Górka

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: Mariusz »

W czerwonym kółku koło zrobi zwarcie !!
Patrz krzyżak PIKO, albo ROCO. Same dziubki muszą być odizolowane, albo plastikowe !!
http://www.modelmania.com.pl/popup_image.php?pID=11567
http://www.modelmania.com.pl/popup_image.php?pID=8442
Nie popsuj. Tillig nie popisał się w tej krzyżówce :evil:
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Mariusz pisze:Skróć je do minimum i pochwal się swoją robotą tu.
Mniej więcej coś takiego mam na myśli. Jak w czerwonym kółku. Żółte wymagają jeszcze dopieszczenia złączeń. Jeszcze nie mogę sprawdzić przejezdności lokomotyw, ale tabor przejeżdża bez problemu.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Modułu pętlowego? Właśnie nie byłem tego pewny, bo czytałem, że zalecana długość odcinka izolowanego (i to dwustronnie) powinna być dłuższa od najdłuższego składu. :/
Tu mam 1cm odcinka (jednostronnie izolowanego) i czy moduł to nie wytaczanie działa na komara?
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: Misiek »

Użyj modułu pętlowego do zasilenia tych zielonych odcinków
Chyba obrazki się zgadzają? No dobra, jeden jest do góry nogami ;-)

To stąd: http://www.wiringfordcc.com/track_2.htm#a53
Załączniki
peco_electrofrog_crossing.gif
(5.27 KiB) Pobrany 3989 razy
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015, 16:08 przez Misiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: Mariusz »

Zobacz jak zrobili to w PIKO
http://www.modelmania.com.pl/popup_image.php?pID=8442
Ale dlaczego nie chcesz podłączyć prąd pod te szyny izolowane ??
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Elektrycznie połączenia krzyżaka wypadają mi jak na obrazku. Nie mam pomysłu na zasilenie izolowanych dziobów. Rozsunięcie dwóch kawałków toru (czarna krecha) jest możliwe. Druga część dziobu musiała by być rozcięta tuż przed kierownicą, co zmniejszy odcinek bez zasilania do ok. 10mm. Inaczej się chyba nie da, gdyż tor ten ma tylko jedna klamrę na podkładzie. I tak wszystko należało by podkleić do podkładów.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: Mariusz »

Krótkie loki będą miały problem z powolnym przejeżdżaniem przez krzyżówkę jeśli odizolowane szyny nie będą miały zasilania, a pomysł ze skróceniem tych szyn jest ciekawy. Skróć je do minimum i pochwal się swoją robotą tu.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Postanowiłem jednak wycinać ostatnie podkłady i zastępować je wyciętymi z flexa.
Kolejne pytanie dotyczy krzyżówki
Tillig 83170.
Czy odizolowane dzioby mogą pozostać nie podłączone (przy założeniu zasilania toru z obu stron skrzyżowania)? Ok. 20mm odcinek nie spowoduje zatrzymań (nie za bardzo mam teraz jak to przetestować?
Ponieważ i tak wyprułem szyny z dzioba może lepiej oda razu je skrócić o jakąś 1/3 długości?
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Wymiaruję na podłożu układ torów wg SCARMA. Idealnie nie jest, ale z grubsza się zgadza.
Nie chcę żadnych złączek torowych. Wypadało by poobcinać skrajne podkłady i pewnie skracać tory i rozjazdy. Czy dla zachowania wymiarów rozjazdów, krzyżaków odciąć podkład i dostawić jeden z flexa? Nie będzie to jakoś specjalnie razić?
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Właśnie z tego powodu moduł nie będzie modułem sttandardowym.
Dzięki uprzejmości kolegów z jazd radomskich, którym serdecznie dziękuję za cierpliwość i łagodne podejście, zrozumiałem, że z osła nie da się zrobić wierzchowca :D
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: whosho »

Na schemacie wygląda to OK, ale długości użyteczne torów zaczynają się robić bardzo małe.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: Mariusz »

Wstawiając drugiego anglika zyskasz na długości toru, a w środku małe żeberko, zawsze się przyda ;)
Załączniki
gorka-c1.jpg
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Od biedy segmant B wyda z 6-cioma torami. Zmieści się anglik i 4xEW2 w jednej linii (ze zwrotami na rozrządowe). Odrobinę rozjeżdża się jeden tor T2 na linii Z4-Z8 ale flex to chyba wyrówna.
Anglik na C też da się wpasować.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2015, 22:34 przez wicy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: Mariusz »

No niestety, jeśli podwójny (potrójny) jest be, to albo likwidujemy tor szósty, albo będzie trochę krótszy, "bo wyjdzie z piątego".
(A ja mam taki specjalny rozjazd, pw)
Tak, anglik, bo takie łączenie rozjazdów jakie tam i dalej miałeś jest najgorszym z możliwych.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Tak na szybko.
Na segm. B przenieść zwrotnice na tor Z-T5 można jak narysowałeś, ale co z T6? Musiałby być rozjazd potrójny, a to ponoć odpada...
Na C taka poprawka możliwa z DKW-2 to miałeś na myśli?
Na E-F już przesunąłem zwrotnice w prawo, jak narysowałeś.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] i 3 gości