Zielone Wzgórza

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: JarUs »

Z mego archiwum:
2015

Added in 2 minutes 45 seconds:
2016

Added in 10 minutes 39 seconds:
maj 2016
Załączniki
Zdjęcie1475.jpg
Zdjęcie1478.jpg
Zdjęcie1505.jpg
Zdjęcie1510.jpg
Zdjęcie1515.jpg
Zdjęcie1622.jpg
Zdjęcie1627.jpg
Zdjęcie1630.jpg
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: JarUs »

Zdjęcia stacji Waliły znalezione w sieci:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Martint1
Posty: 125
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: Martint1 »

Mnie to przekonuje i pojawię się w Łapach na imprezie niestety tylko w sobotę ale będę :mrgreen:
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: JarUs »

Żukow pisze:
JarUs pisze: zajawka 1
Słabe, wajcha nie chodzi :)
Oj tam, oj tam, jak to na PKP, nastawniczy został zredukowany, ważne, że zwrotnik jeszcze się się obraca. :D
Mikołaj
Posty: 226
Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: Mikołaj »

JarUs pisze: zajawka 1
Słabe, wajcha nie chodzi :)
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: JarUs »

Dla niezdecydowanych do przyjazdu na TT-tekowe spotkanie w Łapach, dwie krótkie: zajawka 1 i zajawka 2,
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: JarUs »

Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: drlukasz »

Nie słódź, nie słódź...

Waliły okazały się być całkiem zgrabną stacyjką. W funkcji jaką spełniały w Łapach trochę brakowało torów (chwilami), ale ogólnie było OK.
Technicznie można było mieć zastrzeżenia tylko do niedoczyszczonych torów i podczas wpychania wagonów ujawnił się problem z niewyregulowanym dziobem jednego rozjazdu.
Jak na debiut było bardzo dobrze.
uszaty00666
Posty: 75
Rejestracja: 01 paź 2011, 19:20
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: uszaty00666 »

Ach ten Łukasz, jak zwykle niezastąpiony :)
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: JarUs »

Stacja Waliły zadebiutowała na imprezie w Łapach. Dużo jej brakuje, ale jest przejezdna. Brak jej pulpitu, dlatego obsługa stacji musiała być dwuosobowa. Łukasz obsługiwał zachodnią głowicę, a ja wschodnią. Łukasz, dzięki za pomoc. :D
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: piotrek092 »

:lol:
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: JarUs »

;) Prace pod"ziemne" na zachodniej głowicy stacji Waliły
Obrazek
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: JarUs »

Stacja Waliły
Stacja Waliły
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: T_Domagalski »

ArturSchŁ pisze:Lepszym rozwiązaniem jest górne, gdzie jazda na max skrajny tor dokonuje się gładko, natomiast układ dolnych rozjazdów powoduje"zygzakowanie" składu, czyli jazdę po "S"..
Z punktu widzenia kolejowych 'papierów', układ zaprezentowany przez JarUsa jest jak najbardziej prawidłowy.
Skrajny dolny tor to tor ładunkowy, obsługujący po kilka wagonów naraz (cytat: 'punkt przeładunkowy towarów dostarczanych droga kolejową do sklepów i magazynów "GS"'). Wjazd na ten tor i tak musi odbywać się z ograniczona prędkością, więc ani S-ka, ani promienie rozjazdów nie są tu problemem. Istotniejsze jest to, aby pociągi, poruszające się po torze drugim od dołu, miały jak najprostszą drogę przejazdu. W układzie JarUsa pociąg pokonujący lewą głowicę tym torem ma do pokonania tylko jeden rozjazd w kierunku zwrotnym, drugi pokonuje w kierunku zasadniczym (na wprost), co w rzeczywistości jest znacznie bardziej optymalne niż pokonywanie dwóch rozjazdów w kierunku zwrotnym, w dodatku w przeciwne strony.
Jeśli w modelu stacji zostaną zachowane te same zasady, które obowiązują w realu, tj. łuk za pierwszym rozjazdem będzie miał promien większy niż promien rozjazdu, a pomiędzy tym łukiem a kolejnym rozjazdem będzie odpowiednio długa wstawka prosta, wówczas komfort jazdy po takiej makiecie bedzie taki jak w rzeczywistości, bez potrzeby martwienia się o sprzęgi.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2015, 21:26 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zielone Wzgórza

Post autor: JarUs »

ArturSchŁ pisze:Modelarstwo jest także sztuką kompromisu ...
...te sprzęgi, zawsze lepiej im pomóc. ;)
... i cierpliwości
... do sprzęgów również ;)
ArturSchŁ pisze:Widziałem mniejsze !! :mrgreen:
... demokratyczne ??
... socjalistyczna bocznica musi być duża !! :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 21 sie 2015, 16:18 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości