Witam
Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi.
Pan Jaromir Horna nie posiada własnej strony internetowej, nie zajmuje się też sprzedażą modeli. Z informacji, które posiadam Pan Jaromir wykonuje tylko odlewy żywiczne pod zamówienie dla Czechów i Niemców. Nie sprzedaje niestety KITów ponieważ kilka lat temu sprzedał do Polski kilka KITów i natychmiast skopiowano jego model.
Wiem tylko, że posiada w TT modele (różne modyfikacje): Tatra, Praga, Avia.
TATRA 148 AD 20 dźwig
Moderator: mod-Makieta
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:44
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: TATRA 148 AD 20 dźwig
Czy coś jeszcze produkuje Jaromir HornaTatra 148 AD 20 dźwig skali 1:120. Producent Jaromir Horna - Słowacja.
Gdzie można kupić produkty Jaromira Horna
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2013, 14:34 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:44
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: TATRA 148 AD 20 dźwig
Witam
W wymieniony przez Pana sklepie jest oczywiście w ofercie model TATRY 148 AD 20 dźwig ale z firmy AP Modely – Ales Pavlas.
Pozwolę sobie wyjaśnić zainteresowanym modelarzom jakie są różnice w wykonaniu obu modeli. Załączam też kilka fotek ilustrujących poniższe opisy.
a) Tatra z firmy AP-Modely ma kabinę kierowcy i operatora odlewaną w całości z przeźroczystej żywicy. W modelach jakie ostatnio posiadałem transparentność tej żywicy pozostawia wiele do życzenia. W praktyce żywica nie jest idealnie przeźroczysta ale lekko mleczna, co niezbyt ciekawie prezentuje się na modelu. Wielu modelarzom nie odpowiada taki sposób odwzorowania kabin i nie ma się co dziwić.
b) Tatra od Jaromira Horny (JH) ma poprawnie wykonaną kabinę kierowcy jak i operatora, a w obu kabinach jest wklejana od środka wypraską imitująca oszklenie kabin, tak jak w większości autek. Dodatkowo w kabinie kierowcy znajdują się siedzenia i kierownica a w kabinie operatora siedzisko i pulpit z manipulatorami. W modelu AP – Modely tego oczywiście nie ma.
d) Koła (ogumienie) w Tatrze AP – Modely nie posiadają zupełnie bieżnika ( protektora ) a i samo wyprofilowanie opon pozostawia wiele do życzenia.
e) W modelu ( JH ) jest oczywiście na oponach protektor.
d) W modelu ( JH ) dwa siłowniki odpowiadające za podnoszenie ranienia dźwigu są wykonane jako metalowe trzpienie i pracują suwliwie w metalowych rurkach co umożliwia płynne podnoszenie ramienia i ustawienie za każdym razem pod dowolnym kątem.
f) W modelu AP-Modely siłowniki są wykonane z żywicy ( patyczki) i nie wchodzą jeden w drugi. Aby ustawić ramię dźwigu pod wybranym kątem, należy dociąć na odpowiednią długość siłowniki ( patyczki) i skleić ze sobą. Nie mamy już potem możliwości zmiany ustawienia kąta ramienia, chyba, że ktoś złamie siłowniki, sklei ponownie i pomaluje.
g) W modelu AP-Modely brak przewodów hydrauliki biegnących do bębna z olinowaniem a w modelu JH występują.
h) Model JH wyposażony jest w dolny zaczep pod przednim zderzakiem umożliwiający zapięcie haka w czasie jazdy samochodu.
Ostatnia kwestia to cena modelu (600 Kc) w sklepie www.hobby-shop.cz co po przeliczeniu daje 96 zł. Jak dla mnie to mówiąc bardzo delikatnie – cena nie do przyjęcia.
Pozdrawiam
R.K
[center]
[/center]
W wymieniony przez Pana sklepie jest oczywiście w ofercie model TATRY 148 AD 20 dźwig ale z firmy AP Modely – Ales Pavlas.
Pozwolę sobie wyjaśnić zainteresowanym modelarzom jakie są różnice w wykonaniu obu modeli. Załączam też kilka fotek ilustrujących poniższe opisy.
a) Tatra z firmy AP-Modely ma kabinę kierowcy i operatora odlewaną w całości z przeźroczystej żywicy. W modelach jakie ostatnio posiadałem transparentność tej żywicy pozostawia wiele do życzenia. W praktyce żywica nie jest idealnie przeźroczysta ale lekko mleczna, co niezbyt ciekawie prezentuje się na modelu. Wielu modelarzom nie odpowiada taki sposób odwzorowania kabin i nie ma się co dziwić.
b) Tatra od Jaromira Horny (JH) ma poprawnie wykonaną kabinę kierowcy jak i operatora, a w obu kabinach jest wklejana od środka wypraską imitująca oszklenie kabin, tak jak w większości autek. Dodatkowo w kabinie kierowcy znajdują się siedzenia i kierownica a w kabinie operatora siedzisko i pulpit z manipulatorami. W modelu AP – Modely tego oczywiście nie ma.
d) Koła (ogumienie) w Tatrze AP – Modely nie posiadają zupełnie bieżnika ( protektora ) a i samo wyprofilowanie opon pozostawia wiele do życzenia.
e) W modelu ( JH ) jest oczywiście na oponach protektor.
d) W modelu ( JH ) dwa siłowniki odpowiadające za podnoszenie ranienia dźwigu są wykonane jako metalowe trzpienie i pracują suwliwie w metalowych rurkach co umożliwia płynne podnoszenie ramienia i ustawienie za każdym razem pod dowolnym kątem.
f) W modelu AP-Modely siłowniki są wykonane z żywicy ( patyczki) i nie wchodzą jeden w drugi. Aby ustawić ramię dźwigu pod wybranym kątem, należy dociąć na odpowiednią długość siłowniki ( patyczki) i skleić ze sobą. Nie mamy już potem możliwości zmiany ustawienia kąta ramienia, chyba, że ktoś złamie siłowniki, sklei ponownie i pomaluje.
g) W modelu AP-Modely brak przewodów hydrauliki biegnących do bębna z olinowaniem a w modelu JH występują.
h) Model JH wyposażony jest w dolny zaczep pod przednim zderzakiem umożliwiający zapięcie haka w czasie jazdy samochodu.
Ostatnia kwestia to cena modelu (600 Kc) w sklepie www.hobby-shop.cz co po przeliczeniu daje 96 zł. Jak dla mnie to mówiąc bardzo delikatnie – cena nie do przyjęcia.
Pozdrawiam
R.K
[center]
[/center]
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2013, 15:45 przez k3nski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:01
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: TATRA 148 AD 20 dźwig
A jaki jest adres sklepu ?
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:44
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: TATRA 148 AD 20 dźwig
Witam
Dostałem modele gotowe, ale z tego co wiem można też dostać KITy.
Dostałem modele gotowe, ale z tego co wiem można też dostać KITy.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: TATRA 148 AD 20 dźwig
Model gotowy, czy do poskładania?
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, 22:25 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:44
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
TATRA 148 AD 20 dźwig
Tatra 148 AD 20 dźwig skali 1:120. Producent Jaromir Horna - Słowacja.
Model - odlew żywiczny. Przednie stopy ( podpory stabilizacyjne ) składane. Ramię dźwigu podnoszone płynnie na dowolną wysokość. Mechanizm dźwigu obracany o 360 stopni. Kabiny kierowcy i operatora - oszklone. Ogumienie z bieżnikiem.
Pozdrawiam
Model - odlew żywiczny. Przednie stopy ( podpory stabilizacyjne ) składane. Ramię dźwigu podnoszone płynnie na dowolną wysokość. Mechanizm dźwigu obracany o 360 stopni. Kabiny kierowcy i operatora - oszklone. Ogumienie z bieżnikiem.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, 09:57 przez k3nski, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości