Górka
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Górka
An ie było wygodniej kupić to http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=4958 i kłopot z głowy ,trochę drożej ale za to pewne .Policz dobrze koszty i kłopoty, co jest lepsze.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2015, 16:39 przez tydzial, łącznie zmieniany 3 razy.
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Skrzyżowanie ma pod spodem podłączenia tylko dla wewnętrznego romba.
Wewnętrzny romb połączony firmowo jak na obrazkach wcześniejszych.
Dzioby lewy i prawy są izolowane i są do nich izolowane, plastikowe złącza szyn.
Polaryzowanie dziobów według rozjazdów - ja akurat mam cztery, po jednym na każdej stronie, jak w zwrotnicy podwójnej DGV - można wykonać chyba tak
Wewnętrzny romb połączony firmowo jak na obrazkach wcześniejszych.
Dzioby lewy i prawy są izolowane i są do nich izolowane, plastikowe złącza szyn.
Polaryzowanie dziobów według rozjazdów - ja akurat mam cztery, po jednym na każdej stronie, jak w zwrotnicy podwójnej DGV - można wykonać chyba tak
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
- womo
- Posty: 2385
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Górka
Już próbowałem. Dla sprawdzenia pomazałem u siebie te dwa dzioby farbą aby nie przewodziły. Długie lokomotywy przechodziły bez problemu ale krótkie loki stają.
Kiedyś widziałem gdzieś temat gdzie było rozrysowane takie podłączenie tej krzyżówki pomiędzy 4 zwrotnicami. I polaryzacja była podawana ze zwrotnic na te dzioby. Podobno działało. Niestety wtedy mnie to nie interesowało i nie zapisałem Sam kombinowałem, ale zawsze coś mi wypada nie tak. Muszę jednak znaleźć dłuższą chwilę i na spokojnie sobie to rozrysowywać ...
Kiedyś widziałem gdzieś temat gdzie było rozrysowane takie podłączenie tej krzyżówki pomiędzy 4 zwrotnicami. I polaryzacja była podawana ze zwrotnic na te dzioby. Podobno działało. Niestety wtedy mnie to nie interesowało i nie zapisałem Sam kombinowałem, ale zawsze coś mi wypada nie tak. Muszę jednak znaleźć dłuższą chwilę i na spokojnie sobie to rozrysowywać ...
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Tak, tak, oczywiście oba.
Patrzę jeszcze czy Tillig to jedyna opcja na skrzyżowanie?
Albo jak by dorobić krótkie plastikowe dzióbki jak na tym zdjęciu
Patrzę jeszcze czy Tillig to jedyna opcja na skrzyżowanie?
Albo jak by dorobić krótkie plastikowe dzióbki jak na tym zdjęciu
- womo
- Posty: 2385
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Górka
Z ciekawością obserwuję. Mam ten sam problem. A co z krótkimi lokami ?
A z Twojego zdjęcia wynika, że Mariusz ma rację. W obu przypadkach zawsze jedno koło dotyka tego kawałka szyny o innym potencjale. Może to trochę bardziej rozsunąć? Testuj ostrożnie aby niczego nie spalić.
Najzabawniejsze, że tu kiedyś był temat jak to podłączyć bez problemu i zniknął w gąszczu tematów. A my wyważanie otwarte drzwi bo nie mogę tego znaleźć hahaha
A z Twojego zdjęcia wynika, że Mariusz ma rację. W obu przypadkach zawsze jedno koło dotyka tego kawałka szyny o innym potencjale. Może to trochę bardziej rozsunąć? Testuj ostrożnie aby niczego nie spalić.
Najzabawniejsze, że tu kiedyś był temat jak to podłączyć bez problemu i zniknął w gąszczu tematów. A my wyważanie otwarte drzwi bo nie mogę tego znaleźć hahaha
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015, 23:42 przez womo, łącznie zmieniany 1 raz.
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Doceniam pomoc i uwagi, ale nie rób ze mnie kretyna. To że 6 osi jest połączone elektrycznie ma wpływ na to, że środkowe kółko (jedno!) łączy się z neutralem lub z tym samym potencjałem? I to ma robić zwarcie?
Możesz mieć rację ale.......
Zmusiłeś mnie do pierwszego, bardzo prowizorycznego testu. Nie są zasilane wszystkie tory a efekt masz na filmie - https://youtu.be/-6JX6IX2MoM
Loka przejeżdża w obie strony. Zatrzymanie na końcu filmu nie jest skutkiem zwarcia a zbyt krótkiego odcinka zasilanego.
Dla pewności podpiłuję jeszcze dziób, żeby nie było styku z tym plusem.
Możesz mieć rację ale.......
Zmusiłeś mnie do pierwszego, bardzo prowizorycznego testu. Nie są zasilane wszystkie tory a efekt masz na filmie - https://youtu.be/-6JX6IX2MoM
Loka przejeżdża w obie strony. Zatrzymanie na końcu filmu nie jest skutkiem zwarcia a zbyt krótkiego odcinka zasilanego.
Dla pewności podpiłuję jeszcze dziób, żeby nie było styku z tym plusem.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015, 22:46 przez wicy, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Górka
Wymiękam. Chłopie a nie pomyślałeś że pojazd z reguły ma przynajmniej dwa zestawy kołowe połączone ze sobą elektrycznie i wszystkie koła mają to samo napięcie (prawe/lewe)bez względu na to czy jadą po zasilanej szynie czy odizolowanej
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
A nie prawda
Jadąc po tej lini z lewa koło połączy:
- minus-plastik
- plastik-plus
- plus-neutral
- neutral-minus
Odcinek bez zasilania (między minusami) to 14,5 mm. Trochę dużo.
Ale tak jak mówię, testy najwcześniej jurto.
Pokombinuję jeszcze. Od biedy wrócę do stanu fabrycznego i dam polaryzację dziobów z najbliższej EW2 wjazdowej na dany kierunek.
To piko i roco to też H0?
Jadąc po tej lini z lewa koło połączy:
- minus-plastik
- plastik-plus
- plus-neutral
- neutral-minus
Odcinek bez zasilania (między minusami) to 14,5 mm. Trochę dużo.
Ale tak jak mówię, testy najwcześniej jurto.
Pokombinuję jeszcze. Od biedy wrócę do stanu fabrycznego i dam polaryzację dziobów z najbliższej EW2 wjazdowej na dany kierunek.
To piko i roco to też H0?
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015, 20:37 przez wicy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Górka
Jadąc po zielonej linii koło "czarny" prąd w pewnym momencie przeniesie na szynę z "czerwonym" prądem i nastąpi zwarcie
Na niebiesko Ci narysowałem linię cięcia gdzie powinieneś przeciąć obie szyny. Patrz zdjęcia PIKO i ROCO, dlaczego chcesz tworzyć coś co już inni dobrze stworzyli.
Najlepszym rozwiązaniem jest trójszynowy maerklin ale to ...znowu H0.
Na niebiesko Ci narysowałem linię cięcia gdzie powinieneś przeciąć obie szyny. Patrz zdjęcia PIKO i ROCO, dlaczego chcesz tworzyć coś co już inni dobrze stworzyli.
Najlepszym rozwiązaniem jest trójszynowy maerklin ale to ...znowu H0.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015, 20:28 przez Mariusz, łącznie zmieniany 2 razy.
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Górka
Może teraz będzie lepiej widać.
Zwarcia być nie powinno. Odcinek jest wyizolowany i nie podłączony, więc koło zwiera go raz do plusa, raz do minusa (zależnie od kierunku). Na samym czubku prawego dzioba dla kierunku W-E może być zwarty plus z plusem, co chyba nie jest sytuacją krytyczną.
Gdy dorobię drugą stronę przeprowadzę testy
Zwarcia być nie powinno. Odcinek jest wyizolowany i nie podłączony, więc koło zwiera go raz do plusa, raz do minusa (zależnie od kierunku). Na samym czubku prawego dzioba dla kierunku W-E może być zwarty plus z plusem, co chyba nie jest sytuacją krytyczną.
Gdy dorobię drugą stronę przeprowadzę testy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości