Wartburg 1000
Moderator: mod-Makieta
- dudek120
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
Dziękuję za zdjęcia porównawcze. Rzeczywiście, trudno porównywać modele z różnych lat produkcji, niemniej ten współczesny wygląda najkorzystniej. Choć znaczki firmowe najdokładniej są chyba wykonane w zabytku Zeuke.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/kultowe-wozy/ ... z2PcWv2wK4 i tu... przepiękny samochód o dumnie brzmiącej nazwie - Wartburg 311.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 22:18 przez JarUs, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
A to niestety BŁĄDJarTTek pisze:Wydaje mi się, że Wartburg był produkowany tylko Niemieckiej Republice Demokratycznej potocznie zwaną NRD
Było auto pod nazwą Graciela, czyli Wartburg produkowany w... Argentynie
Zresztą, co się będę wymądrzał, o tym - i chyba większości wariantów nadwoziowych 311 - można sobie poczytać na bardzo dobrym blogu także o NRD. Osobiście polecam tym, co pamiętają i tym co nigdy nie widzieli NRD w IV ep. Jest tam też sporo o realiach kolei DR.
http://nrdblog.cmosnet.eu/2012/11/zegna ... z2PcIgXhBK
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 22:15 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
Wydaje mi się, że Wartburg był produkowany tylko Niemieckiej Republice Demokratycznej potocznie zwaną NRDKraj
Kraje bloku wschodniego
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 20:07 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
Dlatego wziąłem pod uwagę tylko: linię nadwozia i proporcję głównych elementów. Wszelkiego rodzaju "niedoróbki" nie brałem pod uwagękrzysztof pisze:tez tak uważam, ale trzeba pamiętać że model Zeuke/BTTB (tutaj granatowy) był opracowywany w latach siedemdziesiątych, a może i wcześniej, podczas gdy Reifa/Tillig/Sonja to lata dziewięćdziesiąte - 20 lat różnicy technologicznej.
natomiast coupe, aczkolwiek istniało w realu (tak jak i inne wersje) to taka ciekawostka... jest bo jest
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 20:06 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
tez tak uważam, ale trzeba pamiętać, że model Zeuke/BTTB (tutaj granatowy) był opracowywany w latach siedemdziesiątych, a może i wcześniej, podczas gdy Reifa/Tillig/Sonja to lata dziewięćdziesiąte - 20 lat różnicy technologicznej.JarTTek pisze:Moim zdaniem, najbliżej do "reala" ma błękitna mikro limuzyna.
natomiast coupe, aczkolwiek istniało w realu (tak jak i inne wersje) to taka ciekawostka... jest bo jest
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 20:06 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
Moim zdaniem, najbliżej do "reala" ma błękitna mikro limuzyna.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
oto zdjęcia porównawcze
na zdjęciach mamy:
popielato-niebieski Wartburg 311 coupe; prod. s.e.s./Modelltec, nr kat. 24200002,
blekitny Wartburg 311 limuzyna; prod. Sonja-Plastic (Reifa/Tillig), nr kat. 80530973,
granatowy Wartburg 311 limuzyna; prod. Zeuke/BTTB, nr kat. 8610.
i pojedyńczo:
pozdrawiam: krzysztof
na zdjęciach mamy:
popielato-niebieski Wartburg 311 coupe; prod. s.e.s./Modelltec, nr kat. 24200002,
blekitny Wartburg 311 limuzyna; prod. Sonja-Plastic (Reifa/Tillig), nr kat. 80530973,
granatowy Wartburg 311 limuzyna; prod. Zeuke/BTTB, nr kat. 8610.
i pojedyńczo:
pozdrawiam: krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 14:27 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- dudek120
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
Krzysiek, a mógłbyś zrobić fotki porównawcze tych modeli? Mam ten z Reifry i coupe z TTClubu, ale Ty masz trzeci, zestaw je, jeśli możesz, pod obiektyw, razem.
A co do podlinkowania strony TTClubu przez Pawła (znam i odwiedzam tak często jak katalog BTTB z 1978 roku), pisz Kolego nowe artykuły, brakowało mi tu Ciebie.
Pozdrawiam.
Tomek
P.S. Moje modele, zarówno M26 jak i Wartburg 1000, produkowała Reifra.
A co do podlinkowania strony TTClubu przez Pawła (znam i odwiedzam tak często jak katalog BTTB z 1978 roku), pisz Kolego nowe artykuły, brakowało mi tu Ciebie.
Pozdrawiam.
Tomek
P.S. Moje modele, zarówno M26 jak i Wartburg 1000, produkowała Reifra.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2013, 16:42 przez dudek120, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
Modele Wartburga 311 i Multicara M26 produkty firmy Reifra. Swego czasu dostępne w ofercie Tilliga a w końcu oferowane pod szyldem Sonja Plastic. Trochę w tym temacie generalnie kiedyś TUTAJ pisałem.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2013, 10:13 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
W podlaskim było ich sporo. Dobre autko. Nawet po złomowaniu Multicara, to jego silnik napędzał, Żuki, Nysy i Uazykrzysztof pisze:tak - M26 - to już schyłek DDR, niewiele ich jeździło u nas.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 15:00 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
tak - M26 - to już schyłek DDR, niewiele ich jeździło u nas.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 18:16 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
Te zielone autko ze skrzynią, to Multicar
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Wartburg 1000
Kolega et22 ma rację.
te coupe to typowy Modelltec/s.e.s. a jeszcze w wersji uproszczonej, BTTB przejęło formy po limuzynie Zeuke, a Tillig to już całkiem inny wartburg robiony w Sonja Plastic.
z mojej kolekcji:
te coupe to typowy Modelltec/s.e.s. a jeszcze w wersji uproszczonej, BTTB przejęło formy po limuzynie Zeuke, a Tillig to już całkiem inny wartburg robiony w Sonja Plastic.
z mojej kolekcji:
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 06:36 przez krzysztof, łącznie zmieniany 3 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Wartburg 1000
Wartburg 1000
Dokładna nazwa modelu
Limuzyna Wartburg 1000
Liczba osi
2
Dokładna nazwa producenta modelu
BTTB/TILLIG
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
brak danych
Kraj
Kraje bloku wschodniego
Epoka
III-IV
Uwagi
Oryginał
Wartburg serii 1000 (oznaczenie modeli 311,312,313) debiutował na targach w Lipsku w 1956 roku. Modne nadwozie i oferta kilku wersji szybko wpisały się w krajobraz komunistycznej NRD, a kilka miesięcy później auta z Eisenach pojawiły się min w Polsce i Czechosłowacji. Seria była poddawana ulepszeniom min silnik 900 cm³ zastąpiono większą jednostką napędową. Produkcję zakończono w 1968 roku zastępując 311,312 i 313 modelami 353.
Dokładna nazwa modelu
Limuzyna Wartburg 1000
Liczba osi
2
Dokładna nazwa producenta modelu
BTTB/TILLIG
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
brak danych
Kraj
Kraje bloku wschodniego
Epoka
III-IV
Uwagi
Co jakiś czas można nabyć wypraski i części tych aut "na wagę" lub gotowe w fabryce Tillig'a, aukcjach, sklepach internetowych lub workach z elementami TT w sklepach Spielemax. Samodzielny montaż jest banalnie prosty.et22 pisze:BTTB produkowało Wartburga w wersji 5-cio drzwiowej, i nieco innej formie (była dość paskudna dziura pod chłodnicą). Prezentowany Wartburg to równie prosty model firmy SES Modeltecrosty
Oryginał
Wartburg serii 1000 (oznaczenie modeli 311,312,313) debiutował na targach w Lipsku w 1956 roku. Modne nadwozie i oferta kilku wersji szybko wpisały się w krajobraz komunistycznej NRD, a kilka miesięcy później auta z Eisenach pojawiły się min w Polsce i Czechosłowacji. Seria była poddawana ulepszeniom min silnik 900 cm³ zastąpiono większą jednostką napędową. Produkcję zakończono w 1968 roku zastępując 311,312 i 313 modelami 353.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 14:59 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości