Zielone Wzgórza
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
Z mego archiwum:
2015
Added in 2 minutes 45 seconds:
2016
Added in 10 minutes 39 seconds:
maj 2016
2015
Added in 2 minutes 45 seconds:
2016
Added in 10 minutes 39 seconds:
maj 2016
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
Mnie to przekonuje i pojawię się w Łapach na imprezie niestety tylko w sobotę ale będę
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
Oj tam, oj tam, jak to na PKP, nastawniczy został zredukowany, ważne, że zwrotnik jeszcze się się obraca.Żukow pisze:Słabe, wajcha nie chodziJarUs pisze: zajawka 1
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
Słabe, wajcha nie chodziJarUs pisze: zajawka 1
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
Nie słódź, nie słódź...
Waliły okazały się być całkiem zgrabną stacyjką. W funkcji jaką spełniały w Łapach trochę brakowało torów (chwilami), ale ogólnie było OK.
Technicznie można było mieć zastrzeżenia tylko do niedoczyszczonych torów i podczas wpychania wagonów ujawnił się problem z niewyregulowanym dziobem jednego rozjazdu.
Jak na debiut było bardzo dobrze.
Waliły okazały się być całkiem zgrabną stacyjką. W funkcji jaką spełniały w Łapach trochę brakowało torów (chwilami), ale ogólnie było OK.
Technicznie można było mieć zastrzeżenia tylko do niedoczyszczonych torów i podczas wpychania wagonów ujawnił się problem z niewyregulowanym dziobem jednego rozjazdu.
Jak na debiut było bardzo dobrze.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 01 paź 2011, 19:20
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
Ach ten Łukasz, jak zwykle niezastąpiony
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
Stacja Waliły zadebiutowała na imprezie w Łapach. Dużo jej brakuje, ale jest przejezdna. Brak jej pulpitu, dlatego obsługa stacji musiała być dwuosobowa. Łukasz obsługiwał zachodnią głowicę, a ja wschodnią. Łukasz, dzięki za pomoc.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
Prace pod"ziemne" na zachodniej głowicy stacji Waliły
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
Z punktu widzenia kolejowych 'papierów', układ zaprezentowany przez JarUsa jest jak najbardziej prawidłowy.ArturSchŁ pisze:Lepszym rozwiązaniem jest górne, gdzie jazda na max skrajny tor dokonuje się gładko, natomiast układ dolnych rozjazdów powoduje"zygzakowanie" składu, czyli jazdę po "S"..
Skrajny dolny tor to tor ładunkowy, obsługujący po kilka wagonów naraz (cytat: 'punkt przeładunkowy towarów dostarczanych droga kolejową do sklepów i magazynów "GS"'). Wjazd na ten tor i tak musi odbywać się z ograniczona prędkością, więc ani S-ka, ani promienie rozjazdów nie są tu problemem. Istotniejsze jest to, aby pociągi, poruszające się po torze drugim od dołu, miały jak najprostszą drogę przejazdu. W układzie JarUsa pociąg pokonujący lewą głowicę tym torem ma do pokonania tylko jeden rozjazd w kierunku zwrotnym, drugi pokonuje w kierunku zasadniczym (na wprost), co w rzeczywistości jest znacznie bardziej optymalne niż pokonywanie dwóch rozjazdów w kierunku zwrotnym, w dodatku w przeciwne strony.
Jeśli w modelu stacji zostaną zachowane te same zasady, które obowiązują w realu, tj. łuk za pierwszym rozjazdem będzie miał promien większy niż promien rozjazdu, a pomiędzy tym łukiem a kolejnym rozjazdem będzie odpowiednio długa wstawka prosta, wówczas komfort jazdy po takiej makiecie bedzie taki jak w rzeczywistości, bez potrzeby martwienia się o sprzęgi.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2015, 21:26 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
... i cierpliwościArturSchŁ pisze:Modelarstwo jest także sztuką kompromisu ...
...te sprzęgi, zawsze lepiej im pomóc.
... do sprzęgów również
... demokratyczneArturSchŁ pisze:Widziałem mniejsze
... socjalistyczna bocznica musi być duża
Ostatnio zmieniony 21 sie 2015, 16:18 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości