TATRA 148 AD 20 dźwig

Pojazdy (nieszynowe), które możemy umieścić na makiecie

Moderator: mod-Makieta

ODPOWIEDZ
k3nski
Posty: 127
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:44
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: TATRA 148 AD 20 dźwig

Post autor: k3nski »

Witam
Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi.
Pan Jaromir Horna nie posiada własnej strony internetowej, nie zajmuje się też sprzedażą modeli. Z informacji, które posiadam Pan Jaromir wykonuje tylko odlewy żywiczne pod zamówienie dla Czechów i Niemców. Nie sprzedaje niestety KITów ponieważ kilka lat temu sprzedał do Polski kilka KITów i natychmiast skopiowano jego model.
Wiem tylko, że posiada w TT modele (różne modyfikacje): Tatra, Praga, Avia.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: TATRA 148 AD 20 dźwig

Post autor: JarUs »

Tatra 148 AD 20 dźwig skali 1:120. Producent Jaromir Horna - Słowacja.
Czy coś jeszcze produkuje Jaromir Horna ??
Gdzie można kupić produkty Jaromira Horna ??
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2013, 14:34 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
k3nski
Posty: 127
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:44
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: TATRA 148 AD 20 dźwig

Post autor: k3nski »

Witam
W wymieniony przez Pana sklepie jest oczywiście w ofercie model TATRY 148 AD 20 dźwig ale z firmy AP Modely – Ales Pavlas.

Pozwolę sobie wyjaśnić zainteresowanym modelarzom jakie są różnice w wykonaniu obu modeli. Załączam też kilka fotek ilustrujących poniższe opisy.


a) Tatra z firmy AP-Modely ma kabinę kierowcy i operatora odlewaną w całości z przeźroczystej żywicy. W modelach jakie ostatnio posiadałem transparentność tej żywicy pozostawia wiele do życzenia. W praktyce żywica nie jest idealnie przeźroczysta ale lekko mleczna, co niezbyt ciekawie prezentuje się na modelu. Wielu modelarzom nie odpowiada taki sposób odwzorowania kabin i nie ma się co dziwić.

b) Tatra od Jaromira Horny (JH) ma poprawnie wykonaną kabinę kierowcy jak i operatora, a w obu kabinach jest wklejana od środka wypraską imitująca oszklenie kabin, tak jak w większości autek. Dodatkowo w kabinie kierowcy znajdują się siedzenia i kierownica a w kabinie operatora siedzisko i pulpit z manipulatorami. W modelu AP – Modely tego oczywiście nie ma.

d) Koła (ogumienie) w Tatrze AP – Modely nie posiadają zupełnie bieżnika ( protektora ) a i samo wyprofilowanie opon pozostawia wiele do życzenia.

e) W modelu ( JH ) jest oczywiście na oponach protektor.

d) W modelu ( JH ) dwa siłowniki odpowiadające za podnoszenie ranienia dźwigu są wykonane jako metalowe trzpienie i pracują suwliwie w metalowych rurkach co umożliwia płynne podnoszenie ramienia i ustawienie za każdym razem pod dowolnym kątem.

f) W modelu AP-Modely siłowniki są wykonane z żywicy ( patyczki) i nie wchodzą jeden w drugi. Aby ustawić ramię dźwigu pod wybranym kątem, należy dociąć na odpowiednią długość siłowniki ( patyczki) i skleić ze sobą. Nie mamy już potem możliwości zmiany ustawienia kąta ramienia, chyba, że ktoś złamie siłowniki, sklei ponownie i pomaluje.

g) W modelu AP-Modely brak przewodów hydrauliki biegnących do bębna z olinowaniem a w modelu JH występują.

h) Model JH wyposażony jest w dolny zaczep pod przednim zderzakiem umożliwiający zapięcie haka w czasie jazdy samochodu.

Ostatnia kwestia to cena modelu (600 Kc) w sklepie www.hobby-shop.cz co po przeliczeniu daje 96 zł. Jak dla mnie to mówiąc bardzo delikatnie – cena nie do przyjęcia.


Pozdrawiam

R.K

[center]

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek[/center]
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2013, 15:45 przez k3nski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: TATRA 148 AD 20 dźwig

Post autor: Maciej »

JanuszTT
Posty: 44
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TATRA 148 AD 20 dźwig

Post autor: JanuszTT »

A jaki jest adres sklepu ?
k3nski
Posty: 127
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:44
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: TATRA 148 AD 20 dźwig

Post autor: k3nski »

Witam
Dostałem modele gotowe, ale z tego co wiem można też dostać KITy.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: TATRA 148 AD 20 dźwig

Post autor: JarUs »

Model gotowy, czy do poskładania?
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, 22:25 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
k3nski
Posty: 127
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:44
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

TATRA 148 AD 20 dźwig

Post autor: k3nski »

Tatra 148 AD 20 dźwig skali 1:120. Producent Jaromir Horna - Słowacja.

Model - odlew żywiczny. Przednie stopy ( podpory stabilizacyjne ) składane. Ramię dźwigu podnoszone płynnie na dowolną wysokość. Mechanizm dźwigu obracany o 360 stopni. Kabiny kierowcy i operatora - oszklone. Ogumienie z bieżnikiem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, 09:57 przez k3nski, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pojazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości