na myśli?
Na E-F już przesunąłem zwrotnice w prawo, jak narysowałeś.
Na segm. B przenieść zwrotnice na tor Z-T5 można jak narysowałeś, ale co z T6? Musiałby być rozjazd potrójny, a to ponoć odpada...
Na C taka poprawka możliwa z DKW-2 to miałeś na myśli?
Na E-F już przesunąłem zwrotnice w prawo, jak narysowałeś.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości